malowanie do Mercedesa O305G - problem z teksturą |
Witam,
Mam taki oto problem że próbując edytować lub tworząc nowe malowanie w formacie dds po zapisaniu zmian w teksturze model jest cały srebrny. Edytuję w programie paint.net. Probowalem zapisywać w innym formacie np png oczywiscie z edycją pliku cti i nadal lipa. Proszę o jakąs sugestię ![]()
Daj krycie na mw. 5-10%. W paint.necie starczy z 25 jedn. a w Gimpie z 5-10.
Ja ostatnio w Gimpie zacząłem korzystać z ułatwienia. Masz swoje miejsce pracy na dole, a nad tym wszystkim dajesz warstwę z dzieleniem (cała ma być czarna) i właśnie jej dajesz te 5-10 jedn. krycia. Dzięki temu, zmieniając jej widoczność (za pomocą oka), masz możliwość korygowania swojej pracy bez ciągłego zmieniania krycia głównej warstwy (czyli efektu końcowego). W paintnecie też jest chyba jakaś opcja podobna do gimpowego dzielenia, ale rzadko korzystam z tego programu ![]()
A teraz w konsekwencji cały model jest czarny
![]() Wygląda to tak: pliki malowań oryginalne są w pełnym kryciu, otwieram edytuję, zapisuję w tym samym formacie i już model jest srebrny. po zmianie krycia czarny.
Może to głupio brzmi, ale ja czasem tak miałem i... Zapisywałem plik, np. "132.dds", otwierałem grę, nie działał; następnie kopiowałem plik, zapisywałem "132 x.dds", zmieniałem w .cti, odpalałem grę... działało XD
Ta gra jest, hmm, kapryśna.
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |