[nie]przezroczystość okien |
Witam,
Mam taki delikatny problem z przezroczystością szyb w drzwiach. Otóż odkąd mój D94 ma drzwi odskokowe, pierwsza połówka drzwi mocno zachodzi mocno na prawy kierunkowskaz. Ciekawym zjawiskiem jest to, że nie widać z zewnątrz przez tą szybę jak kierunkowskaz się świeci, nie widać tak samo świecenia świateł przednich. Zauważyłem, że w pliku model.cfg pod plikiem o3d kierunkowskazów jest wartość [viewpoint] ustawiona na 3. Podejrzewam, że to oznacza, że kierunkowskaz jest widoczny tylko z zewnątrz na zewnątrz, a spojrzenie z zewnątrz przez szybę drzwi gra najprawdopodobniej traktuje jak z zewnątrz do wewnątrz. Czy zmiana tej wartości na inną (jaką?) spowoduje, że kierunkowskazy będą widoczne przez szybę w drzwiach? Dziękuję z góry za odpowiedzi. Pzdr.
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!
PCB: Gigabyte GA-970A-DS3 CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss RAM: 8GB RAM DDR3 GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB PSU: Corsair TX850M OS: Windows 10 Pro x64 Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA Find me on: fb.me/mattezpl
Jeśli faktycznie chodzi o flagę widoczności, to prawdopodobnie pomoże ustawienie wartości 0.
Cytat:Viewpoint-Flag: 0 = Immer, 1 = Draußen, 2 = Drinnen, 4 = AI-Bus. Summieren zum Kombinieren.
♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Ten wpis jest od LOD - Level Of Detail. Służy to temu, żeby podczas gry na kamerze F3 nie wczytywało wszystkich detali pulpitu jak przycisków etc. Złap kiedyś MANa SD na AI i przyjrzyj się z F3 pulpitowi, a zauważysz jego brak.
Takie PW ja żem kiedyś - napisał(a):Nie jestem pewien czy dokładnie o to Ci chodzi, ale LOD - Level Of Details kojarzy mi się z wpisem [viewpoint] w model.cfg. Chodzi o to, aby przy kamerze F3 zewnętrznej niepotrzebnie nie ładowały się np przyciski pulpitu (zżerając niepotrzebnie pamięć).
Właściwie teoretycznie mogłoby to działać, ale wydaje mi się, że w D92 nie ma możliwości przypisania tej wartości do świateł... masz jakiś pomysł gdzie to może być?
Ups, za późno... Problem polega na tym, że wpis do pliku o3d odpowiedzialnego za światła ma się tylko do wajchy przy kierownicy, a nie do samych lamp, albo tego nie mogę znaleźć...
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!
PCB: Gigabyte GA-970A-DS3 CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss RAM: 8GB RAM DDR3 GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB PSU: Corsair TX850M OS: Windows 10 Pro x64 Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA Find me on: fb.me/mattezpl
Możesz dać fote tego zjawiska najlepiej 2 bez ruszania kamery. Tak aby było widać raz przez drzwi później normalnie.
![]() ![]()
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!
PCB: Gigabyte GA-970A-DS3 CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss RAM: 8GB RAM DDR3 GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB PSU: Corsair TX850M OS: Windows 10 Pro x64 Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA Find me on: fb.me/mattezpl
A spróbuj tak: daj wpis od drzwi i szyby na sam koniec pliku cfg.
To powinno pomoc
Sam wpis drzwi może zostać w tym miejscu w którym jest, natomiast wpis szyby wyrzuć na sam koniec configa - u mnie też działy się takie cuda z szybami, wystarczyło poprawić wpis i problem zniknął
![]() |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |