Odpowiedź 
[patchwork_chain]
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 6
Dołączył: 06-2015
Podziękowań: 0
Post: #1
[patchwork_chain]
może ktoś wytłumaczyć na czym to polega?

06.07.2019 18:25
Szukaj postów Cytat

Manul
Użytkownicy
Liczba postów: 219
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 628
Post: #2
RE: [patchwork_chain]
W największym skrócie spline posiada bardzo długą teksturę, która jest rozcinana na kawałki i łączona w losowej kolejności, żeby była mniej powtarzalna. Ciąg liter oznacza, jakie kawałki mogą występować obok których (ilość liter odpowiada ilości cięć). Niestety funkcja jest słabo udokumentowana i wiele pozostawia metodzie prób i błędów. Do uzupełnienia mojej odpowiedzi nominuję użytkownika @mati555.


[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
06.07.2019 18:43
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 6
Dołączył: 06-2015
Podziękowań: 0
Post: #3
RE: [patchwork_chain]
To przy okazji jakby mógł wytłumaczyć działanie pliku .surf. Stworzyłem plik graficznych w odcieniach czarno-czerwonego, jednak nadal jeździ się jak po lustrze. Można prosić jak prawidłowo zrobić taki plik ?

06.07.2019 19:44
Szukaj postów Cytat

Manul
Użytkownicy
Liczba postów: 219
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 628
Post: #4
RE: [patchwork_chain]
1) Upewnij się, że plik jest zapisany jako 24-bitowy bmp i ma tylko zmienioną nazwę na nazwaoryginalnejtekstury.rozszerzenieoryginalnejtekstury.surf;
2) Upewnij się, że w pozostałych kanałach (zielonym i niebieskim) nic nie ma, tzn. są całkowicie czarne.


[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
06.07.2019 19:49
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 550
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 848
Post: #5
RE: [patchwork_chain]
(06.07.2019 18:43)MichauSto napisał(a):  Do uzupełnienia mojej odpowiedzi nominuję użytkownika @mati555.

Właściwie ciężko tutaj cokolwiek uzupełnić.

Cytat:[texture]
nazwatesktury.rozszerzenie

[patchwork_chain]
8
ABACABABA
11111111
00000000

1. Pierwsza cyfra oznacza długość jednego segmentu (również minimalną długość, przy której tekstura nie jest "prasowana")
2. Potem mamy ciąg literek, który Michał dobrze opisał jako "jakie kawałki mogą występować obok których (ilość liter odpowiada ilości cięć)".
3. Ciąg jedynek to prawdopodobieństwo wystąpienia konkretnego "cięcia" (u mnie wszystkie mają takie samo)
4. Ciąg zer niby oznacza możliwość "lustrzanego odbicia" jeśli dobrze zrozumiałem Janinę, (0 - nie, 1 - tak) ale u mnie to nie działa w żadnym przypadku :<

Więcej ciężko coś napisać, bo nie ma żadnej dokumentacji oprócz dwóch zdań od Janiny i "instrukcji" od Marcela w pliku .sli. Bodajże kiedyś jeszcze @Zysu (?) tworzył taką teksturę, ale wątpię, czy jeszcze żyje.


Idzie nowe
[Obrazek: Yj88rpM.png]

Nie udzielam pomocy na PW!
08.07.2019 12:41
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: MichauSto
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: