To może teraz bardziej oficjalnie...
Wspólnie z @
Lanek™ podjęliśmy się gruntownej przeróbki całego modelu bazowego i dopasowania go do najnowszych standardów. Oznacza to również całkowicie nowe tekstury (wkrótce!), tradycyjnie oparte na moim aktualnym odwzorowaniu PBR w OMSI.
Aktualny stan rzeczy obrazuje się mniej więcej tak:
Biorąc pod uwagę, że jeden czterodrzwiowy N4021TD nadal pomyka w Poznaniu... brzmi to nawet jak ciekawy pomysł.
(05.11.2018, 13:55)Organmistrzu napisał(a): @MichauSto Myśleliście o przegubowcu 4 drzwiowym? Do tej pory jest takowy tylko w rękach prywatnych i służy jako wabik rekrutacyjny jakiejś vfiremki :/
Słuszne spostrzeżenie. Jedno i drugie zostało już poprawione.
(05.11.2018, 14:34)Buser napisał(a): Super, mam nadzieję że pamiętacie o dodatkowym małym okienku za pierwszymi drzwiami, pierwsza oś też chyba powinna być nieco bardziej cofnięta względem N4016.
Edit: testowy eksport bryły do OMSI:
Najwyższa pora na kolejną garść nowości - szczególne podziękowania dla @
Buser, @
Mrozard, @
Sobol i @
Cherchil, którzy aktywnie pomagają przy doprowadzeniu bryły do stanu zgodnego z oryginałem.
W skrócie: poprawione proporcje boków jak i czoła, układ okien na lewej burcie doprowadzony do zgodności z poznańskimi egzemplarzami, dalsze postępy przy szablonie do malowań.
Wypukłe łączenia paneli z oryginalnego modelu zostały zastąpione lepiej wyglądającymi wklęsłymi.
Tym razem model otrzymał nowe wyświetlacze LAWO Luminator. Są one oparte na skrypcie AEG Krüger, więc nie powinno sprawiać problemów działanie plików hof i bitmap z podstawowych pojazdów. Należy jednak pamiętać, że - zgodnie z oryginałem - różnią się one jednak od domyślnych rozmiarem: wyświetlacz przedni ma szerokość 112 pikseli, numer linii - 28, kierunek - 84. Z tego względu część bitmap (i tylko bitmap) może wymagać dopasowania.
PS: w pełni zdaję sobie sprawę, że przedni wyświetlacz jest umiejscowiony nieco za płytko. Zostanie to poprawione.
PS2: osoby zaniepokojone wysokim kontrastem uspokajam - bez szkła na wierzchu tak to powinno właśnie wyglądać.
PS3: szablon do bitmap:
Ewidentnie trzeba coś zaradzić na fakt, że wątek przestał wyświetlać się jako "ostatnia aktywność" na stronie głównej.
Zasadniczo pojawiły się szyby (oczywiście z możliwością malowania po każdej z nich) i inne drobnostki:
Zaczątki detali pudła:
Nowe obramowanie okien:
Edit:
Położenie numerów taborowych między "starym" a "nowym" (a także ich brakiem, jeśli potwierdzi się plotka, jakoby istniały miasta inne niż Poznań) będzie można wybierać z poziomu flag sterujących w cti.
[/hr]
Koniec z nieregulaminową lewitacją - model został wyposażony w nowe, wymodelowane od zera koła:
Tymczasem, wygrzebując wątek spod solarisów Sobola -
Cień, z dedykacją dla @
Pablo_Osw:
Dodatkowo pierwsza i trzecia oś otrzymały fartuchy/szczotki/jakkolwiek zwał na nadkolach. Dopasowana została średnica kół, a co bardziej spostrzegawczy zauważą nieco zmienioną teksturę opon:
@up: Pulpit raczej na pewno będzie na bazie tego od Marcela.
(11.11.2018, 00:08)Kuba! napisał(a): Czy środkowe koło to nie powinno być odwrotnie założone 3 koło, a nie 1? No chyba, że w Poznaniu tak było..
Faktycznie, egzemplarz, z którego brałem foty, miał wymienione felgi na środkowej osi. Zamienię na właściwą.
(11.11.2018, 00:24)skyliner napisał(a): bardzo mi się nie podobają opony.
Na jakimś etapie produkcji tekstury wkradło się zbędne wyostrzanie. Lepiej?:
@
Sebal29: Nie przewiduję optymalizacji pod tzw.
słabszy sprzęt, jednak cały czas mam na uwadze wąskie gardła OMSI. Jest na scenie OMSI całkiem sporo modeli, w których tekstury samej karoserii „ważą” więcej niż tutaj.
Mówiąc bardziej obrazowo: jeśli ktoś nie ma problemów z wydajnością megapacku Solarisów autorstwa
Crackera CraheraPL, z N4020 nie będzie mieć tym bardziej.
Wydaje mi się jednak, że luźny szacunek był uzasadnioną odpowiedzią na tak
rzeczowe pytanie jak to postawione przez użytkownika S.; faktycznie jednak kluczowe dla tej wypowiedzi sformułowanie "szacuję, że..." musiało mi umknąć przy pisaniu postu wyżej.
Tymczasem - proporcje bryły zewnętrznej zostały doprowadzone ostatecznie do formy przypominającej oryginał, w tym wyrównana została w końcu długość wszystkich okien uchylnych. Znacząco zmniejszona została także średnica zewnętrznego obramowania nadkoli, przy zachowaniu prześwitu umożliwiającego swobodny obrót koła w osi pionowej. I inne.
PS. Tekstury świateł są tymczasowe i z góry dziękuję dobrej duszy, która dostarczy zdjęcia na tekstury.
O nie, widać "piękną" teksturę kół od spodu...
Lanek, rób te fonty, bo dziwnie wygląda Mobitec na przedniej tablicy...
Co do czcionki wyświetlaczy to po poznańsku:
tablica boczna i tył - Mobitec, tak jak na screenach;
numer linii z przodu - własnościowy krój MPK, tak jak na screenach;
kierunek z przodu - LAWO, której, jak widać, jeszcze nie mamy.
Sterownik - ponieważ praktycznie nie ma możliwości dotarcia do demonstracji działania rozwiązania (własnościowego MPK) stosowanego oryginalnie w N4020, najprawdopodobniej będzie duet SRG-3100P+Mobitec ICU400 występujący w N4016.
Na chwilę obecną nie mam jeszcze dokładnego planu dot. wnętrza — nawet jeśli będzie ono pochodzić z N4016, konieczne jest dopasowanie do poznańskiego oryginału, więc przynajmniej siedzenia i informacja pasażerska będą całkowicie nowe.
Jakby ktoś chciał obejrzeć siedzenia, zapraszam
tutaj.
Co do dźwięków - prawdopodobnie będą nagrane nowe, ale nie z wozu z silnikiem GS200M, bo takowych już raczej nie sposób uświadczyć.
Rzecz jasna sami i na własnym skrypcie. Tym niemniej pojawiło się światełko w tunelu w temacie materiałów do ITF/Intertraffic, więc możliwe, że będzie w pełni realna konfiguracja z Poznania.