(18.01.2016 23:00)ProPlayerPL123 napisał(a): Przede wszystkim na plus są niezłe dźwięki, zarówno w wersji z manualem i automatem (kto to widział Ikarusa z automatyczną skrzynią w latach 70').
Pierwsze Ikarusy 260.00 i 280.00 (wersje dla BKV Budapeszt i dla Związku Radzieckiego) wychodziły z czechosłowacką automatyczną skrzynią Praga 2M70 o dwóch biegach. Równolegle dostępne były warianty 260.01 i 280.01 ze znaną nam wszystkim 5-biegową skrzynią Csepel. Jako ciekawostkę mogę też podać, że konfiguracja Raba D10+płatowe drzwi+automatyczna skrzynia to była typowa konfiguracja dla Ikarusów kupowanych przez miejskich przewoźników na Węgrzech w latach
80., a ostatnie Ikarusy, które wyprodukowano w 2003 roku dla Mosgortransu w Moskwie posiadały drzwi
harmonijkowe, silnik Raba D10 z turbiną (ten sam co nasze 280.70) oraz
ręczną skrzynię biegów Csepel-ZF S6-90 - był to model 280.33M. Ikarus potrafił skonstruować niemalże dowolne pojazdy wedle życzenia, niestety trochę za bardzo skupili się na serii 200 zamiast na niskaczach w latach 90. i dlatego padli...
w dniu 20.01.2016 o 07:32 edytował tego posta. Powód zmian / notatka moderatorska:
Z całym szacunkiem dla Twojej wiedzy, co to ma do tematu modelu/modyfikacji?
|