17.08.2015, 10:34
Dobry! Mamy w prawdzie wątek dotyczący Trainz:A New Era, ale i tak większość ludzi siedzi w TS09, TS10 i TS12, toteż głównie dla tych wersji powstają dodatki. Bardzo dobre dodatki, warto dodać. Trainz dodatkami stoi, a polska scena Trainz (podobnie jak scena OMSI) jest jedną z najlepszych na świecie. Myślę, że większość z Was zna mapę Lublin - Dorohusk, nawet, jeśli nie jest związany z Trainz - jednak poza tą jedną mapą świetnych dodatków jest dużo, dużo więcej, i powinien się z nimi zapoznać każdy, kto mówi "Trainz jest do kitu". Zatem zaczynamy:
1. MAPY
Mapy do Trainz robi się troszkę łatwiej, niż te do OMSI, jednak pamiętajmy, że pociągi mają "trochę" dłuższe kursy, niż autobusy miejskie, i 5-minutowa przejażdżka składem dalekobieżnym nikogo nie zainteresuje, więc dobra mapa musi nie dość, że wyglądać dobrze, to jeszcze być dość długa. Będę tutaj poruszał jedynie polskie mapy, jednak zarówno rumuńska, jak i rosyjska scena Trainz również mają się czym pochwalić.
"Poligon"
http://bbf11.krb.com.pl/?mapa-poligon,112
Nazwa mapy może być myląca - nie chodzi ani o podziurawiony kulami teren z lejami po bombach, ani o trzy zwrotnice na krzyż. Mapa ta jest testem roślinności Bogdana, która jest najlepsza ze wszystkich dostępnych, bo jest lekka i prześliczna. Mapy takie najczęściej mają po 4 segmenty, a tutaj... Otrzymujemy spory kawał terenu z jedną główną magistralą i jedną lub dwiema odnogami i kawałem stacji węzłowej z lokomotywownią. Przemanewrowanie bykiem z jednego końca na drugi zajęło mi z 10 minut.
![[Obrazek: poligon02.jpg]](http://bbf11.krb.com.pl/img/poligon/poligon02.jpg)
![[Obrazek: poligon03.jpg]](http://bbf11.krb.com.pl/img/poligon/poligon03.jpg)
![[Obrazek: poligon07.jpg]](http://bbf11.krb.com.pl/img/poligon/poligon07.jpg)
![[Obrazek: poligon08.jpg]](http://bbf11.krb.com.pl/img/poligon/poligon08.jpg)
![[Obrazek: poligon18.jpg]](http://bbf11.krb.com.pl/img/poligon/poligon18.jpg)
"Zimowisko"
http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=5925
Bezpośredni link:
https://drive.google.com/folderview?id=0...sp=sharing
Idealna mapa na niedawne upały. Przenosimy się na polsko-czeskie pogranicze w czasach współczesnych. Mapa została wydana już w trzech wersjach, w każdej dobudowywany jest nowy fragment. Autor nie ustaje i aktualnie pracuje nad czwartą wersją mapy. Niestety nie miałem za dużo czasu na zabawę tą mapą, ale jeśli dobrze pamiętam w wersji trzeciej mamy do dyspozycji:
- jedną magistralę transgraniczną z Polski do Czech
- jedną trasę lokalną z Polski do Czech
- jedną trasę widokową, chyba zahaczającą o Czechy, bez żadnego znaczenia logistycznego, specjalnie dla pociągów specjalnych pod parowóz czy coś takiego.
W czwartej wersji mają się pojawić tereny niemieckie z magistralą pozwalającą na szybszą jazdę.
![[Obrazek: avs1000_20131002_0007.jpg]](http://s20.postimg.org/d1vhnaijw/avs1000_20131002_0007.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0008.jpg]](http://s20.postimg.org/xd7c9lawc/avs1000_20131002_0008.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0014.jpg]](http://s20.postimg.org/y7tvvmir0/avs1000_20131002_0014.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0013.jpg]](http://s20.postimg.org/s4cbbpsh8/avs1000_20131002_0013.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0015.jpg]](http://s20.postimg.org/ba7464oks/avs1000_20131002_0015.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0016.jpg]](http://s20.postimg.org/56pjm7yb0/avs1000_20131002_0016.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0020.jpg]](http://s20.postimg.org/ic51sbs6k/avs1000_20131002_0020.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0023.jpg]](http://s20.postimg.org/oib3ctbho/avs1000_20131002_0023.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0039.jpg]](http://s20.postimg.org/5h68x1ros/avs1000_20131002_0039.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0042.jpg]](http://s20.postimg.org/8x2ykceb0/avs1000_20131002_0042.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0046.jpg]](http://s20.postimg.org/gfm3sz5nw/avs1000_20131002_0046.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0047.jpg]](http://s20.postimg.org/43j7fhht8/avs1000_20131002_0047.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0118.jpg]](http://s20.postimg.org/iowwhvre4/avs1000_20131002_0118.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0127.jpg]](http://s20.postimg.org/5v3g2a3cc/avs1000_20131002_0127.jpg)
"Kolej Doliny Raduni"
http://bbf11.krb.com.pl/?kolej-doliny-raduni-jesien,107 - wersja jesienna
http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=7298 - wersja wiosenna
Tym razem mamy do czynienia z mapą realną. Jest ona dość krótka (ok. 2h przepisowej jazdy w jedną stronę SU45 z dwoma ryflakami) i przedstawia tereny Pomorza z początku lat 90. Jedna linia łączy dużą stację węzłową Pruszcz Gdański z Kartuzami, po drodze mamy kilka odnóg do zakładów przemysłowych. Niesamowity jest dla mnie klimat panujący na tej mapie - stawiając tam SU45 i jadąc powolutku przez zarośnięte torowisko aż czuje się wibracje silnika i zapach "kolejowy" panujący w lokomotywach i ich najbliższym otoczeniu. Przedstawiam screeny z wersji jesiennej, bo łatwiej się wkleja.
![[Obrazek: kdr02.jpg]](http://bbf11.krb.com.pl/img/kdr/kdr02.jpg)
![[Obrazek: kdr04.jpg]](http://bbf11.krb.com.pl/img/kdr/kdr04.jpg)
![[Obrazek: kdr06.jpg]](http://bbf11.krb.com.pl/img/kdr/kdr06.jpg)
![[Obrazek: kdr09.jpg]](http://bbf11.krb.com.pl/img/kdr/kdr09.jpg)
![[Obrazek: kdr12.jpg]](http://bbf11.krb.com.pl/img/kdr/kdr12.jpg)
"Lublin - Dorohusk"
http://stacjazary.pl/viewpage.php?page_id=31
Mapa, której chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Realny odcinek linii numer 7 na odcinku Lublin - Dorohusk, linia szerokotorowa numer 63 (Zawadówka - Dorohusk), prywatna bocznica LW Bogdanka (Jaszczów - Puchaczów), linia numer 67 (Lublin - Lublin Tatary - Świdnik), w sumie 165 kilometrów cudownie oddanego klimatu lubelszczyzny. Na mapie znajdziemy m.in. fabrykę Lubella, do której trzeba dostarczyć pszenicę, a także wiele innych zakładów przemysłowych. Oczywiście mamy również do czynienia z ruchem pasażerskim a nawet specjalnym na Euro 2012. Realizm i klimat urywają nogi w miejscu, gdzie plecy tracą swą szlachetną nazwę. Mapa jest sfabularyzowana podobnie jak te w MaSzynie - ciągle coś się dzieje, wiemy, co, gdzie i po co robimy, a w radiu słyszymy specjalnie nagrane rozmowy radiowe. Poniższe screeny śmierdzą trupem, ponieważ są jednymi z pierwszych ukończonych przez autora. Potem zostały jeszcze poprawione, ale nie chciało mi się szukać.
![[Obrazek: 1451061.jpg]](http://savepic.net/1451061.jpg)
![[Obrazek: 1443893.jpg]](http://savepic.net/1443893.jpg)
![[Obrazek: 1500212.jpg]](http://savepic.net/1500212.jpg)
![[Obrazek: 1452084.jpg]](http://savepic.net/1452084.jpg)
![[Obrazek: 1451060.jpg]](http://savepic.net/1451060.jpg)
![[Obrazek: 2769043.jpg]](http://savepic.ru/2769043.jpg)
![[Obrazek: 2772115.jpg]](http://savepic.ru/2772115.jpg)
![[Obrazek: 2761874.jpg]](http://savepic.ru/2761874.jpg)
"Ziemia Świętokrzyska"
http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/
Kolejna mapa realna, również przedstawia naprawdę spory obszar terenu. Mamy do dyspozycji całą linię 073 (Nowiny - Busko Zdrój), linię 070 (Włoszczowice - Chmielów k. Tarnobrzegu) na odcinku Włoszczowice - Strzegomek, równolegle do niej biegnącą linię 065 LHS, linię 075 (Rytwiany - Połaniec), oraz odcinek Suchedniów - Skarżysko Kamienna (Lipowe Pole) wraz z całym węzłem Skarżysko Kamienna, a także fragment linii 088.
![[Obrazek: mapa.png]](http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/img/mapa.png)
![[Obrazek: 001.jpg]](http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/screeny/001.jpg)
![[Obrazek: 003.jpg]](http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/screeny/003.jpg)
![[Obrazek: 007.jpg]](http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/screeny/007.jpg)
![[Obrazek: 006.jpg]](http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/screeny/006.jpg)
![[Obrazek: 008.jpg]](http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/screeny/008.jpg)
![[Obrazek: 026.jpg]](http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/screeny/026.jpg)
![[Obrazek: 029.jpg]](http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/screeny/029.jpg)
![[Obrazek: 031.jpg]](http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/screeny/031.jpg)
![[Obrazek: 035.jpg]](http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/screeny/035.jpg)
![[Obrazek: 043.jpg]](http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/screeny/043.jpg)
![[Obrazek: 042.jpg]](http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/screeny/042.jpg)
2. TABOR
"No fajnie, mamy już piękne mapy, ale czym tu jeździć? Przecież w Trainz steruje się kółkiem jakimiś kartonowymi modelami!" - otóż nie. Jeździ się świetnymi wagonikami zrobionymi przez trainzowego magika kilanzioma, a podczepia się to pod jedną z lokomotyw z kabiną adamstana. Tabor również jest ciężko odtworzyć w Trainz - fizyka domyślnie dostarczana przez kangurów jest siermiężna i niewiele ma wspólnego z realizmem, trzeba zatem robić zaawansowane skrypty i obejścia, ale my, Polacy umiemy to zrobić. Nie chcę niczego odbierać MaSzynie, bo sam w nią chętnie gram, ale uważam, że modele Adama na jednej z powyższych map wycierają nią podłogę. Dlaczego? Każdy MaSzynowiec zna to: "d, Shift+J, spacja, Shift+O, Shift+P, Shift+M, Shift+X, Shift+C, Num 4, gotów do odjazdu". A kiedy ostatnio poszliście do maszynowni w ET22 przekręcać kurek trójstronny zaworu pantografów? A kiedy ostatnio padła wam połowa silników trakcyjnych w SU45 bo nie otworzyliście wentylatorów?
EN57
http://trainz.krb.com.pl/?elektryczne-ze...e-en57,207
Wyszedł cztery dni temu. Nie miałem okazji się nim pobawić, ale wiem, że jest przeepicki. Screeny nie oddadzą tego, co mam na myśli, zatem podam Wam link do filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=ZR0J5VY5MD0
ET21
http://trainz.krb.com.pl/?lokomotywy-ele...i-et21,201
Podobna historia jak z EN57 - odpalanie z szafy, przełączanie rozrządu... Generalnie, brudzenie sobie rąk.
https://www.youtube.com/watch?v=03SSfEBH40E
ET22
http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=9313
Któż nie zna kultowego ET22 i powiedzonka "Jak cię pierdyknie na byku, to lecisz do sufitu, a żołądek ląduje na nastawniku"? Podobnie jak powyżej, wszystko działa jak w prawdziwej lokomotywie.
https://www.youtube.com/watch?v=55fXCwUh2I0
SU45
http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=7312
Nigdy nie widziałem takiej lokomotywy na chodzie, przyznaję. Wiem jednak, czym jest dla polskiego kolejnictwa (i Wy najprawdopodobniej też). Wiem też, gdzie znajduje się włącznik wentylatorów silników trakcyjnych [emoji14]
https://www.youtube.com/watch?v=01MEkM1-E9g
SU46
http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=8657
SU46 robi się, a jak się zrobi to będzie wydana. Jakość podobna, nie muszę się rozpisywać.
https://www.youtube.com/watch?v=6HlZALNLZEw
SN61
http://trainz.krb.com.pl/?spalinowe-wago...i-sn61,202
Ach, kultowy Ganz. Mam 17 lat, więc oczywiście pamiętam tylko, że coś takiego było [emoji14]
https://www.youtube.com/watch?v=Qm0G6-9x4MY
Jak widać - nie taki Trainz zły, jak go malują. Można się bawić naprawdę realnie w naprawdę pięknym otoczeniu. Oczywiście, MaSzyna czasem go przebije, jednak jest to wyrównana walka. Wychowałem się na Trainz, miałem każdą wersję od 1.4 poza TS10 i krew mnie zalewa jak widzę komentarze mówiące, że ten się do niczego nie nadaje, bo wbudowane lokomotywy są be. Oczywiście, że są, tak, jak MANy od M&R nie są na takim poziomie jak choćby Solarki od AlTerr'a. Jeśli komuś one wystarczają, to spoko. Jeśli nie, to idą włączać sprężarkę pantografów w ET22. Jeśli ktoś to w ogóle przeczytał, to gratuluję wytrwałości i zapraszam do dyskusji, bo wiem, że jest to temat kontrowersyjny.
1. MAPY
Mapy do Trainz robi się troszkę łatwiej, niż te do OMSI, jednak pamiętajmy, że pociągi mają "trochę" dłuższe kursy, niż autobusy miejskie, i 5-minutowa przejażdżka składem dalekobieżnym nikogo nie zainteresuje, więc dobra mapa musi nie dość, że wyglądać dobrze, to jeszcze być dość długa. Będę tutaj poruszał jedynie polskie mapy, jednak zarówno rumuńska, jak i rosyjska scena Trainz również mają się czym pochwalić.
"Poligon"
http://bbf11.krb.com.pl/?mapa-poligon,112
Nazwa mapy może być myląca - nie chodzi ani o podziurawiony kulami teren z lejami po bombach, ani o trzy zwrotnice na krzyż. Mapa ta jest testem roślinności Bogdana, która jest najlepsza ze wszystkich dostępnych, bo jest lekka i prześliczna. Mapy takie najczęściej mają po 4 segmenty, a tutaj... Otrzymujemy spory kawał terenu z jedną główną magistralą i jedną lub dwiema odnogami i kawałem stacji węzłowej z lokomotywownią. Przemanewrowanie bykiem z jednego końca na drugi zajęło mi z 10 minut.
![[Obrazek: poligon02.jpg]](http://bbf11.krb.com.pl/img/poligon/poligon02.jpg)
![[Obrazek: poligon03.jpg]](http://bbf11.krb.com.pl/img/poligon/poligon03.jpg)
![[Obrazek: poligon07.jpg]](http://bbf11.krb.com.pl/img/poligon/poligon07.jpg)
![[Obrazek: poligon08.jpg]](http://bbf11.krb.com.pl/img/poligon/poligon08.jpg)
![[Obrazek: poligon18.jpg]](http://bbf11.krb.com.pl/img/poligon/poligon18.jpg)
"Zimowisko"
http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=5925
Bezpośredni link:
https://drive.google.com/folderview?id=0...sp=sharing
Idealna mapa na niedawne upały. Przenosimy się na polsko-czeskie pogranicze w czasach współczesnych. Mapa została wydana już w trzech wersjach, w każdej dobudowywany jest nowy fragment. Autor nie ustaje i aktualnie pracuje nad czwartą wersją mapy. Niestety nie miałem za dużo czasu na zabawę tą mapą, ale jeśli dobrze pamiętam w wersji trzeciej mamy do dyspozycji:
- jedną magistralę transgraniczną z Polski do Czech
- jedną trasę lokalną z Polski do Czech
- jedną trasę widokową, chyba zahaczającą o Czechy, bez żadnego znaczenia logistycznego, specjalnie dla pociągów specjalnych pod parowóz czy coś takiego.
W czwartej wersji mają się pojawić tereny niemieckie z magistralą pozwalającą na szybszą jazdę.
![[Obrazek: avs1000_20131002_0007.jpg]](http://s20.postimg.org/d1vhnaijw/avs1000_20131002_0007.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0008.jpg]](http://s20.postimg.org/xd7c9lawc/avs1000_20131002_0008.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0014.jpg]](http://s20.postimg.org/y7tvvmir0/avs1000_20131002_0014.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0013.jpg]](http://s20.postimg.org/s4cbbpsh8/avs1000_20131002_0013.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0015.jpg]](http://s20.postimg.org/ba7464oks/avs1000_20131002_0015.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0016.jpg]](http://s20.postimg.org/56pjm7yb0/avs1000_20131002_0016.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0020.jpg]](http://s20.postimg.org/ic51sbs6k/avs1000_20131002_0020.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0023.jpg]](http://s20.postimg.org/oib3ctbho/avs1000_20131002_0023.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0039.jpg]](http://s20.postimg.org/5h68x1ros/avs1000_20131002_0039.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0042.jpg]](http://s20.postimg.org/8x2ykceb0/avs1000_20131002_0042.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0046.jpg]](http://s20.postimg.org/gfm3sz5nw/avs1000_20131002_0046.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0047.jpg]](http://s20.postimg.org/43j7fhht8/avs1000_20131002_0047.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0118.jpg]](http://s20.postimg.org/iowwhvre4/avs1000_20131002_0118.jpg)
![[Obrazek: avs1000_20131002_0127.jpg]](http://s20.postimg.org/5v3g2a3cc/avs1000_20131002_0127.jpg)
"Kolej Doliny Raduni"
http://bbf11.krb.com.pl/?kolej-doliny-raduni-jesien,107 - wersja jesienna
http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=7298 - wersja wiosenna
Tym razem mamy do czynienia z mapą realną. Jest ona dość krótka (ok. 2h przepisowej jazdy w jedną stronę SU45 z dwoma ryflakami) i przedstawia tereny Pomorza z początku lat 90. Jedna linia łączy dużą stację węzłową Pruszcz Gdański z Kartuzami, po drodze mamy kilka odnóg do zakładów przemysłowych. Niesamowity jest dla mnie klimat panujący na tej mapie - stawiając tam SU45 i jadąc powolutku przez zarośnięte torowisko aż czuje się wibracje silnika i zapach "kolejowy" panujący w lokomotywach i ich najbliższym otoczeniu. Przedstawiam screeny z wersji jesiennej, bo łatwiej się wkleja.
![[Obrazek: kdr02.jpg]](http://bbf11.krb.com.pl/img/kdr/kdr02.jpg)
![[Obrazek: kdr04.jpg]](http://bbf11.krb.com.pl/img/kdr/kdr04.jpg)
![[Obrazek: kdr06.jpg]](http://bbf11.krb.com.pl/img/kdr/kdr06.jpg)
![[Obrazek: kdr09.jpg]](http://bbf11.krb.com.pl/img/kdr/kdr09.jpg)
![[Obrazek: kdr12.jpg]](http://bbf11.krb.com.pl/img/kdr/kdr12.jpg)
"Lublin - Dorohusk"
http://stacjazary.pl/viewpage.php?page_id=31
Mapa, której chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Realny odcinek linii numer 7 na odcinku Lublin - Dorohusk, linia szerokotorowa numer 63 (Zawadówka - Dorohusk), prywatna bocznica LW Bogdanka (Jaszczów - Puchaczów), linia numer 67 (Lublin - Lublin Tatary - Świdnik), w sumie 165 kilometrów cudownie oddanego klimatu lubelszczyzny. Na mapie znajdziemy m.in. fabrykę Lubella, do której trzeba dostarczyć pszenicę, a także wiele innych zakładów przemysłowych. Oczywiście mamy również do czynienia z ruchem pasażerskim a nawet specjalnym na Euro 2012. Realizm i klimat urywają nogi w miejscu, gdzie plecy tracą swą szlachetną nazwę. Mapa jest sfabularyzowana podobnie jak te w MaSzynie - ciągle coś się dzieje, wiemy, co, gdzie i po co robimy, a w radiu słyszymy specjalnie nagrane rozmowy radiowe. Poniższe screeny śmierdzą trupem, ponieważ są jednymi z pierwszych ukończonych przez autora. Potem zostały jeszcze poprawione, ale nie chciało mi się szukać.
![[Obrazek: 1451061.jpg]](http://savepic.net/1451061.jpg)
![[Obrazek: 1443893.jpg]](http://savepic.net/1443893.jpg)
![[Obrazek: 1500212.jpg]](http://savepic.net/1500212.jpg)
![[Obrazek: 1452084.jpg]](http://savepic.net/1452084.jpg)
![[Obrazek: 1451060.jpg]](http://savepic.net/1451060.jpg)
![[Obrazek: 2769043.jpg]](http://savepic.ru/2769043.jpg)
![[Obrazek: 2772115.jpg]](http://savepic.ru/2772115.jpg)
![[Obrazek: 2761874.jpg]](http://savepic.ru/2761874.jpg)
"Ziemia Świętokrzyska"
http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/
Kolejna mapa realna, również przedstawia naprawdę spory obszar terenu. Mamy do dyspozycji całą linię 073 (Nowiny - Busko Zdrój), linię 070 (Włoszczowice - Chmielów k. Tarnobrzegu) na odcinku Włoszczowice - Strzegomek, równolegle do niej biegnącą linię 065 LHS, linię 075 (Rytwiany - Połaniec), oraz odcinek Suchedniów - Skarżysko Kamienna (Lipowe Pole) wraz z całym węzłem Skarżysko Kamienna, a także fragment linii 088.
![[Obrazek: mapa.png]](http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/img/mapa.png)
![[Obrazek: 001.jpg]](http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/screeny/001.jpg)
![[Obrazek: 003.jpg]](http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/screeny/003.jpg)
![[Obrazek: 007.jpg]](http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/screeny/007.jpg)
![[Obrazek: 006.jpg]](http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/screeny/006.jpg)
![[Obrazek: 008.jpg]](http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/screeny/008.jpg)
![[Obrazek: 026.jpg]](http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/screeny/026.jpg)
![[Obrazek: 029.jpg]](http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/screeny/029.jpg)
![[Obrazek: 031.jpg]](http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/screeny/031.jpg)
![[Obrazek: 035.jpg]](http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/screeny/035.jpg)
![[Obrazek: 043.jpg]](http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/screeny/043.jpg)
![[Obrazek: 042.jpg]](http://swietokrzyska.pkp-jazda.pl/screeny/042.jpg)
2. TABOR
"No fajnie, mamy już piękne mapy, ale czym tu jeździć? Przecież w Trainz steruje się kółkiem jakimiś kartonowymi modelami!" - otóż nie. Jeździ się świetnymi wagonikami zrobionymi przez trainzowego magika kilanzioma, a podczepia się to pod jedną z lokomotyw z kabiną adamstana. Tabor również jest ciężko odtworzyć w Trainz - fizyka domyślnie dostarczana przez kangurów jest siermiężna i niewiele ma wspólnego z realizmem, trzeba zatem robić zaawansowane skrypty i obejścia, ale my, Polacy umiemy to zrobić. Nie chcę niczego odbierać MaSzynie, bo sam w nią chętnie gram, ale uważam, że modele Adama na jednej z powyższych map wycierają nią podłogę. Dlaczego? Każdy MaSzynowiec zna to: "d, Shift+J, spacja, Shift+O, Shift+P, Shift+M, Shift+X, Shift+C, Num 4, gotów do odjazdu". A kiedy ostatnio poszliście do maszynowni w ET22 przekręcać kurek trójstronny zaworu pantografów? A kiedy ostatnio padła wam połowa silników trakcyjnych w SU45 bo nie otworzyliście wentylatorów?
EN57
http://trainz.krb.com.pl/?elektryczne-ze...e-en57,207
Wyszedł cztery dni temu. Nie miałem okazji się nim pobawić, ale wiem, że jest przeepicki. Screeny nie oddadzą tego, co mam na myśli, zatem podam Wam link do filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=ZR0J5VY5MD0
ET21
http://trainz.krb.com.pl/?lokomotywy-ele...i-et21,201
Podobna historia jak z EN57 - odpalanie z szafy, przełączanie rozrządu... Generalnie, brudzenie sobie rąk.
https://www.youtube.com/watch?v=03SSfEBH40E
ET22
http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=9313
Któż nie zna kultowego ET22 i powiedzonka "Jak cię pierdyknie na byku, to lecisz do sufitu, a żołądek ląduje na nastawniku"? Podobnie jak powyżej, wszystko działa jak w prawdziwej lokomotywie.
https://www.youtube.com/watch?v=55fXCwUh2I0
SU45
http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=7312
Nigdy nie widziałem takiej lokomotywy na chodzie, przyznaję. Wiem jednak, czym jest dla polskiego kolejnictwa (i Wy najprawdopodobniej też). Wiem też, gdzie znajduje się włącznik wentylatorów silników trakcyjnych [emoji14]
https://www.youtube.com/watch?v=01MEkM1-E9g
SU46
http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=8657
SU46 robi się, a jak się zrobi to będzie wydana. Jakość podobna, nie muszę się rozpisywać.
https://www.youtube.com/watch?v=6HlZALNLZEw
SN61
http://trainz.krb.com.pl/?spalinowe-wago...i-sn61,202
Ach, kultowy Ganz. Mam 17 lat, więc oczywiście pamiętam tylko, że coś takiego było [emoji14]
https://www.youtube.com/watch?v=Qm0G6-9x4MY
Jak widać - nie taki Trainz zły, jak go malują. Można się bawić naprawdę realnie w naprawdę pięknym otoczeniu. Oczywiście, MaSzyna czasem go przebije, jednak jest to wyrównana walka. Wychowałem się na Trainz, miałem każdą wersję od 1.4 poza TS10 i krew mnie zalewa jak widzę komentarze mówiące, że ten się do niczego nie nadaje, bo wbudowane lokomotywy są be. Oczywiście, że są, tak, jak MANy od M&R nie są na takim poziomie jak choćby Solarki od AlTerr'a. Jeśli komuś one wystarczają, to spoko. Jeśli nie, to idą włączać sprężarkę pantografów w ET22. Jeśli ktoś to w ogóle przeczytał, to gratuluję wytrwałości i zapraszam do dyskusji, bo wiem, że jest to temat kontrowersyjny.