Strefa OMSI

Pełna wersja: Mercedes O530(G)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Autobus produkowany przez niemiecką firmę Mercedes-Benz i EvoBus od 1997 roku po dzień dzisiejszy.
Teraz dane techniczne:

Kod:
Układ drzwi: 2-2-2, 2-2-0 (O530) i 2-2-2-2, 2-2-2-0 (O530G)
Długość: 11950mm (O530), 17950mm (O530G)
Wysokość: 2869mm
Szerokość: 2550mm, 1250mm (drzwi)
Wysokość podłogi: 320mm (1 drzwi), 340mm (2,3,4 drzwi)
Silniki: MB OM906LA, 936LA, 457LA, silniki od normy EURO 2 do EURO6 oraz EEV
Skrzynie biegów: Voith D863, ZF EcoLife, ZF Ecomat II <3
Ilość miejsc razem: 138, 134 (O530)
Autobus w 2006 przeszedł facelifting, również od tego roku można zamawiać silniki z normą spalin od EURO 4

W Krakowie te autobusy są od 2008 roku, i z silnikami EEV, i E5. Jedyne co mam do zarzucenia to okropnie stukające tylne koło w #DC 528.

Wyraźcie swoją opinię!
Pzdr.
Citaro jest dość solidne, ale nie tak dobre jak O405N. W Łodzi mamy tylko wersje niskowejściowe, dostarczane w latach 2000, 2001, 2006 i 2007. Na trwałość nie można narzekać, 14 pozostałych Citaro z 2000 i 2001 roku jeździ bez żadnych remontów, mimo że Kraszka je praktycznie zatyrała. Niestety dwa łódzkie Citara z niewiadomych powodów poszły z dymem. Jeśli chodzi o wady, to najgorsze są uchylane okienka w starych Citarach i skrzynie Voitha w nowych. To tyle:hihi:
W Krakowie około 20 egzemplarzy jest wyposażonych w stare, dobre Ecomaty II, reszta EcoLify. Mamy też ogromne przesuwne okna, nawet jak dziś jechałem, to pewna pani przymknęła je, bo jej wiało w ucho :E.
W Bydgoszczy mamy O530 (#520, #521) oraz O530G (#490-#498). Mamy też facelifty, ale je tutaj nie będę wymieniał. Są to autobusy niskowejsciowe, z silnikiem leżącym. Niestety są dosyć zużyte, głównie przez kierowców. Mam zastrzeżenia do hałasujących plastików i podsufitki z metalu która hałasuje również. Silniki są raczej w dobrym stanie, skrzynia biegów jest lekko zużyta. W wersjach po facelifcie jest wszystko ok.;)
Łódzkie Citaro z 2000 i 2001 roku też mają Ecomaty, pięknie wyją bo nie są wyciszone :E Silniki EURO 2. Oto ciekawy artykuł sprzed 15 lat o wprowadzeniu łódzkich Citaro do eksploatacji.
Jeszcze zapomniałem napisać o Citarach z 1998 jeżdżących na darmobusach. Są dosyć oryginalne, bo mają tylko 2 pary drzwi. Skrzynie to oczywiście Ecomaty.
Nasze nie wyją jak opętane, ale całkiem miękko chodzą i cicho miauczą. Osobiście lubię te wozy.
Jakie "wyją jak opentane"? :E Wyć - wyją, ale cicho.
W Białymstoku jest 8 Citaro G z 2010 i 4 Citaro C2 (jeden wóz to solówka) z 2013. Są bardzo przyjemnymi wozami. Po za tym mają dobre wyciszenie w środku i układ siedzeń zarazem. Skrzynia nie wyje i nie szarpie. A w C2 te pierdółki w postaci m.in ledów pod drzwiami zachwycają:D
W C2 zepsuli poręcze. W dodatku staromodny sufit też nie dodaje uroku.
(20.10.2015 16:15)sgo napisał(a): [ -> ]W C2 zepsuli poręcze. W dodatku staromodny sufit też nie dodaje uroku.

Przynajmniej nie zdzwiiają jak Solaris wymyślając co chwilę coś nowego, po czym ktoś dostaje klapą w głowę:)
Stron: 1 2
Przekierowanie