Dobra misie kolorowe, mam do Was pytanko grubego kalibru. Otóż postanowiłam sobie lekko zmodyfikować ruch AI na tej mapie (ailist oraz parklist gdzie pododawałam pojazdy z innych map dlc jak i dlc z pojazdami) oraz powywalałam te stare autobusy co były domyślnie i tak: jako przegubowe z zajezdni Police powsadzałam many nl313-15, resztę z zajezdni Police normalne nl263 (dlc MAN Citybus Series), zajezdnia Dąbie powstawiałam Solarisy 2 generacji z dlc Urbino Stadtbusfamilie, zajezdnia Klonowica poszły solarki z paczki od Crahera, jako przegub Solaris 15, jako maxi Solarisy 12 a jako midi poszły Solarisy 12 4 generacji z dlc Ruhr Metropole, jako brygady PKS poszły stare Merce Citaro z dlc Hamburg. I teraz mam pytanie bo nie potrafię tego ogarnąć. Chciałabym aby każda zajezdnia jeździła w swoim malowaniu (Police wiadomo, Dąbie i Klonowica też każdy wie i PKS jako białe pekaesowe malowanie). Czy da radę jakoś przypisać malowania do każdej zajezdni? Z przypisaniem malowania do każdej linii nie mam problemu (według tego poradnika
https://strefa-omsi.pl/Watek-OMSI-1-2-Wl...inii--2278) ale na jednej linii potrafią jeździć dwie zajezdnie np linia A obsługiwana jest przez Klonowica jak i Dąbie. Będę wdzięczna za każdą chęć pomocy i i cennych porad
W zasadzie to wszystko w wyczerpujący sposób tłumaczy
poradnik. Musisz sobie zdefiniować w ailist.cfg grupy pojazdów, przykładowo:
Kod:
[aigroup_depot]
Klonowica 12 m
<nazwa pliku hof>
Pod grupą wpisujesz konkretne modele i tekstury autobusów. Następnie trzeba przypisać w edytorze grupy pojazdów do konkretnej brygady - i to w sumie tyle.
Jeśli zrobisz wszystko na podstawie podlinkowanego posta, to nie powinno być problemów. Sam się właśnie z tego uczyłem.
(27.09.2022 08:53)Ikarus 132 napisał(a): [ -> ]W zasadzie to wszystko w wyczerpujący sposób tłumaczy poradnik. Musisz sobie zdefiniować w ailist.cfg grupy pojazdów, przykładowo:
Kod:
[aigroup_depot]
Klonowica 12 m
<nazwa pliku hof>
Pod grupą wpisujesz konkretne modele i tekstury autobusów. Następnie trzeba przypisać w edytorze grupy pojazdów do konkretnej brygady - i to w sumie tyle.
Jeśli zrobisz wszystko na podstawie podlinkowanego posta, to nie powinno być problemów. Sam się właśnie z tego uczyłem.
Ja patrzyłam na ten poradnik (
https://strefa-omsi.pl/Watek-Ruch-AI-i-k...299?page=3) a szczególnie to co pisał kolega pause1, robiłam wszystko tak jak jest napisane a i tak autobusy jeżdżą w losowych malowaniach. Popatrzę jeszcze na to co podesłałeś, dzięki.
Warto też dodać, że losowe malowania mogą wynikać z tego, że w ailist użyto niewłaściwej nazwy tekstury lub wpisano ich po prostu za mało w stosunku do ilości autobusów na mapie.
Czemu w menu gry na liście nie widnieje do wyboru mapa, skoro wszystkie wymagane foldery po pobraniu zainstalowałem w katalogu gry ?
Ponieważ nie posiada ona pliku laststn.osn. Wiedziałbyś, co z tym zrobić, gdybyś przeczytał plik readme dołączony do mapy.
Przeczytałem kilka razy instrukcję i nic tam nie ma o braku pliku laststn.osn. Skąd go wziąć ?
Jest to plik, który powinien być zawarty w podstawowej grze, zrób spójność plików gry na Steamie.