Strefa OMSI

Pełna wersja: Blender v2.71 - szyby oraz "Flip normal" (6.09.16r)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Pytanko mam. Jakimi ustawieniami należy się pobawić aby:
1. Góra była górą.
2. Model nie robił się (czasami - bo zdarza się losowo) wersją "lewostronną".
3. Tekstury pojazdu i ścian (dokładnie karoserii) są wywrócone kompletnie. Czyli wszystko jest widoczne w środku i od środka, zamiast na zewnątrz...

W blenderze tekstura karoserii jest i w środku i na zewnątrz.

Tak wygląda to w OMSI2 - mniej więcej:
[Obrazek: Screen.png]
1. Nie rozumiem pytania.
2. Robi lustrzane odbicie wzdłuż osi odciętych? Dziwne, nie spotkałem się z tym jeszcze.
3. Po zaznaczeniu całości karoserii dajesz Tab -> W -> Flip normals i powinno działać.
[Obrazek: Screen.png]

Dalej to samo. No prawie. Prócz tego że model jest do góry nogami... I tylko kilka ścian zrobiło się widocznych z tej strony, co należy.
Odznacz opcję flip z przy eksportowaniu.

Z resztą jak masz Blendera 2.71 to są chyba jakieś poradniki w necie na YT. Ogólnie to polecam przejście na starszego blendera, 2.49 np.
Problematyczne jest z tym 2.71 jedynie ustawienie tego dziadostwa odpowiednio do konwertu. Nie ważne jakbym kliknął na opcję i w blenderze i w OMSIconv, efekt ciągle ten sam.
Albo stoi na baczność jak rano, albo jest kompletnie do góry nogami.

[Obrazek: Screen.png]

A co do ścian i ich odpowiedniej widoczności... Dzięki, flip zadziałał perfekcyjnie:)
http://strefa-omsi.pl/Watek-Sposob-na-ek...2-71--6828 Spróbuj coś przy pomocy tego tematu zrobić, powinno zadziałać.
Problem leżał po stronie "ręki". Mianowicie... Format x był włączony - ok. Ale tutaj
İmage

koordynaty były źle ustawione. Miałem "left" a musi być "right". Reszta bez zmian jeżeli chodzi o całą tą serię która się odbywa po przekazaniu na format x.

Temat do zamknięcia - problem rozwiązany. Dziękuję!;)
Witam. Mam jednak mały problem z tym całym flipem oraz szybami. Wstawiając wczoraj koła, zaznaczyłem cały element, zrobiłem flip i niektóre elementy poodwracały się nie tak jak należy. A co do szyb. Używając poradnika z tego forum (fonetycznie - kula) szyby są elementem 3d bez przezroczystości czy też deszczu itp. Oczywiście tekstury zostały nałożone, skala itp, renderowanie i przez blendera i "game"... Nic to nie daje.

1. Czy jest jakaś opcja koloru czy czegokolwiek do tego flipa żeby ogarnąć co jest "od środka" a co "na zewnątrz"?
2. O co chodzi z tymi cholernymi szybami?!
Jakie renderowanie... Tekstrujesz teksturą alph i w omsi w .cfg dajesz odpowiedni wpis z alphą.
No to tłumaczę wyraźnie że po nałożeniu tekstury na szyby i skopiowany wpis do cfg, szyby nie dość że nie są przezroczyste to i nawet nie czyta tekstury. Wygląda to tak, jakbym dał zwykły surowy model, bez tekstury.

*************************************************************************
Szyby
*************************************************************************
[mesh]
nazwapliku.o3d | Oczywiście zmieniam nazwę na swoją "szyby.o3d"
-----------------------------
[matl]
Regen.tga // nazwa tekstury deszczowej | Używam tekstury z Solarisów i nadałem jej swoją nazwę "deszcz.tga"
0

[matl_alpha]
2

[alphascale]
Rain_Window_Norm_Wetness

[matl_noZwrite]

I niezależnie czy tekstura w blenderze będzie przezroczysta (w widoku po nałożeniu) czy taka jak w screenie na samym dole. Model szyby jest goły i wesoły:)

[Obrazek: Screen.png]
Stron: 1 2
Przekierowanie