Pytanko mam. Jakimi ustawieniami należy się pobawić aby:
1. Góra była górą.
2. Model nie robił się (czasami - bo zdarza się losowo) wersją "lewostronną".
3. Tekstury pojazdu i ścian (dokładnie karoserii) są wywrócone kompletnie. Czyli wszystko jest widoczne w środku i od środka, zamiast na zewnątrz...
W blenderze tekstura karoserii jest i w środku i na zewnątrz.
Tak wygląda to w OMSI2 - mniej więcej:
1. Nie rozumiem pytania.
2. Robi lustrzane odbicie wzdłuż osi odciętych? Dziwne, nie spotkałem się z tym jeszcze.
3. Po zaznaczeniu całości karoserii dajesz Tab -> W -> Flip normals i powinno działać.
Dalej to samo. No prawie. Prócz tego że model jest do góry nogami... I tylko kilka ścian zrobiło się widocznych z tej strony, co należy.
Odznacz opcję flip z przy eksportowaniu.
Z resztą jak masz Blendera 2.71 to są chyba jakieś poradniki w necie na YT. Ogólnie to polecam przejście na starszego blendera, 2.49 np.
Problematyczne jest z tym 2.71 jedynie ustawienie tego dziadostwa odpowiednio do konwertu. Nie ważne jakbym kliknął na opcję i w blenderze i w OMSIconv, efekt ciągle ten sam.
Albo stoi na baczność jak rano, albo jest kompletnie do góry nogami.
A co do ścian i ich odpowiedniej widoczności... Dzięki, flip zadziałał perfekcyjnie
Problem leżał po stronie "ręki". Mianowicie... Format x był włączony - ok. Ale tutaj
koordynaty były źle ustawione. Miałem "left" a musi być "right". Reszta bez zmian jeżeli chodzi o całą tą serię która się odbywa po przekazaniu na format x.
Temat do zamknięcia - problem rozwiązany. Dziękuję!
Witam. Mam jednak mały problem z tym całym flipem oraz szybami. Wstawiając wczoraj koła, zaznaczyłem cały element, zrobiłem flip i niektóre elementy poodwracały się nie tak jak należy. A co do szyb. Używając poradnika z tego forum (fonetycznie - kula) szyby są elementem 3d bez przezroczystości czy też deszczu itp. Oczywiście tekstury zostały nałożone, skala itp, renderowanie i przez blendera i "game"... Nic to nie daje.
1. Czy jest jakaś opcja koloru czy czegokolwiek do tego flipa żeby ogarnąć co jest "od środka" a co "na zewnątrz"?
2. O co chodzi z tymi cholernymi szybami?!
Jakie renderowanie... Tekstrujesz teksturą alph i w omsi w .cfg dajesz odpowiedni wpis z alphą.
No to tłumaczę wyraźnie że po nałożeniu tekstury na szyby i skopiowany wpis do cfg, szyby nie dość że nie są przezroczyste to i nawet nie czyta tekstury. Wygląda to tak, jakbym dał zwykły surowy model, bez tekstury.
I niezależnie czy tekstura w blenderze będzie przezroczysta (w widoku po nałożeniu) czy taka jak w screenie na samym dole. Model szyby jest goły i wesoły