12.01.2013, 18:28
Volvo B10BLE – niskowejściowy autobus miejski oraz podwozie autobusowe, produkowane w latach 1992-2005 przez szwedzką firmę Volvo. Model ten powstawał również w fabryce firmy Volvo Polska we Wrocławiu.
Produkcja kompletnych autobusów, z nadwoziem typu Säffle 2000, odbywała się w mieście Säffle, w Szwecji, w dawnym zakładzie firmy Säffle Karosseri AB, przekształconym po przejęciu w 1981 roku na Volvo Bussar Säffle AB, tzw. "akwarium", 12 metrów, nisko wejściowy (coś dla babć, ale tylko przy środkowych drzwiach), ponoć może przyklękać tak nisko, że wózki dziecięce i inwalidzkie spadają z krawężnika, zanim tam wjadą.
U nas te Volva to są bardziej wytrzymałe niż Jelcze a mianowicie wszystkie co były kupione jeżdżą do dzisiaj i według opinii wielu kierowców z ALP-u - są one niezniszczalne praktycznie. Drażni trochę estetyka wnętrza i odgłosy podsufitki i nadkoli podczas postoju na biegu. Nasze B10Ble można podziwiać z tego powodu iż ALP jest znany ze złomowania swoich wozów a te są jedyne które są u nich najdłużej i nie są naruszone.
Produkcja kompletnych autobusów, z nadwoziem typu Säffle 2000, odbywała się w mieście Säffle, w Szwecji, w dawnym zakładzie firmy Säffle Karosseri AB, przekształconym po przejęciu w 1981 roku na Volvo Bussar Säffle AB, tzw. "akwarium", 12 metrów, nisko wejściowy (coś dla babć, ale tylko przy środkowych drzwiach), ponoć może przyklękać tak nisko, że wózki dziecięce i inwalidzkie spadają z krawężnika, zanim tam wjadą.
U nas te Volva to są bardziej wytrzymałe niż Jelcze a mianowicie wszystkie co były kupione jeżdżą do dzisiaj i według opinii wielu kierowców z ALP-u - są one niezniszczalne praktycznie. Drażni trochę estetyka wnętrza i odgłosy podsufitki i nadkoli podczas postoju na biegu. Nasze B10Ble można podziwiać z tego powodu iż ALP jest znany ze złomowania swoich wozów a te są jedyne które są u nich najdłużej i nie są naruszone.