Strefa OMSI

Pełna wersja: Generacja N - tramwaj retro do OMSI
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Jako że i tak nikt już nie wierzy w "model na ukończeniu", pochwalę się może nowościami...

Po pierwsze, zacząłem kompletny rework bryły zewnętrznej (chciałem to zrobić po nadejściu LOTUSa, ale coś mię natchnęło) - z niezbyt estetycznych listew 3D i innych małych wydajnościowych sabotażystów rezygnujemy na rzecz wysokiej jakości tekstur wypieczonych z siatki high poly:
[Obrazek: 1jj0U6O.png]

...co prawdopodobnie będzie również korzystniejsze dla raklakierników, ponieważ rozkład UV jest znacznie bardziej przyjazny w ręcznym malowaniu tekstury. Ze względu na ograniczenia silnika OMSI wypukłości w tej grze nie uświadczymy, ale skoro OMSI i tak umiera, wolę iść w stronę modelu, który dobrze będzie wyglądać (i działać) w OMSI, a jeszcze lepiej w LOTUSie względnie innych produkcjach.

Kolejnymi nowościami będzie/jest przeniesienie herbu, piktogramów etc. na osobne siatki i tekstury z alphą, co w znaczącym stopniu przełoży się na poprawę jakości ich wyświetlania, odkąd rozmiar tekstur burt jest ograniczony (rozdzielczość 4K nadal nie gwarantuje dostatecznej ostrości), a wpływ tego rozwiązania na wydajność określiłbym jako nieznaczny. Ponadto dodane zostały dynamiczne numery taborowe korzystające z oryginalnej czcionki MPK odpowiadającej odwzorowywanemu końcowemu okresowi eksploatacji - koniec z nadmiarem zbędnych repaintów różniących się numerem.

Edit, 2021: Ten post nie zestarzał się za dobrze.
[Dźwięk odkopywania ponadprzeciętnie starego i zakurzonego wątku]
[Odgłos charakterystyczny dla użytkownika który już wie że nie ucieknie od niewygodnych pytań]

Enki powracają. A nawet w towarzystwie.
Jako że eksperyment pod tytułem 105Na w żadnym aspekcie nie zakończył się powodzeniem i nie będzie kontynuowany, w manulowym warsztacie zwolniło się miejsce na coś elegancko dwuosiowego. W przygotowaniu aktualnie jest fabryczna wersja tramwaju N (prod. Konstal, i Sanocka Fabryka Wagonów, różniące się pomniejszymi detalami), KSW (wzorowany na późne lata 60. i Poznań), jak również niskopodłogowa doczepa szczecińska (prod. Waggonfabrik Wismar, 1930), również stylizowana na lata 60. na tyle, na ile pozwalają dość skąpe archiwalia.

Aktualny status prac:
N: wykonane pudło i podwozie wagonu, w toku wnętrze kabiny pasażerskiej
KSW: model pudła, oczekujący na dopasowanie wnętrza z N
Wismar: do wykonania w modelu pozostały drzwi wraz z klamkami, oświetlenie wnętrza, dzwonek oraz uchwyty na tablice. Równolegle powstają tekstury i testowy eksport do OMSI 2 (chwilowo jako obiekt statyczny)

Skromna prezentacja w kolorze:
Wismar:
Model przewidziany jako drobny wydatek przy wydaniu, i dokładnie z tego powodu ukończony w największym stopniu z wymienionych. Nic nowego znaczy.
[Obrazek: obXcRgF.png]
[Obrazek: YKb2Ewm.png]
[Obrazek: ZZoMKyI.png]
[Obrazek: I7pwho1.png]
N:
[Obrazek: P6AOkbA.png]
[Obrazek: AQLywDL.png]
KSW:
[Obrazek: cHvBTKc.png]

FAQ:
Data wydania?
- Planuję na lato tego roku. Proszę uprzejmie, wszyscy uczynni ludzie którzy będą musieli to zacytować jak złapię obsuwę.
Szczególne znaki rozpoznawcze modelu?
- Drzwi obsługiwane ręcznie przez pasażerów, w oparciu o systemowy rozkład gry. Materiały robiące pełny użytek z wątłego wizualnego potencjału oferowanego przez shadery OMSI. Znacząca poprawa w stosunku wydanych 4N pod względem jakości tekstur oraz poprawności wymiarów.
Możliwość repaintowania?
- Jako że nie spodziewam się szczególnego zainteresowania ze strony specyficznych grup użytkowników OMSI, nie będzie utrudnień znanych z poprzedniego dodatku, a raczej standardowe podejście do kwestii malowania.
LOTUS?
- Nie jest priorytetem, ponieważ nie opracowałem jeszcze zestawu narzędzi pozwalających na szybki import dodatku do tej gry.
Plany na ewentualne dalsze wersje?
- Fabryczne 4N oraz modernizacje N typu warszawskiego. Więcej lokalnych wersji KSW. Pierwszy w OMSI tramwaj wyposażony w odbierak rolkowy.
Dach otrzymał wentylatory rotacyjne systemu Flettnera. Dostaną ładną animację również w modelach statycznych.
[Obrazek: j78LXcB.png]
[Obrazek: 55wtLam.png]
S₂D: do dokończenia pozostały drzwi, ramy okien oraz uchwyty na barierki sprężyste pomiędzy wagonami.
[Obrazek: zb3WOp5.png]
[Obrazek: Uqocjx4.png]
[Obrazek: D3c0d16.png]
[Obrazek: mcD21Qp.png]
[Obrazek: Z3TPe59.png]
Już jako pojazd w OMSI.
Interaktywne animowane elementy w kabinie obejmują:
16 szt. otwieranych okien (4 przesuwne, 12 uchylnych)
 2 szt. drzwi dwuskrzydłowych
 1 szt. hamulca ręcznego
.
[Obrazek: uH0jlFp.png]
[Obrazek: brcNp8o.png]

Przegląd kamer wewnętrznych:
[Obrazek: z2nizJi.png]
[Obrazek: vE1THSg.png]
[Obrazek: YUMXGx3.png]
[Obrazek: I9a0eMc.png]
Dla subskrybujących ten wątek mogę nie być najlepszym kandydatem do romantycznego wieczoru przy świecach, ale nastrojowe oświetlenie zapewniam mimo wszystko:
[Obrazek: 0B1Lx7A.png]

Ale jak on to zrobił:
Wnętrze podzielone na trzy sekcje (przedziały z siedzeniami oraz wejście), po jednym interiorlight na każdy rząd lamp, allcolor z emissive na klosze, oraz po jednym rozbłysku światła na każdą lampę. Zero wykorzystanych lightmap.
(22.05.2021 20:56)MichauSto napisał(a): [ -> ]Pierwszy w OMSI tramwaj wyposażony w odbierak rolkowy.
Jak obiecał, tak zrobił. Trolejbusiarze mogą być bardziej niż zainteresowani.

Zasięg poszukiwania sieci jest możliwy do bardziej precyzyjnego dopasowania, wymaga collidera sieci trakcyjnej w kształcie daszku tudzież odwróconego korytka zamiast znanej dotychczas pojedynczej płaskiej powierzchni (reakcja pantografu typu nożycowego na taki spline sieci została uchwycona na filmie), co tylko pozytywnie wpłynie na zabezpieczenie map przed używaniem niepowołanych pojazdów, ponieważ w rzeczywistości również nie spotykano odbieraków rolkowych i typów wyposażonych w ślizg (nożycowy, lira) na jednej sieci z powodu wymaganego specyficznego prowadzenia sieci trakcyjnej na skrzyżowaniach czy rozgałęzieniach.



Oświadczenie dla Ekipy: Film został udostępniony w serwisie YouTube na licencji Creative Commons-BY i z tego powodu nie podlega monetyzacji.

"Ale jak on to zrobił!?":
Jest to rozwinięcie dobrze znanego nam pomysłu z próbkowaniem wysokości przy użyciu "GetHeightAbovePoint". Tutaj jednak sprawdzamy wysokości w czterech punktach, dwóch na lewo i dwóch na prawo od aktualnego położenia odbieraka. Na tej podstawie można wystarczająco dokładnie obliczyć nachylenie płaszczyzny po lewej i po prawej stronie, jak również ich punkt przecięcia (w domyśle pokrywający się z przebiegiem przewodu jezdnego). Obliczenie przyjmujemy za wiarygodne tak długo jak kąt między obiema płaszczyznami jest poprawnie skierowany i dostatecznie ostry, a punkt przecięcia znajduje się pomiędzy parą wewnętrznych próbek wysokości. Wtedy też aktualizujemy położenie (lat/lon) odbieraka. W przeciwnym razie uznajemy porażkę i "wytrolejenie" po którym gracz musi w widoku zewnętrznym podłączyć tyczki do sieci przy użyciu myszy, a AI dostanie jeszcze mechanizm skanowania.

Skrypt zostanie udostępniony dla ogółu (mam nadzieję że się wyrobię) w przyszłym tygodniu, po przeprowadzeniu bardziej dogłębnych testów, ustaleniu optymalnej strategii układania skrzyżowań, oraz sporządzeniu rozsądnej dokumentacji dla autorów map.
Wow. Nie mogę uwierzyć że w Omsi można tak zaawansowany skrypt dla pojazdu szynowego wykonać. Czapki z głów Panowie.
Bardziej poważny moduł hamulca ręcznego do przedwojennych wynalazków wszelkiego rodzaju:
[Obrazek: hbrt4jis.png]
[Obrazek: JH4jhhs.jpg]

Ktoś sobie pewnie życzył, albo ogółem całe te. Podwozie będzie jeszcze zmodyfikowane pod kątem zgodności z oryginałem.

Planowane wersje:
KSW silnikowy w malowaniu WVB biało-czerwonym, wąskie okno na tablicę kierunkową, podświetlane tarcze z numerem linii, pantograf nożycowy Siemens-Schuckert, gniazda ELIN;
KSW silnikowy + doczepny w wersji fabrycznej (Fuchs Heidelberg), malowanie fabryczne (żółty piaskowy), szerokie (niesymetryczne) okno na tablicę kierunkową, odbierak rolkowy.

Edit: podmiana obrazka na bardziej aktualny
Stron: 1 2 3
Przekierowanie