Strefa OMSI - polskie forum o OMSI i OMSI 2

Pełna wersja: Tworzenie szablonów do malowań na modele z płatnych dodatków bez pomocy repaint toola
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Więc w tym poradniku pokażę wam, jak zrobić template na modele z płatnych dodatków (bez używania problematycznego repaint-toola). Zilustruję to wam na przykładzie przeguba z najnowszego dodatku.

Potrzebne programy:
- oczywiście OMSI 2,
- paint.net

Zazwyczaj mają one po kilka plików składających się na jeden template.
İmage

1. Otworzyć taki plik (w większości szary):
İmage

2. Otworzyć drugi plik (z zarysem autobusu; możecie sobie od razu go pomalować).
İmage

3. Dodać nową warstwę i wkleić plik z puktu wyżej.
İmage

4. Ustawić nową warstwę na "dodawanie" .
İmage

5. Otworzyć trzeci plik (prawie cały biały).
İmage

6. Dodać nową warstwę, ustawić tą warstwę na mnożenie i wkleić plik z puktu wyżej.
İmage

7. Gotowe! Ale możecie sobie w nowej warstwie na mnożeniu jeszcze brud dodać.
İmage

To wszystko i życzę udanego robienia tekstur. :)
PS. Ten sposób nie musi działać we wszystkich dodatkach, wytłumaczyłem to tylko na przykładzie MB C2.
Nie polecam sprawdzania tego tutorialu na czymkolwiek niebędącym C2, bo zwyczajnie wprowadza w błąd. Nieużywane obszary tekstury "_BS" w żadnym innym szablonie nie są czarne, żeby można było użyć tricku z dodawaniem!

W paint.net'cie polecam znacznie prostszy i bardziej uniwersalny proces:
1) najniższa warstwa posłuży za przestrzeń do malowania
2) do powyższej warstwy wklejamy zawartość "_MU" i ustawiamy na mnożenie
3) wyżej ląduje "_AD" jako dodawanie
4) na sam wierzch wklejamy "_BS" i maskujemy teksturą "_MA", gdzie białe przestrzenie z maski MA powinny skutkować przezroczystością BS. Do maskowania polecam darmowy plugin Alpha Mask - kopiujemy maskę do schowka, na warstwie BS z menu Efekty wybieramy "Alpha Mask", zaznaczamy "Invert mask" oraz "Paste from clipboard" i zatwierdzamy.
5) tak przygotowany szablon bezproblemowo nadaje się jako podstawka do innych malowań;)
6) na sam koniec repaint po scaleniu warstw traktujemy maską "_AL", ale dla odmiany bez "Invert Mask".
No faktycznie, w niektórych modelach to tak nie działa, ale tak na logikę to sobie można dopasować to co trzeba.
(nazwy jak zauważyłeś się zmieniają więc trochę zmodyfikuję ten poradnik)

A tak swoją drogą to nie chce mi się instalować jakiegoś programu i potem w nim grzebać, a to jest szybszy sposób na niektóre dodatki.
(zresztą od czego są zdjęcia)
Wystarczy nawet otworzyć teksturę w formacie .dds w programie Ifran_View który wyświetli odpowiedni obraz tekstury, otworzyć sobie w jakimkolwiek programie z wtyczką do eksportu .dds i też powinno działać. Repaint_Tool to po prostu zwykły konwerter do .dds
RepaintTool nie jest nawet konwerterem do dds, ponieważ pod rozszerzeniem dds zapisuje 32-bitowy bmp z kanałem alpha. Inaczej rzecz się ma w przypadku krążącego po internetach narzędzia mojego autorstwa korzystającego z NVidia Texture Tools do konwersji do prawdziwego DDS w kodowaniu DXT5.
Wywaliło screeny, można prosić o zaktualizowanie?