19.03.2018, 16:48
Więc w tym poradniku pokażę wam, jak zrobić template na modele z płatnych dodatków (bez używania problematycznego repaint-toola). Zilustruję to wam na przykładzie przeguba z najnowszego dodatku.
Potrzebne programy:
- oczywiście OMSI 2,
- paint.net
Zazwyczaj mają one po kilka plików składających się na jeden template.

1. Otworzyć taki plik (w większości szary):

2. Otworzyć drugi plik (z zarysem autobusu; możecie sobie od razu go pomalować).

3. Dodać nową warstwę i wkleić plik z puktu wyżej.

4. Ustawić nową warstwę na "dodawanie" .

5. Otworzyć trzeci plik (prawie cały biały).

6. Dodać nową warstwę, ustawić tą warstwę na mnożenie i wkleić plik z puktu wyżej.

7. Gotowe! Ale możecie sobie w nowej warstwie na mnożeniu jeszcze brud dodać.

To wszystko i życzę udanego robienia tekstur.
PS. Ten sposób nie musi działać we wszystkich dodatkach, wytłumaczyłem to tylko na przykładzie MB C2.
Potrzebne programy:
- oczywiście OMSI 2,
- paint.net
Zazwyczaj mają one po kilka plików składających się na jeden template.

1. Otworzyć taki plik (w większości szary):

2. Otworzyć drugi plik (z zarysem autobusu; możecie sobie od razu go pomalować).

3. Dodać nową warstwę i wkleić plik z puktu wyżej.

4. Ustawić nową warstwę na "dodawanie" .

5. Otworzyć trzeci plik (prawie cały biały).

6. Dodać nową warstwę, ustawić tą warstwę na mnożenie i wkleić plik z puktu wyżej.

7. Gotowe! Ale możecie sobie w nowej warstwie na mnożeniu jeszcze brud dodać.

To wszystko i życzę udanego robienia tekstur.

PS. Ten sposób nie musi działać we wszystkich dodatkach, wytłumaczyłem to tylko na przykładzie MB C2.