[OMSI 1 & 2] Tworzenie szablonów do malowań na modele z płatnych dodatków bez pomocy repaint toola | |||
19.03.2018, 16:48
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.03.2018, 18:41 przez Alex Simulations.)
Więc w tym poradniku pokażę wam, jak zrobić template na modele z płatnych dodatków (bez używania problematycznego repaint-toola). Zilustruję to wam na przykładzie przeguba z najnowszego dodatku.
Potrzebne programy: - oczywiście OMSI 2, - paint.net Zazwyczaj mają one po kilka plików składających się na jeden template. ![]() 1. Otworzyć taki plik (w większości szary): ![]() 2. Otworzyć drugi plik (z zarysem autobusu; możecie sobie od razu go pomalować). ![]() 3. Dodać nową warstwę i wkleić plik z puktu wyżej. ![]() 4. Ustawić nową warstwę na "dodawanie" . ![]() 5. Otworzyć trzeci plik (prawie cały biały). ![]() 6. Dodać nową warstwę, ustawić tą warstwę na mnożenie i wkleić plik z puktu wyżej. ![]() 7. Gotowe! Ale możecie sobie w nowej warstwie na mnożeniu jeszcze brud dodać. ![]() To wszystko i życzę udanego robienia tekstur. ![]() PS. Ten sposób nie musi działać we wszystkich dodatkach, wytłumaczyłem to tylko na przykładzie MB C2.
Moja lakiernia - Lakiernia Alexa
Spodobała ci się moja praca? Daj rep-a! Już 300 podziękowań!
Nie polecam sprawdzania tego tutorialu na czymkolwiek niebędącym C2, bo zwyczajnie wprowadza w błąd. Nieużywane obszary tekstury "_BS" w żadnym innym szablonie nie są czarne, żeby można było użyć tricku z dodawaniem!
W paint.net'cie polecam znacznie prostszy i bardziej uniwersalny proces: 1) najniższa warstwa posłuży za przestrzeń do malowania 2) do powyższej warstwy wklejamy zawartość "_MU" i ustawiamy na mnożenie 3) wyżej ląduje "_AD" jako dodawanie 4) na sam wierzch wklejamy "_BS" i maskujemy teksturą "_MA", gdzie białe przestrzenie z maski MA powinny skutkować przezroczystością BS. Do maskowania polecam darmowy plugin Alpha Mask - kopiujemy maskę do schowka, na warstwie BS z menu Efekty wybieramy "Alpha Mask", zaznaczamy "Invert mask" oraz "Paste from clipboard" i zatwierdzamy. 5) tak przygotowany szablon bezproblemowo nadaje się jako podstawka do innych malowań ![]() 6) na sam koniec repaint po scaleniu warstw traktujemy maską "_AL", ale dla odmiany bez "Invert Mask". ![]() Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆ Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
No faktycznie, w niektórych modelach to tak nie działa, ale tak na logikę to sobie można dopasować to co trzeba.
(nazwy jak zauważyłeś się zmieniają więc trochę zmodyfikuję ten poradnik) A tak swoją drogą to nie chce mi się instalować jakiegoś programu i potem w nim grzebać, a to jest szybszy sposób na niektóre dodatki. (zresztą od czego są zdjęcia)
Moja lakiernia - Lakiernia Alexa
Spodobała ci się moja praca? Daj rep-a! Już 300 podziękowań!
Wystarczy nawet otworzyć teksturę w formacie .dds w programie Ifran_View który wyświetli odpowiedni obraz tekstury, otworzyć sobie w jakimkolwiek programie z wtyczką do eksportu .dds i też powinno działać. Repaint_Tool to po prostu zwykły konwerter do .dds
![]()
RepaintTool nie jest nawet konwerterem do dds, ponieważ pod rozszerzeniem dds zapisuje 32-bitowy bmp z kanałem alpha. Inaczej rzecz się ma w przypadku krążącego po internetach narzędzia mojego autorstwa korzystającego z NVidia Texture Tools do konwersji do prawdziwego DDS w kodowaniu DXT5.
![]() Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆ Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
| |||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
2 gości |