22.01.2019, 16:34
Siemanko dzisiaj napisze wam mój pierwszy post o jednym z dwóch radomskich przewoźników jest nim MPK Radom
1954 - 1 stycznia powstanie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Radomiu
1961- wprowadzenie trakcji taksówek osobowych
1962- uruchomienie trakcji taksówek bagażowych
1963- powstanie Zasadniczej Szkoły zawodowej dla Pracowników MPK
1964- oddanie do użytku parkingu na Koziej Górze przeznaczonego do garażowania autobusów
1966- pierwsze Ikarusy typu 620 na Radomskich ulicach
1970- początek likwidacji obsługi konduktorskiej
1972- oddanie do użytku obiektu Obsług Technicznych z sześcioma stanowiskami naprawczymi i Stacji CPN
1974- oddanie do użytku placu postojowego z portiernią przy ul. Wjazdowej
1975- 1 sierpnia przekształcenie MPK w Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej
1976- zapada decyzja o zbudowaniu nowej bazy przy ul. Wjazdowej (budowa trwała prawie 8 lat
1978- powstanie placówki terenowej WPKM w Pionkach
1979- pierwsza dostawa autobusów Berliet-Jelcz PR110
1979- modernizacja kotłowni i doprowadzenie sieci do pomieszczeń warsztatowych i administracyjnych
1980- uruchomienie warsztatu regeneracji części zamiennych
1981- wybudowanie kuźni wraz ze spreżarkownią
1982- oddanie do użytku obiektu warsztatu silnikowego przy ul. Wjazdowej
1982- Pierwsze przegubowe autobusy Ikarus 280 na ulicach Radomia (łącznie 101 sztuk)
1983- uruchomienie nowej sieci radiotelefonów
1984- Powrót do pierwotnej nazwy Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne
1988- Na ulice Radomia wyjechały pierwsze autobusy Jelcz M11 (do roku 1990 zakupiono 29 sztuk tych autobusów)
1992- likwidacja zajezdni przy ul. Okulickiego
1993- utworzono Zarząd Transportu Miejskiego
1994- pierwszy przetarg na obsługę linii autobusowych nr 3,8 i 13
1997- pierwsze niskopodłogowe Neoplany N4016 i N4020 na ulicach Radomia]
2006- do 2010 zakup 28 autobusów marki Solaris Urbino 12 zasilanym gazem CNG
2010- pożegnanie Ikarusa ( jeden z kultowych autobusów został zachowany do obsługi imprez okolicznościowych)
2012- wycofanie się z obsługi linii podmiejskich
2014- dostawa 8 autobusów przegubowych Solaris Urbino 18
2014- zakup autokaru turystycznego marki Solaris Vacanza
2015- zakup autokaru turystycznego marki Neoplan N1216
2016- zakup 19 sztuk autobusów do obsługi komunikacji miejskiej marki MAN NG 363
2018- sześć fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów przegubowych MAN Lion's City G zasiliło flotę MPK w Radomiu
Ikarus 280.26 - archiwalny[/size]
Neoplan N4020
Solaris Urbino 12
Solaris Urbino 18 CNG
Solaris Urbino 12 CNG
Solaris Urbino 10
Solaris Urbino 18
MAN NL313-15 CNG
MAN NG323 Lion's City G
MAN NG323 Lion's City GL
MAN NL263 Lion's City
MAN NL283 Lion's City
MAN NG363 Lion's City G
Historia MPK Radom
1954 - 1 stycznia powstanie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Radomiu
1961- wprowadzenie trakcji taksówek osobowych
1962- uruchomienie trakcji taksówek bagażowych
1963- powstanie Zasadniczej Szkoły zawodowej dla Pracowników MPK
1964- oddanie do użytku parkingu na Koziej Górze przeznaczonego do garażowania autobusów
1966- pierwsze Ikarusy typu 620 na Radomskich ulicach
1970- początek likwidacji obsługi konduktorskiej
1972- oddanie do użytku obiektu Obsług Technicznych z sześcioma stanowiskami naprawczymi i Stacji CPN
1974- oddanie do użytku placu postojowego z portiernią przy ul. Wjazdowej
1975- 1 sierpnia przekształcenie MPK w Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej
1976- zapada decyzja o zbudowaniu nowej bazy przy ul. Wjazdowej (budowa trwała prawie 8 lat
1978- powstanie placówki terenowej WPKM w Pionkach
1979- pierwsza dostawa autobusów Berliet-Jelcz PR110
1979- modernizacja kotłowni i doprowadzenie sieci do pomieszczeń warsztatowych i administracyjnych
1980- uruchomienie warsztatu regeneracji części zamiennych
1981- wybudowanie kuźni wraz ze spreżarkownią
1982- oddanie do użytku obiektu warsztatu silnikowego przy ul. Wjazdowej
1982- Pierwsze przegubowe autobusy Ikarus 280 na ulicach Radomia (łącznie 101 sztuk)
1983- uruchomienie nowej sieci radiotelefonów
1984- Powrót do pierwotnej nazwy Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne
1988- Na ulice Radomia wyjechały pierwsze autobusy Jelcz M11 (do roku 1990 zakupiono 29 sztuk tych autobusów)
1992- likwidacja zajezdni przy ul. Okulickiego
1993- utworzono Zarząd Transportu Miejskiego
1994- pierwszy przetarg na obsługę linii autobusowych nr 3,8 i 13
1997- pierwsze niskopodłogowe Neoplany N4016 i N4020 na ulicach Radomia]
2006- do 2010 zakup 28 autobusów marki Solaris Urbino 12 zasilanym gazem CNG
2010- pożegnanie Ikarusa ( jeden z kultowych autobusów został zachowany do obsługi imprez okolicznościowych)
2012- wycofanie się z obsługi linii podmiejskich
2014- dostawa 8 autobusów przegubowych Solaris Urbino 18
2014- zakup autokaru turystycznego marki Solaris Vacanza
2015- zakup autokaru turystycznego marki Neoplan N1216
2016- zakup 19 sztuk autobusów do obsługi komunikacji miejskiej marki MAN NG 363
2018- sześć fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów przegubowych MAN Lion's City G zasiliło flotę MPK w Radomiu
Aktualny tabor MPK Radom
Ikarus 280.26 - archiwalny[/size]
Neoplan N4020
Solaris Urbino 12
Solaris Urbino 18 CNG
Solaris Urbino 12 CNG
Solaris Urbino 10
Solaris Urbino 18
MAN NL313-15 CNG
MAN NG323 Lion's City G
MAN NG323 Lion's City GL
MAN NL263 Lion's City
MAN NL283 Lion's City
MAN NG363 Lion's City G
W Radomiu znajduje się 28 miejskich linii autobusów z czego dwie to są linie nocne
Mój pierwszy post na ten temat jeżeli myślisz ,że coś jest źle to pisz
Mój pierwszy post na ten temat jeżeli myślisz ,że coś jest źle to pisz