Strefa OMSI

Pełna wersja: MPK Radom Sp. z.o.o
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Siemanko dzisiaj napisze wam mój pierwszy post o jednym z dwóch radomskich przewoźników jest nim MPK Radom
Historia MPK Radom

1954 - 1 stycznia powstanie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Radomiu
1961- wprowadzenie trakcji taksówek osobowych
1962- uruchomienie trakcji taksówek bagażowych
1963- powstanie Zasadniczej Szkoły zawodowej dla Pracowników MPK
1964- oddanie do użytku parkingu na Koziej Górze przeznaczonego do garażowania autobusów
1966- pierwsze Ikarusy typu 620 na Radomskich ulicach
1970- początek likwidacji obsługi konduktorskiej
1972- oddanie do użytku obiektu Obsług Technicznych z sześcioma stanowiskami naprawczymi i Stacji CPN
1974- oddanie do użytku placu postojowego z portiernią przy ul. Wjazdowej
1975- 1 sierpnia przekształcenie MPK w Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej
1976- zapada decyzja o zbudowaniu nowej bazy przy ul. Wjazdowej (budowa trwała prawie 8 lat
1978- powstanie placówki terenowej WPKM w Pionkach
1979- pierwsza dostawa autobusów Berliet-Jelcz PR110
1979- modernizacja kotłowni i doprowadzenie sieci do pomieszczeń warsztatowych i administracyjnych
1980- uruchomienie warsztatu regeneracji części zamiennych
1981- wybudowanie kuźni wraz ze spreżarkownią
1982- oddanie do użytku obiektu warsztatu silnikowego przy ul. Wjazdowej
1982- Pierwsze przegubowe autobusy Ikarus 280 na ulicach Radomia (łącznie 101 sztuk)
1983- uruchomienie nowej sieci radiotelefonów
1984- Powrót do pierwotnej nazwy Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne
1988- Na ulice Radomia wyjechały pierwsze autobusy Jelcz M11 (do roku 1990 zakupiono 29 sztuk tych autobusów)
1992- likwidacja zajezdni przy ul. Okulickiego
1993- utworzono Zarząd Transportu Miejskiego
1994- pierwszy przetarg na obsługę linii autobusowych nr 3,8 i 13
1997- pierwsze niskopodłogowe Neoplany N4016 i N4020 na ulicach Radomia]
2006- do 2010 zakup 28 autobusów marki Solaris Urbino 12 zasilanym gazem CNG
2010- pożegnanie Ikarusa ( jeden z kultowych autobusów został zachowany do obsługi imprez okolicznościowych)
2012- wycofanie się z obsługi linii podmiejskich
2014- dostawa 8 autobusów przegubowych Solaris Urbino 18
2014- zakup autokaru turystycznego marki Solaris Vacanza
2015- zakup autokaru turystycznego marki Neoplan N1216
2016- zakup 19 sztuk autobusów do obsługi komunikacji miejskiej marki MAN NG 363
2018- sześć fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów przegubowych MAN Lion's City G zasiliło flotę MPK w Radomiu


Aktualny tabor MPK Radom

Ikarus 280.26 - archiwalny[/size]
[Obrazek: Galeria-autobusy-2016-15-int.JPG]

Neoplan N4020
[Obrazek: Galeria-autobusy-2016-03-int.JPG]

Solaris Urbino 12
[Obrazek: Galeria-autobusy-2016-04-int.JPG]

Solaris Urbino 18 CNG
[Obrazek: Galeria-autobusy-2016-05-int.JPG]

Solaris Urbino 12 CNG
[Obrazek: Galeria-autobusy-2019-05-int.JPG]

Solaris Urbino 10
[Obrazek: Galeria-autobusy-2016-14-int.JPG]

Solaris Urbino 18
[Obrazek: Galeria-autobusy-2016-09-int.JPG]

MAN NL313-15 CNG
[Obrazek: Galeria-autobusy-2016-10.JPG]

MAN NG323 Lion's City G
[Obrazek: Galeria-autobusy-2019-04-int.JPG]

MAN NG323 Lion's City GL
[Obrazek: Galeria-autobusy-2019-03-int.JPG]

MAN NL263 Lion's City
[Obrazek: Galeria-autobusy-2016-13-int.JPG]

MAN NL283 Lion's City
[Obrazek: Galeria-autobusy-2019-02-int.JPG]

MAN NG363 Lion's City G
[Obrazek: Galeria-autobusy-2017-01-int.JPG]

W Radomiu znajduje się 28 miejskich linii autobusów z czego dwie to są linie nocne

Mój pierwszy post na ten temat jeżeli myślisz ,że coś jest źle to pisz;)
Bardzo skąpe informacje, więc je rozszerzę. Tabor posiadany :
Ikarus 280.26 #800 - Pojazd do obsługi imprez okolicznościowych, nie jest zabytkiem.
Ikarus 280/A #106 - Pojazd pomocy technicznej
FIAT Ducato II #004 oraz #010 (pojazdy wykorzystywany do obsługi osób niepełnosprawnych)
MAN NL263 Lion's City #865-884
MAN NL283 Lion's City #893-899
MAN NL313-15 CNG #1015
MAN NG363 Lion's City G #928-946
MAN NG323 Lion's City G #948-953*
MAN NG363 Lion's City GL #947
Neoplan N4020 #807-831* z czego w ruchu pozostają #816 #819, #931
Neoplan N316 HD #556* - Pojazd uległ wypadkowi na początku Czerwca
Neoplan N1216 HD #558*
Opel Vivaro #001-003 oraz #005 (pojazdy wykorzystywany do obsługi osób niepełnosprawnych)
Peugeot Boxer I #06 (pojazd wykorzystywany do obsługi osób niepełnosprawnych)
Renault Master #009 (pojazd wykorzystywany do obsługi osób niepełnosprawnych)
Renault Master II phase 2 #011 (pojazd wykorzystywany do obsługi osób niepełnosprawnych)
Renault Trafic II #008 (pojazd wykorzystywany do obsługi osób niepełnosprawnych)
Solaris Urbino 10 III - #885-889
Solaris Urbino 12 I - #844-855*
Solaris Urbino 12 II - #858-860*
Solaris Urbino 12 III - #890-892
Solaris Urbino 12 III CNG #1018-1031*
Solaris Urbino 12 III CNG #1032-1044 *
Solaris Urbino 18 III #922-927
Solaris Urbino 18 III CNG #1045
Solaris Urbino 18 III CNG #1046-1053*
Solaris Vacanza 13 #557
Volkswagen Crafter #012-014 oraz #016 (pojazd wykorzystywany do obsługi osób niepełnosprawnych)
Volkswagen Crafter 50 #007 (pojazd wykorzystywany do obsługi osób niepełnosprawnych)
Volkswagen LT 35 TDI #107 - Pojazd pomocy technicznej
Volkswagen Transporter T4 #238-239 - Pojazd pomocy technicznej

*- pojazd zakupione jako fabrycznie nowe.
Dane na podstawie serwisu http://phototrans.pl

MPK NIE obsługuje wszystkich linii.
Wykaz linii które obsługuje.
(3, 4, 7, 9, 10, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, N1, N2 oraz N3)

W Maju 2020 roku mają przyjechać Solarisy nUrbino 12 Electric które mają obsługiwać linię 1.
Przekierowanie