MPK Radom Sp. z.o.o |
Siemanko dzisiaj napisze wam mój pierwszy post o jednym z dwóch radomskich przewoźników jest nim MPK Radom
Historia MPK Radom 1954 - 1 stycznia powstanie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Radomiu 1961- wprowadzenie trakcji taksówek osobowych 1962- uruchomienie trakcji taksówek bagażowych 1963- powstanie Zasadniczej Szkoły zawodowej dla Pracowników MPK 1964- oddanie do użytku parkingu na Koziej Górze przeznaczonego do garażowania autobusów 1966- pierwsze Ikarusy typu 620 na Radomskich ulicach 1970- początek likwidacji obsługi konduktorskiej 1972- oddanie do użytku obiektu Obsług Technicznych z sześcioma stanowiskami naprawczymi i Stacji CPN 1974- oddanie do użytku placu postojowego z portiernią przy ul. Wjazdowej 1975- 1 sierpnia przekształcenie MPK w Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej 1976- zapada decyzja o zbudowaniu nowej bazy przy ul. Wjazdowej (budowa trwała prawie 8 lat 1978- powstanie placówki terenowej WPKM w Pionkach 1979- pierwsza dostawa autobusów Berliet-Jelcz PR110 1979- modernizacja kotłowni i doprowadzenie sieci do pomieszczeń warsztatowych i administracyjnych 1980- uruchomienie warsztatu regeneracji części zamiennych 1981- wybudowanie kuźni wraz ze spreżarkownią 1982- oddanie do użytku obiektu warsztatu silnikowego przy ul. Wjazdowej 1982- Pierwsze przegubowe autobusy Ikarus 280 na ulicach Radomia (łącznie 101 sztuk) 1983- uruchomienie nowej sieci radiotelefonów 1984- Powrót do pierwotnej nazwy Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne 1988- Na ulice Radomia wyjechały pierwsze autobusy Jelcz M11 (do roku 1990 zakupiono 29 sztuk tych autobusów) 1992- likwidacja zajezdni przy ul. Okulickiego 1993- utworzono Zarząd Transportu Miejskiego 1994- pierwszy przetarg na obsługę linii autobusowych nr 3,8 i 13 1997- pierwsze niskopodłogowe Neoplany N4016 i N4020 na ulicach Radomia] 2006- do 2010 zakup 28 autobusów marki Solaris Urbino 12 zasilanym gazem CNG 2010- pożegnanie Ikarusa ( jeden z kultowych autobusów został zachowany do obsługi imprez okolicznościowych) 2012- wycofanie się z obsługi linii podmiejskich 2014- dostawa 8 autobusów przegubowych Solaris Urbino 18 2014- zakup autokaru turystycznego marki Solaris Vacanza 2015- zakup autokaru turystycznego marki Neoplan N1216 2016- zakup 19 sztuk autobusów do obsługi komunikacji miejskiej marki MAN NG 363 2018- sześć fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów przegubowych MAN Lion's City G zasiliło flotę MPK w Radomiu Aktualny tabor MPK Radom
Ikarus 280.26 - archiwalny[/size] Neoplan N4020 Solaris Urbino 12 Solaris Urbino 18 CNG Solaris Urbino 12 CNG Solaris Urbino 10 Solaris Urbino 18 MAN NL313-15 CNG MAN NG323 Lion's City G MAN NG323 Lion's City GL MAN NL263 Lion's City MAN NL283 Lion's City MAN NG363 Lion's City G W Radomiu znajduje się 28 miejskich linii autobusów z czego dwie to są linie nocne
Mój pierwszy post na ten temat jeżeli myślisz ,że coś jest źle to pisz ![]()
Bardzo skąpe informacje, więc je rozszerzę. Tabor posiadany :
MPK NIE obsługuje wszystkich linii. Wykaz linii które obsługuje. (3, 4, 7, 9, 10, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, N1, N2 oraz N3) W Maju 2020 roku mają przyjechać Solarisy nUrbino 12 Electric które mają obsługiwać linię 1. Ten co nic nie kończy.
Robi co mu się żywnie podoba. Ale jest Lakiernikiem od siedmiu boleści. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
2 gości |