Projekt: WVB typu L+l
Autor: iTram
Źródło i download: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
Opis:
Nowy tramwaj do OMSI. Wagony te istniały naprawdę i woziły pasażerów Wiednia po drugiej wojnie światowej.
Screeny:
Pierwsze wrażenia z tego pojazdu nie są zbyt pozytywne, choć jest tak być może dlatego, że nie znam na tyle niemieckiego, aby zrozumieć readme. Po postawieniu na mapie tramwaju, rzucają nam się w oczy okropnej jakości tekstury. Cały pulpit sprawia słabe wrażenie. Po odpaleniu tramwaju "na wyczucie", koła kręcą się w miejscu, a cały pojazd stoi. Ponadto jedyny znany mi sposób na otwarcie drzwi to kliknięcie i przeciągnięcie po nich myszką, żadne inne sposoby nie działają. Jakość dźwięków w porównaniu np. z Konstalem 4n jest na bardzo niskim poziomie. Oświetlenie nie działa. Podsumowując, model jest do poprawki. Raczej nie jest grywalny, i zbyt dużego potencjału nie widzę. Moim zdaniem na tę chwilę nie jest warty pobrania, lecz być może rozwiązanie części wyżej wymienionych problemów znajduje się w pliku readme.
Cóż, trudno się dziwić, że nie działa, jeśli komuś nie chce się nawet zajrzeć do instrukcji przed uruchomieniem.
Przygotowanie do jazdy obejmuje (numerki przełączników odpowiadają numeracji na zdjęciach w readme, może przynajmniej zachęci to do zajrzenia tam chociaż na minutę):
W wagonie silnikowym:
- Załączenie baterii (43)
- Sprawdzenie napięcia baterii (16), minimalna wartość to 22V
- Podniesienie odbieraka (34 lub klawisz E)
- Załączenie przetwornicy (37), powinien dać się słyszeć elektryczny szum
- W przypadku jazdy z wagonem doczepnym, załączenie jazdy ukrotnionej (38)
- Załączenie uwolnienia (30)
- W przypadku jazdy z wagonem doczepnym, przełączenie pokrętła (12) w pozycję OHNE
W I wagonie doczepnym:
- Załączenie baterii (61)
- Sprawdzenie napięcia baterii (75), minimalna wartość to 22V
- Przełączenie pokrętła (72) w pozycję OHNE
- Zwolnienie hamulca poprzez przytrzymanie przycisku (71) do momentu aż zgaśnie żółta kontrolka (70)
W II wagonie doczepnym:
- Załączenie baterii (61)
- Sprawdzenie napięcia baterii (75), minimalna wartość to 22V
- Przełączenie pokrętła (72) w pozycję OHNE
- Zwolnienie hamulca poprzez przytrzymanie przycisku (71) do momentu aż zgaśnie żółta kontrolka (70)
Z powrotem w wagonie silnikowym:
- Zdjęcie uwolnienia (30) i zamknięcie pierwszych drzwi (31)
- Założenie nastawnika jazdy (2) i klucza nastawnika kierunku (1)
- Ustawienie nastawnika kierunku (1) w pozycję VORWÄRTS I+II
- Zwolnienie mocowania hamulca ręcznego (9)
- Zwolnienie hamulca ręcznego (klawisze \ + [ na klawiaturze amerykańskiej lub # + Ü na niemieckiej)
- Rozruch (za sterowanie nastawnikiem jazdy odpowiadają klawisze Num 8, Num 2 i Num 5).
Dodam, że tramwaj posiada też opcję "szybkiego startu" - trzeba wcisnąć klawisz 1 (nie Num 1) i zwolnić hamulec ręczny.
Jak dla mnie fajny tramwaj, przejechałem się nim kawałek po Golczewie i wrażenia zdecydowanie na plus.
Nie zgodzę się z przedmówcą jakoby tekstury były kiepskie, dzwięki też przypadły mi do gustu.
Śmieszną sprawą jest facet siedzący jakby "na kasie" w wagonie silnikowym - coś w stylu konduktora jak mniemam.
Na pewno będzie jeszcze jeżdżone - moim zdaniem jeden z lepszych tramwajów do OMSI i miła odmiana od ukochanej Tatry i 4N.
Jaka jest komenda do drugich drzwi ?
Drugie drzwi otwiera się z uwolnienia, a nie centralnie.
A dokładniej otwiera i zamyka je AI konduktor. Czasem trzeba go pogonić czerwonym przyciskiem (signal).
Ktoś już może wie która komenda dopowiada za przycisk otwarcia i zamknięcia drzwi u konektora. Czasem trzeba jednak osobiście pofatygować się do konduktora i z pulpitu jego otworzyć lub zamknąć te drugie drzwi gdyż dzwonek nie pomaga
Model bardzo fajny. Tylko jedno pytanko, czy da się jakoś wyłączyć tego AI konduktora?
U Mnie konduktora AI niestety wyłączyć się nie da gdyż jest to (raczej) zamierzone przez autora modelu. Ale z chęcią polecam filmy na YT n.t tych modeli gdzie konduktor czasem sam ostatnie drzwi ręcznie otwiera i zamyka
Choć nie powiem pewnie dla graczy gdyby była możliwość wyłączenia AI "Konduktor" z pewnością grało by się lepiej