Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 5 Głosów - 3.6 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
WVB typu L+l i L+l+l
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 25
Dołączył: 08-2018
Podziękowań: 12
Post: #1
WVB typu L+l i L+l+l
[Obrazek: qp8Nyk1.jpg]

Projekt: WVB typu L+l
Autor: iTram

Źródło i download: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.

Opis:


Nowy tramwaj do OMSI. Wagony te istniały naprawdę i woziły pasażerów Wiednia po drugiej wojnie światowej.


Screeny:
[Obrazek: 7248-3-jpg]
[Obrazek: 7249-4-jpg]
[Obrazek: 7250-5-jpg]
[Obrazek: 7251-8-jpg]


SPECYFIKACJA KOMPA:Klik
COŚ O MNIE: Klik!

Pomogłem? Daj rep+;)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.07.2019 19:28 przez Janusz7761.)
17.07.2019 16:24
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Sartorius , Organmistrzu , omsifan123 , jss2008

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 34
Dołączył: 09-2017
Podziękowań: 5
Post: #2
RE: WVB typu L+l i L+l+l
Pierwsze wrażenia z tego pojazdu nie są zbyt pozytywne, choć jest tak być może dlatego, że nie znam na tyle niemieckiego, aby zrozumieć readme. Po postawieniu na mapie tramwaju, rzucają nam się w oczy okropnej jakości tekstury. Cały pulpit sprawia słabe wrażenie. Po odpaleniu tramwaju "na wyczucie", koła kręcą się w miejscu, a cały pojazd stoi. Ponadto jedyny znany mi sposób na otwarcie drzwi to kliknięcie i przeciągnięcie po nich myszką, żadne inne sposoby nie działają. Jakość dźwięków w porównaniu np. z Konstalem 4n jest na bardzo niskim poziomie. Oświetlenie nie działa. Podsumowując, model jest do poprawki. Raczej nie jest grywalny, i zbyt dużego potencjału nie widzę. Moim zdaniem na tę chwilę nie jest warty pobrania, lecz być może rozwiązanie części wyżej wymienionych problemów znajduje się w pliku readme.

18.07.2019 20:36
Szukaj postów Cytat

Zbanowany
Zbanowani
Liczba postów: 131
Dołączył: 05-2013
Post: #3
RE: WVB typu L+l i L+l+l
Cóż, trudno się dziwić, że nie działa, jeśli komuś nie chce się nawet zajrzeć do instrukcji przed uruchomieniem.
Przygotowanie do jazdy obejmuje (numerki przełączników odpowiadają numeracji na zdjęciach w readme, może przynajmniej zachęci to do zajrzenia tam chociaż na minutę):

W wagonie silnikowym:
  • Załączenie baterii (43)
  • Sprawdzenie napięcia baterii (16), minimalna wartość to 22V
  • Podniesienie odbieraka (34 lub klawisz E)
  • Załączenie przetwornicy (37), powinien dać się słyszeć elektryczny szum
  • W przypadku jazdy z wagonem doczepnym, załączenie jazdy ukrotnionej (38)
  • Załączenie uwolnienia (30)
  • W przypadku jazdy z wagonem doczepnym, przełączenie pokrętła (12) w pozycję OHNE

W I wagonie doczepnym:
  • Załączenie baterii (61)
  • Sprawdzenie napięcia baterii (75), minimalna wartość to 22V
  • Przełączenie pokrętła (72) w pozycję OHNE
  • Zwolnienie hamulca poprzez przytrzymanie przycisku (71) do momentu aż zgaśnie żółta kontrolka (70)

W II wagonie doczepnym:
  • Załączenie baterii (61)
  • Sprawdzenie napięcia baterii (75), minimalna wartość to 22V
  • Przełączenie pokrętła (72) w pozycję OHNE
  • Zwolnienie hamulca poprzez przytrzymanie przycisku (71) do momentu aż zgaśnie żółta kontrolka (70)

Z powrotem w wagonie silnikowym:
  • Zdjęcie uwolnienia (30) i zamknięcie pierwszych drzwi (31)
  • Założenie nastawnika jazdy (2) i klucza nastawnika kierunku (1)
  • Ustawienie nastawnika kierunku (1) w pozycję VORWÄRTS I+II
  • Zwolnienie mocowania hamulca ręcznego (9)
  • Zwolnienie hamulca ręcznego (klawisze \ + [ na klawiaturze amerykańskiej lub # + Ü na niemieckiej)
  • Rozruch (za sterowanie nastawnikiem jazdy odpowiadają klawisze Num 8, Num 2 i Num 5).

18.07.2019 21:03
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: CraherPL , snaperpl , Skumber , Dawidoo , jss2008 , _Sjaso , 04igor04 , rodan

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 7
Dołączył: 04-2013
Podziękowań: 1
Post: #4
RE: WVB typu L+l i L+l+l
Dodam, że tramwaj posiada też opcję "szybkiego startu" - trzeba wcisnąć klawisz 1 (nie Num 1) i zwolnić hamulec ręczny.

Jak dla mnie fajny tramwaj, przejechałem się nim kawałek po Golczewie i wrażenia zdecydowanie na plus.

Nie zgodzę się z przedmówcą jakoby tekstury były kiepskie, dzwięki też przypadły mi do gustu.

Śmieszną sprawą jest facet siedzący jakby "na kasie" w wagonie silnikowym - coś w stylu konduktora jak mniemam.

Na pewno będzie jeszcze jeżdżone - moim zdaniem jeden z lepszych tramwajów do OMSI i miła odmiana od ukochanej Tatry i 4N.

18.07.2019 21:16
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 2
Dołączył: 04-2019
Podziękowań: 0
Post: #5
RE: WVB typu L+l i L+l+l
Jaka jest komenda do drugich drzwi ?

22.07.2019 09:59
Szukaj postów Cytat

Zbanowany
Zbanowani
Liczba postów: 131
Dołączył: 05-2013
Post: #6
RE: WVB typu L+l i L+l+l
Drugie drzwi otwiera się z uwolnienia, a nie centralnie.

22.07.2019 10:12
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 4
Dołączył: 07-2016
Podziękowań: 0
Post: #7
RE: WVB typu L+l i L+l+l
A dokładniej otwiera i zamyka je AI konduktor. Czasem trzeba go pogonić czerwonym przyciskiem (signal).

27.07.2019 00:02
Szukaj postów Cytat

MPK-Łódź Sp. z o.o.
Użytkownicy
Liczba postów: 196
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 31
Post: #8
RE: WVB typu L+l i L+l+l
Ktoś już może wie która komenda dopowiada za przycisk otwarcia i zamknięcia drzwi u konektora. Czasem trzeba jednak osobiście pofatygować się do konduktora i z pulpitu jego otworzyć lub zamknąć te drugie drzwi gdyż dzwonek nie pomaga:P


MPK-Łodź 24/h #odc. 1
MPK-Łodź 24/h #odc. 2
MPK-Łodź 24/h #odc. 3
08.08.2019 18:32
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 1
Dołączył: 01-2016
Podziękowań: 0
Post: #9
RE: WVB typu L+l i L+l+l
Model bardzo fajny. Tylko jedno pytanko, czy da się jakoś wyłączyć tego AI konduktora?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.11.2019 19:32 przez michal20162.)
04.11.2019 19:31
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 10
Dołączył: 01-2015
Podziękowań: 5
Post: #10
RE: WVB typu L+l i L+l+l
U Mnie konduktora AI niestety wyłączyć się nie da gdyż jest to (raczej) zamierzone przez autora modelu. Ale z chęcią polecam filmy na YT n.t tych modeli gdzie konduktor czasem sam ostatnie drzwi ręcznie otwiera i zamyka:) Choć nie powiem pewnie dla graczy gdyby była możliwość wyłączenia AI "Konduktor" z pewnością grało by się lepiej:)

05.11.2019 18:43
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: michal20162
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: ikarus559, kt4dt, 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: