Strefa OMSI

Pełna wersja: "Odchudzenie" pojazdu do AI
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, mam pytanie odnośnie sposobów na zmniejszenie wymagań obliczeniowych autobusu AI w OMSI. Może odniosę się do konkretnych modeli i szczegółów. Mapa X na niej w AI jako pojazd 18 metrowy SU18 z megapacku. Dodałem mu jeszcze SU 18 IV(Ruhr+mod Pitorasa na 4 drzwi). Jeżeli chodzi o wydajność OMSI zauważyłem spadek FPS w momencie gdy SU IV się wczytuje gdzieś tam z przodu. (Po chwili przejeżdżą z naprzeciwka.) Największy problem jest w momencie wczytania autobusu. Aż tak duży problem nie występuje w przypadku Solarisa z megapacku. Dlatego też spróbowałbym go trochę odchudzić, usunąć część funkcjonalności, szczegółów, modeli.
Chciałbym zapytać, czy jest sens to robić? Czy można dużo zyskać? Nie wiem, jakie działania mogą to poprawić, może usunięcie SIP?
Pytam na przykładzie SU 4 generacji, ale raczej takie działania będą uniwersalne i pomogą każdemu autobusowi aby go lepiej przygotować do jazdy w AI.
1. Viewpointy obiektów (jeśli chcemy mieć wspólny model dla AI i do upalania) - co nie jest niezbędne w AI nie musi się ładować
1A. Usunięcie elementów niepotrzebnych (jeśli model tylko do AI), można przy tej okazji ustawić jakąś stałą, pasującą kompletację (i pominąć setvary)
1Aa. Można również pójść drogą bremeńską i postawić totalnie prosty model do AI na bazowym NG272, w ten sposób odratowałem Bogdana T701. Inna buda, inne dźwięki, ale skryptowo to MAN EN92.
1B. Dbanie o nakładanie nr taborowych i rej. przez symulator. 50 solarisów w tym samym malowaniu słabiej obciąży OMSI niż 50 tych samych solarisów, ale każdy w dedykowanym malowaniu.
1C. Rozmiary tekstur: im większa rozdzielczość, tym większe prawdopodobieństwo przyhaczenia na widok pojazdu.
2. Osobny plik sound.cfg dla AI, zawierać musi tylko silnik i drzwi (i to tylko z zewn.)

No i mamy zoptymalizowany model.
Przekierowanie