Odpowiedź 
"Odchudzenie" pojazdu do AI
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 131
Dołączył: 07-2015
Podziękowań: 17
Post: #1
"Odchudzenie" pojazdu do AI
Witam, mam pytanie odnośnie sposobów na zmniejszenie wymagań obliczeniowych autobusu AI w OMSI. Może odniosę się do konkretnych modeli i szczegółów. Mapa X na niej w AI jako pojazd 18 metrowy SU18 z megapacku. Dodałem mu jeszcze SU 18 IV(Ruhr+mod Pitorasa na 4 drzwi). Jeżeli chodzi o wydajność OMSI zauważyłem spadek FPS w momencie gdy SU IV się wczytuje gdzieś tam z przodu. (Po chwili przejeżdżą z naprzeciwka.) Największy problem jest w momencie wczytania autobusu. Aż tak duży problem nie występuje w przypadku Solarisa z megapacku. Dlatego też spróbowałbym go trochę odchudzić, usunąć część funkcjonalności, szczegółów, modeli.
Chciałbym zapytać, czy jest sens to robić? Czy można dużo zyskać? Nie wiem, jakie działania mogą to poprawić, może usunięcie SIP?
Pytam na przykładzie SU 4 generacji, ale raczej takie działania będą uniwersalne i pomogą każdemu autobusowi aby go lepiej przygotować do jazdy w AI.

18.11.2020 21:57
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 216
Dołączył: 05-2014
Podziękowań: 170
Post: #2
RE: "Odchudzenie" pojazdu do AI
1. Viewpointy obiektów (jeśli chcemy mieć wspólny model dla AI i do upalania) - co nie jest niezbędne w AI nie musi się ładować
1A. Usunięcie elementów niepotrzebnych (jeśli model tylko do AI), można przy tej okazji ustawić jakąś stałą, pasującą kompletację (i pominąć setvary)
1Aa. Można również pójść drogą bremeńską i postawić totalnie prosty model do AI na bazowym NG272, w ten sposób odratowałem Bogdana T701. Inna buda, inne dźwięki, ale skryptowo to MAN EN92.
1B. Dbanie o nakładanie nr taborowych i rej. przez symulator. 50 solarisów w tym samym malowaniu słabiej obciąży OMSI niż 50 tych samych solarisów, ale każdy w dedykowanym malowaniu.
1C. Rozmiary tekstur: im większa rozdzielczość, tym większe prawdopodobieństwo przyhaczenia na widok pojazdu.
2. Osobny plik sound.cfg dla AI, zawierać musi tylko silnik i drzwi (i to tylko z zewn.)

No i mamy zoptymalizowany model.

18.11.2020 23:33
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: bandurama
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: