Strefa OMSI

Pełna wersja: Jak zmienić kolor wyświetlacza w autobusie?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Chciałbym się zapytać jak zmienić kolor wyświetlacza w autobusie np. Solarisie Urbino z Mega Packa.
Cześć
Mozna to zrobić za pomocą Setvarów,ale też w przypadku kilku pojazdów z DLC (np. NLC) lub też darmowych np. M.A.N.y od Sobola jest mod K++,dzięki, któremu można zmieniać kolory ów wyświetlaczy ;)
A masz może link do tego moda? :)
Tutaj.. To jest tylko zbiór skryptów i bibliotek umożliwiających zamontowanie czegoś takiego samodzielnie w modelu. Również na Webdisku można znaleźć skrypty dedykowane pod konkretne modele. Łatwiej będzie, jeśli powiesz nam w jakim modelu chcesz grzebać, wtedy może się okazać, że łatwiej będzie podmienić wpis w pliku .cfg, albo zmienić kolor bitmapy z której brany jest kolor pojedynczych pikseli wyświetlacza.
Czas na poradnik zrób to Sam na przykładzie Solarisa Mega PACK:

Zmieniamy to dla wszystkich modeli
1. Wchodzimy do folderu z modelem w Vehicle
2. Znajdujemy folder Texture.
3. Szukamy pliku odpowiedzialnego za wyświetlacz w tym przypadku: vpixel_voll.dds
4. Otwieramy w programie graficznym i zmieniamy kolor na jaki nam się podoba. (Jeśli wiesz, jak to zrobić to nie muszę tego przypominać i tutaj zakończymy)

Ale dla osób potrzebujących dalsza część w GIMPie (bo takiego używam)
4a. Zaznaczamy nas interesujący obszar.
[Obrazek: AGTths4.png]
4b. Wybieramy Kolory > Barwienie. I jak wyskoczy okienko zmieniamy na interesujący nas kolor.
[Obrazek: 5hW2MBa.png]
4c. Jeśli chcemy biały wyświetlacz to w tym przypadku nie otrzymamy takiego efektu. Więc wybieramy Kolory > Desaturacja > Zmiana na odcienie szarości i powinniśmy otrzymać taki efekt:
[Obrazek: p4trlPN.png]
4d. Zapisujemy i cieszymy się kolorem wyświetlacza na wszystkich teksturach jakie posiadamy do tego modelu.

Jeśli chcemy, żeby nie ingerować w pliki podstawowych tekstur to przed eksportem zrobionego przez nas pliku graficznego. Musimy wpisać rzeczy do pliku CFG każdego modelu, w którym będziemy chcieli mieć innego koloru wyświetlacz (jeśli to nie jest już zrobione lub jest to zrobione za pomocą innych metod) oraz do pliku CTI malowania.

Zaczniemy od CFG.
1. Wchodzimy w Model.
2. Szukamy interesujący nas plik model np. model_Urbino 12_3doorsMOKI_Euro6_Cummins.cfg
3. Otwieramy go notatnikiem. (W moim przypadku to program Notepad++) szukamy zakładki Textur-Changes. Najpierw sprawdzamy czy nie istnieje już wpis za to odpowiedzialny. Jeśli nie to nic nie robimy i wpisujemy tylko odpowiedni wpis do pliku tekstury.
[Obrazek: zlgLt4o.png]
3.a Jeśli nie posiadamy takiego wpisu to trzeba to zrobić. Więc kopiujemy jeden z już istniejących wpisów. Nie będę tłumaczył co i jak bo nie to ma na celu ten wpis. Zmieniamy odpowiednie wpisy tak aby to działało. Na przykład w taki sposób:

Kod:
[CTCTexture]
Wyswietlacz
vpixel_voll.dds

To już nam daje możliwość indywidualnego zarządzania teksturą. I możemy mieć wiele kolorów wyświetlaczy do każdej tekstury jaka nam się żywnie podoba, co także nam pozwala uniknąć np. posiadania różowego wyświetlacza w niechcianej teksturze.

Minusem tego rozwiązania jest to, że musimy wszędzie to wpisać do pliku CTI. Ale coś za coś. Gdy tworzymy/edytujemy (na potrzeby własne) plik CTI to wystarczy dodać:
Kod:
[item]
Nazwa Malowania
Wyswietlacz
Folder Malowania/vpixel_voll.dds

oraz tam do folderu z naszą teksturą wyeksportować plik graficzny i jeśli nigdzie się nie pomyliśmy to mamy to zrobione.
Dzięki! Wszystko działa :)
Przekierowanie