Jak zmienić kolor wyświetlacza w autobusie? | |||
Witam. Chciałbym się zapytać jak zmienić kolor wyświetlacza w autobusie np. Solarisie Urbino z Mega Packa.
Cześć
Mozna to zrobić za pomocą Setvarów,ale też w przypadku kilku pojazdów z DLC (np. NLC) lub też darmowych np. M.A.N.y od Sobola jest mod K++,dzięki, któremu można zmieniać kolory ów wyświetlaczy ![]()
Tutaj.. To jest tylko zbiór skryptów i bibliotek umożliwiających zamontowanie czegoś takiego samodzielnie w modelu. Również na Webdisku można znaleźć skrypty dedykowane pod konkretne modele. Łatwiej będzie, jeśli powiesz nam w jakim modelu chcesz grzebać, wtedy może się okazać, że łatwiej będzie podmienić wpis w pliku .cfg, albo zmienić kolor bitmapy z której brany jest kolor pojedynczych pikseli wyświetlacza.
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Czas na poradnik zrób to Sam na przykładzie Solarisa Mega PACK:
Zmieniamy to dla wszystkich modeli 1. Wchodzimy do folderu z modelem w Vehicle 2. Znajdujemy folder Texture. 3. Szukamy pliku odpowiedzialnego za wyświetlacz w tym przypadku: vpixel_voll.dds 4. Otwieramy w programie graficznym i zmieniamy kolor na jaki nam się podoba. (Jeśli wiesz, jak to zrobić to nie muszę tego przypominać i tutaj zakończymy) Ale dla osób potrzebujących dalsza część w GIMPie (bo takiego używam) 4a. Zaznaczamy nas interesujący obszar. Jeśli chcemy, żeby nie ingerować w pliki podstawowych tekstur to przed eksportem zrobionego przez nas pliku graficznego. Musimy wpisać rzeczy do pliku CFG każdego modelu, w którym będziemy chcieli mieć innego koloru wyświetlacz (jeśli to nie jest już zrobione lub jest to zrobione za pomocą innych metod) oraz do pliku CTI malowania. Zaczniemy od CFG. 1. Wchodzimy w Model. 2. Szukamy interesujący nas plik model np. model_Urbino 12_3doorsMOKI_Euro6_Cummins.cfg 3. Otwieramy go notatnikiem. (W moim przypadku to program Notepad++) szukamy zakładki Textur-Changes. Najpierw sprawdzamy czy nie istnieje już wpis za to odpowiedzialny. Jeśli nie to nic nie robimy i wpisujemy tylko odpowiedni wpis do pliku tekstury. Kod: [CTCTexture] To już nam daje możliwość indywidualnego zarządzania teksturą. I możemy mieć wiele kolorów wyświetlaczy do każdej tekstury jaka nam się żywnie podoba, co także nam pozwala uniknąć np. posiadania różowego wyświetlacza w niechcianej teksturze. Minusem tego rozwiązania jest to, że musimy wszędzie to wpisać do pliku CTI. Ale coś za coś. Gdy tworzymy/edytujemy (na potrzeby własne) plik CTI to wystarczy dodać: Kod: [item] oraz tam do folderu z naszą teksturą wyeksportować plik graficzny i jeśli nigdzie się nie pomyliśmy to mamy to zrobione. Ten co nic nie kończy.
Robi co mu się żywnie podoba. Ale jest Lakiernikiem od siedmiu boleści.
| |||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |