Strefa OMSI

Pełna wersja: Obiekty od Patrykosa
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
[Obrazek: slupy22_jpg_300x300_q85.jpg]

Projekt: Obiekty od Patrykosa
Download: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
(Aktualizacja 09.10.2014r)


Opis:
Hej,
z racji produkcji na potrzeby własne różnych obiektów, postanowiłem co nieco od siebie dodać. Na sam początek nieodłączny element każdej drogi – słupy niskiego napięcia.

W razie problemów/uwag proszę problem zgłosić tutaj: Link.
Jak dla mnie rewelacja. W trybie natychmiastowym wędrują na moją mapę:P
Przetestowałem obiekty. Niestety moje zdanie ulega małej redukcji (tak to jest, jak się wytacza opinie po samym screenie). Obiekt lampaslup.sco w edytorze pojawia się 10-15 metrów nad ziemią i co gorsze nie jest możliwe zaznaczenie obiektu po uprzednim odznaczeniu. Druga sprawa i najważniejsza. Spodziewałem się lekkich obiektów, a tu niestety okazuje się, że zbyt lekkie to one nie są. Siatka jest dość skomplikowana, ustawienie tychże słupów w bardziej zaludnionym miejscu na pewno spowoduje odczuwalny spadek FPSów.
Prosiłem o wpisywanie uwag w osobnym wątku. Niemniej odniosę się do uwag tutaj:
– obiekt lampaslup.sco jest na wysokości 10 metrów ze względu na to, że jest to lampa, która powinna być umieszczana tylko na tych słupach (według mnie lepiej zrobić jeden obiekt i sobie dopasować do słupa, niż zrobić dwa słupy z lampą i dwa bez). Poza tym jeśli chcesz ustawić na innej wysokości to cóż za problem go obniżyć w osi Z?
– obiekty wykonałem bardzo oszczędnie, żeby były uproszczone do maksimum. Nie wiem co widzisz skomplikowanego w tej siatce. Oczywiście prosiłbym o ustawieniu tych słupów wraz z drutami w bardziej zaludnionym miejscu i wydanie wówczas opinii.;)
Zawsze najlepiej porównywać na konkretnym przykładzie. Akurat mam w posiadaniu podobny słup telefoniczny z wbudowaną lampą, którą wykonał dla mnie NightHauler.

Widok ogólny bez siatki: İmage (w oczy również rzucają się olbrzymie wymiary).

I porównanie siatki w tych samych miejscach (NightHauler po lewej, Patrykos po prawej):
İmage İmage

İmage İmage

İmage İmage

Do tego jeszcze porównanie jednego miejsca z zagranicznym słupem telefonicznym (Patrykos po prawej):
İmage İmage

Nie hejtuję, żeby zaraz ktoś "mądry" mi nie przygadał, bo użyję na mapie tych słupów po uprzednim zniżeniu, po prostu zwracam uwagę na mankamenty.
Kolego, znasz się na modelowaniu?:) Wiesz, że zastosowanie alphy jest gorsze niż wycięcie dziury w słupie? Może pozornie widać oszczędność w ilości trójkątów, ale przy renderowaniu już tak nie jest. Nie wiem co to za słup, który dałeś jako przykład. Może postaw obok niego autobus, żeby można było porównać wymiary. http://phototrans.eu/14,713539,0,Ikarus_280_26_227.html tutaj masz przykład moich słupów.

ERRATA:
Co do wysokości słupów, to masz rację eSeL. Dzięki za zwrócenie uwagi. Sugerowałem się katalogiem, gdzie była podana wysokość całego słupa (12m), a nie tego fragmentu, który wystaje z ziemi. Pogrzebałem w bardziej specjalistycznych katalogach z dokładnymi wymiarami. Zatem moje słupy są za wysokie o 3.9m.
(05.10.2014 19:39)Patrykos napisał(a): [ -> ]Kolego, znasz się na modelowaniu?:) Wiesz, że zastosowanie alphy jest gorsze niż wycięcie dziury w słupie? Może pozornie widać oszczędność w ilości trójkątów, ale przy renderowaniu już tak nie jest.

Silnik OMSI nie jest tak wydajny jak auran jet na którym działa trainz, więc nie ma co przesadzać z ilością trójkatów, 130kb jak na słup to dla omsi za dużo. Po drugie spokojnie możesz użyć do obiektu skompresowanej tekstury w formacie DDS, nieskompresowane tekstury szczególnie "zdjęciowe" to niepotrzebne zapychanie pamięci.
W MaSzynie jest najbardziej wydajny silnik, potem jest auran i na końcu OMSI. Więc jeśli w MaSzynie alpha nie jest preferowana, to w OMSI szczególnie.
W OMSI alpha właśnie jest preferowana i to potwierdzi każdy, kto zajmuje się chociażby tworzeniem obiektów do tego symulatora.
Mam zaległości w takich newsach – można prosić o źródło?:)
Wiesz @eSeL raczej mówi, to z doświadczania, a jego doświadczenia z tworzeniem map są niewątpliwie duże.
Stron: 1 2
Przekierowanie