Projekt: Obiekty od Patrykosa
Download: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
(Aktualizacja 09.10.2014r)
Opis:
Hej,
z racji produkcji na potrzeby własne różnych obiektów, postanowiłem co nieco od siebie dodać. Na sam początek nieodłączny element każdej drogi – słupy niskiego napięcia.
W razie problemów/uwag proszę problem zgłosić tutaj:
Link.
Jak dla mnie rewelacja. W trybie natychmiastowym wędrują na moją mapę
Przetestowałem obiekty. Niestety moje zdanie ulega małej redukcji (tak to jest, jak się wytacza opinie po samym screenie). Obiekt lampaslup.sco w edytorze pojawia się 10-15 metrów nad ziemią i co gorsze nie jest możliwe zaznaczenie obiektu po uprzednim odznaczeniu. Druga sprawa i najważniejsza. Spodziewałem się lekkich obiektów, a tu niestety okazuje się, że zbyt lekkie to one nie są. Siatka jest dość skomplikowana, ustawienie tychże słupów w bardziej zaludnionym miejscu na pewno spowoduje odczuwalny spadek FPSów.
Prosiłem o wpisywanie uwag w osobnym wątku. Niemniej odniosę się do uwag tutaj:
– obiekt lampaslup.sco jest na wysokości 10 metrów ze względu na to, że jest to lampa, która powinna być umieszczana tylko na tych słupach (według mnie lepiej zrobić jeden obiekt i sobie dopasować do słupa, niż zrobić dwa słupy z lampą i dwa bez). Poza tym jeśli chcesz ustawić na innej wysokości to cóż za problem go obniżyć w osi Z?
– obiekty wykonałem bardzo oszczędnie, żeby były uproszczone do maksimum. Nie wiem co widzisz skomplikowanego w tej siatce. Oczywiście prosiłbym o ustawieniu tych słupów wraz z drutami w bardziej zaludnionym miejscu i wydanie wówczas opinii.
Kolego, znasz się na modelowaniu?
Wiesz, że zastosowanie alphy jest gorsze niż wycięcie dziury w słupie? Może pozornie widać oszczędność w ilości trójkątów, ale przy renderowaniu już tak nie jest. Nie wiem co to za słup, który dałeś jako przykład. Może postaw obok niego autobus, żeby można było porównać wymiary.
http://phototrans.eu/14,713539,0,Ikarus_280_26_227.html tutaj masz przykład moich słupów.
ERRATA:
Co do wysokości słupów, to masz rację
eSeL. Dzięki za zwrócenie uwagi. Sugerowałem się katalogiem, gdzie była podana wysokość całego słupa (12m), a nie tego fragmentu, który wystaje z ziemi. Pogrzebałem w bardziej specjalistycznych katalogach z dokładnymi wymiarami. Zatem moje słupy są za wysokie o 3.9m.
(05.10.2014 19:39)Patrykos napisał(a): [ -> ]Kolego, znasz się na modelowaniu? Wiesz, że zastosowanie alphy jest gorsze niż wycięcie dziury w słupie? Może pozornie widać oszczędność w ilości trójkątów, ale przy renderowaniu już tak nie jest.
Silnik OMSI nie jest tak wydajny jak auran jet na którym działa trainz, więc nie ma co przesadzać z ilością trójkatów, 130kb jak na słup to dla omsi za dużo. Po drugie spokojnie możesz użyć do obiektu skompresowanej tekstury w formacie DDS, nieskompresowane tekstury szczególnie "zdjęciowe" to niepotrzebne zapychanie pamięci.
W MaSzynie jest najbardziej wydajny silnik, potem jest auran i na końcu OMSI. Więc jeśli w MaSzynie alpha nie jest preferowana, to w OMSI szczególnie.
W OMSI alpha właśnie jest preferowana i to potwierdzi każdy, kto zajmuje się chociażby tworzeniem obiektów do tego symulatora.
Mam zaległości w takich newsach – można prosić o źródło?
Wiesz @eSeL raczej mówi, to z doświadczania, a jego doświadczenia z tworzeniem map są niewątpliwie duże.