Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 2 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Obiekty od Patrykosa
Autor Wiadomość

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 168
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 77
Post: #1
Obiekty od Patrykosa
[Obrazek: slupy22_jpg_300x300_q85.jpg]

Projekt: Obiekty od Patrykosa
Download: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
(Aktualizacja 09.10.2014r)


Opis:
Hej,
z racji produkcji na potrzeby własne różnych obiektów, postanowiłem co nieco od siebie dodać. Na sam początek nieodłączny element każdej drogi – słupy niskiego napięcia.

W razie problemów/uwag proszę problem zgłosić tutaj: Link.

Spons_ w dniu 29.07.2015 o 07:58 edytował tego posta. Powód zmian / notatka moderatorska:

Sprawdziłem linki, wprowadziłem drobne zmiany.


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.10.2014 06:42 przez Patrykos.)
05.10.2014 15:25
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: eSeL

Wielka Polska
Zasłużeni
Liczba postów: 889
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 539
Post: #2
RE: Obiekty od Patrykosa
Jak dla mnie rewelacja. W trybie natychmiastowym wędrują na moją mapę:P
Przetestowałem obiekty. Niestety moje zdanie ulega małej redukcji (tak to jest, jak się wytacza opinie po samym screenie). Obiekt lampaslup.sco w edytorze pojawia się 10-15 metrów nad ziemią i co gorsze nie jest możliwe zaznaczenie obiektu po uprzednim odznaczeniu. Druga sprawa i najważniejsza. Spodziewałem się lekkich obiektów, a tu niestety okazuje się, że zbyt lekkie to one nie są. Siatka jest dość skomplikowana, ustawienie tychże słupów w bardziej zaludnionym miejscu na pewno spowoduje odczuwalny spadek FPSów.

skawek w dniu 05.10.2014 o 18:11 edytował tego posta. Powód zmian / notatka moderatorska:

Posty połączone.



[Obrazek: 1gif_qaahpan.gif]
05.10.2014 15:41
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 168
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 77
Post: #3
RE: Obiekty od Patrykosa
Prosiłem o wpisywanie uwag w osobnym wątku. Niemniej odniosę się do uwag tutaj:
– obiekt lampaslup.sco jest na wysokości 10 metrów ze względu na to, że jest to lampa, która powinna być umieszczana tylko na tych słupach (według mnie lepiej zrobić jeden obiekt i sobie dopasować do słupa, niż zrobić dwa słupy z lampą i dwa bez). Poza tym jeśli chcesz ustawić na innej wysokości to cóż za problem go obniżyć w osi Z?
– obiekty wykonałem bardzo oszczędnie, żeby były uproszczone do maksimum. Nie wiem co widzisz skomplikowanego w tej siatce. Oczywiście prosiłbym o ustawieniu tych słupów wraz z drutami w bardziej zaludnionym miejscu i wydanie wówczas opinii.;)

05.10.2014 19:04
Szukaj postów Cytat

Wielka Polska
Zasłużeni
Liczba postów: 889
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 539
Post: #4
RE: Obiekty od Patrykosa
Zawsze najlepiej porównywać na konkretnym przykładzie. Akurat mam w posiadaniu podobny słup telefoniczny z wbudowaną lampą, którą wykonał dla mnie NightHauler.

Widok ogólny bez siatki: İmage (w oczy również rzucają się olbrzymie wymiary).

I porównanie siatki w tych samych miejscach (NightHauler po lewej, Patrykos po prawej):
İmage İmage

İmage İmage

İmage İmage

Do tego jeszcze porównanie jednego miejsca z zagranicznym słupem telefonicznym (Patrykos po prawej):
İmage İmage

Nie hejtuję, żeby zaraz ktoś "mądry" mi nie przygadał, bo użyję na mapie tych słupów po uprzednim zniżeniu, po prostu zwracam uwagę na mankamenty.


[Obrazek: 1gif_qaahpan.gif]
05.10.2014 19:34
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 168
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 77
Post: #5
RE: Obiekty od Patrykosa
Kolego, znasz się na modelowaniu?:) Wiesz, że zastosowanie alphy jest gorsze niż wycięcie dziury w słupie? Może pozornie widać oszczędność w ilości trójkątów, ale przy renderowaniu już tak nie jest. Nie wiem co to za słup, który dałeś jako przykład. Może postaw obok niego autobus, żeby można było porównać wymiary. http://phototrans.eu/14,713539,0,Ikarus_280_26_227.html tutaj masz przykład moich słupów.

ERRATA:
Co do wysokości słupów, to masz rację eSeL. Dzięki za zwrócenie uwagi. Sugerowałem się katalogiem, gdzie była podana wysokość całego słupa (12m), a nie tego fragmentu, który wystaje z ziemi. Pogrzebałem w bardziej specjalistycznych katalogach z dokładnymi wymiarami. Zatem moje słupy są za wysokie o 3.9m.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.10.2014 21:30 przez Patrykos.)
05.10.2014 19:39
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: sebag23

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 27
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 9
Post: #6
RE: Obiekty od Patrykosa
(05.10.2014 19:39)Patrykos napisał(a):  Kolego, znasz się na modelowaniu?:) Wiesz, że zastosowanie alphy jest gorsze niż wycięcie dziury w słupie? Może pozornie widać oszczędność w ilości trójkątów, ale przy renderowaniu już tak nie jest.

Silnik OMSI nie jest tak wydajny jak auran jet na którym działa trainz, więc nie ma co przesadzać z ilością trójkatów, 130kb jak na słup to dla omsi za dużo. Po drugie spokojnie możesz użyć do obiektu skompresowanej tekstury w formacie DDS, nieskompresowane tekstury szczególnie "zdjęciowe" to niepotrzebne zapychanie pamięci.

06.10.2014 13:55
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 168
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 77
Post: #7
RE: Obiekty od Patrykosa
W MaSzynie jest najbardziej wydajny silnik, potem jest auran i na końcu OMSI. Więc jeśli w MaSzynie alpha nie jest preferowana, to w OMSI szczególnie.

06.10.2014 20:06
Szukaj postów Cytat

Wielka Polska
Zasłużeni
Liczba postów: 889
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 539
Post: #8
RE: Obiekty od Patrykosa
W OMSI alpha właśnie jest preferowana i to potwierdzi każdy, kto zajmuje się chociażby tworzeniem obiektów do tego symulatora.


[Obrazek: 1gif_qaahpan.gif]
06.10.2014 20:33
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 168
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 77
Post: #9
RE: Obiekty od Patrykosa
Mam zaległości w takich newsach – można prosić o źródło?:)

07.10.2014 08:28
Szukaj postów Cytat

Nadaktywny
Zasłużeni
Liczba postów: 1,734
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 375
Post: #10
RE: Obiekty od Patrykosa
Wiesz @eSeL raczej mówi, to z doświadczania, a jego doświadczenia z tworzeniem map są niewątpliwie duże.


~~Jeśli pomogłem klknij rep+ ~~
[Obrazek: psiuk450x60.png]
07.10.2014 16:45
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: