Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Obiekty od Patrykosa

#1
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.10.2014, 06:42 przez Patrykos.)

[Obrazek: slupy22_jpg_300x300_q85.jpg]

Projekt: Obiekty od Patrykosa
Download: Link
(Aktualizacja 09.10.2014r)


Opis:
Hej,
z racji produkcji na potrzeby własne różnych obiektów, postanowiłem co nieco od siebie dodać. Na sam początek nieodłączny element każdej drogi – słupy niskiego napięcia.

W razie problemów/uwag proszę problem zgłosić tutaj: Link.
 Podziękowania za post: eSeL(+1)
Odpowiedz

#2

Jak dla mnie rewelacja. W trybie natychmiastowym wędrują na moją mapę:P
Przetestowałem obiekty. Niestety moje zdanie ulega małej redukcji (tak to jest, jak się wytacza opinie po samym screenie). Obiekt lampaslup.sco w edytorze pojawia się 10-15 metrów nad ziemią i co gorsze nie jest możliwe zaznaczenie obiektu po uprzednim odznaczeniu. Druga sprawa i najważniejsza. Spodziewałem się lekkich obiektów, a tu niestety okazuje się, że zbyt lekkie to one nie są. Siatka jest dość skomplikowana, ustawienie tychże słupów w bardziej zaludnionym miejscu na pewno spowoduje odczuwalny spadek FPSów.
[Obrazek: 1gif_qaahpan.gif]
Odpowiedz

#3

Prosiłem o wpisywanie uwag w osobnym wątku. Niemniej odniosę się do uwag tutaj:
– obiekt lampaslup.sco jest na wysokości 10 metrów ze względu na to, że jest to lampa, która powinna być umieszczana tylko na tych słupach (według mnie lepiej zrobić jeden obiekt i sobie dopasować do słupa, niż zrobić dwa słupy z lampą i dwa bez). Poza tym jeśli chcesz ustawić na innej wysokości to cóż za problem go obniżyć w osi Z?
– obiekty wykonałem bardzo oszczędnie, żeby były uproszczone do maksimum. Nie wiem co widzisz skomplikowanego w tej siatce. Oczywiście prosiłbym o ustawieniu tych słupów wraz z drutami w bardziej zaludnionym miejscu i wydanie wówczas opinii.;)
Odpowiedz

#4

Zawsze najlepiej porównywać na konkretnym przykładzie. Akurat mam w posiadaniu podobny słup telefoniczny z wbudowaną lampą, którą wykonał dla mnie NightHauler.

Widok ogólny bez siatki: İmage (w oczy również rzucają się olbrzymie wymiary).

I porównanie siatki w tych samych miejscach (NightHauler po lewej, Patrykos po prawej):
İmage İmage

İmage İmage

İmage İmage

Do tego jeszcze porównanie jednego miejsca z zagranicznym słupem telefonicznym (Patrykos po prawej):
İmage İmage

Nie hejtuję, żeby zaraz ktoś "mądry" mi nie przygadał, bo użyję na mapie tych słupów po uprzednim zniżeniu, po prostu zwracam uwagę na mankamenty.
[Obrazek: 1gif_qaahpan.gif]
Odpowiedz

#5
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.10.2014, 21:30 przez Patrykos.)

Kolego, znasz się na modelowaniu?:) Wiesz, że zastosowanie alphy jest gorsze niż wycięcie dziury w słupie? Może pozornie widać oszczędność w ilości trójkątów, ale przy renderowaniu już tak nie jest. Nie wiem co to za słup, który dałeś jako przykład. Może postaw obok niego autobus, żeby można było porównać wymiary. http://phototrans.eu/14,713539,0,Ikarus_280_26_227.html tutaj masz przykład moich słupów.

ERRATA:
Co do wysokości słupów, to masz rację eSeL. Dzięki za zwrócenie uwagi. Sugerowałem się katalogiem, gdzie była podana wysokość całego słupa (12m), a nie tego fragmentu, który wystaje z ziemi. Pogrzebałem w bardziej specjalistycznych katalogach z dokładnymi wymiarami. Zatem moje słupy są za wysokie o 3.9m.
 Podziękowania za post: sebag23(+1)
Odpowiedz

#6

(05.10.2014, 19:39)Patrykos napisał(a): Kolego, znasz się na modelowaniu?:) Wiesz, że zastosowanie alphy jest gorsze niż wycięcie dziury w słupie? Może pozornie widać oszczędność w ilości trójkątów, ale przy renderowaniu już tak nie jest.

Silnik OMSI nie jest tak wydajny jak auran jet na którym działa trainz, więc nie ma co przesadzać z ilością trójkatów, 130kb jak na słup to dla omsi za dużo. Po drugie spokojnie możesz użyć do obiektu skompresowanej tekstury w formacie DDS, nieskompresowane tekstury szczególnie "zdjęciowe" to niepotrzebne zapychanie pamięci.
Odpowiedz

#7

W MaSzynie jest najbardziej wydajny silnik, potem jest auran i na końcu OMSI. Więc jeśli w MaSzynie alpha nie jest preferowana, to w OMSI szczególnie.
Odpowiedz

#8

W OMSI alpha właśnie jest preferowana i to potwierdzi każdy, kto zajmuje się chociażby tworzeniem obiektów do tego symulatora.
[Obrazek: 1gif_qaahpan.gif]
Odpowiedz

#9

Mam zaległości w takich newsach – można prosić o źródło?:)
Odpowiedz

#10

Wiesz @eSeL raczej mówi, to z doświadczania, a jego doświadczenia z tworzeniem map są niewątpliwie duże.
~~Jeśli pomogłem klknij rep+ ~~
[Obrazek: psiuk450x60.png]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości