Obiekty od Patrykosa | ||||||
![]() Projekt: Obiekty od Patrykosa Download: Link (Aktualizacja 09.10.2014r) Opis: Hej, z racji produkcji na potrzeby własne różnych obiektów, postanowiłem co nieco od siebie dodać. Na sam początek nieodłączny element każdej drogi – słupy niskiego napięcia. W razie problemów/uwag proszę problem zgłosić tutaj: Link.
Jak dla mnie rewelacja. W trybie natychmiastowym wędrują na moją mapę
![]() Przetestowałem obiekty. Niestety moje zdanie ulega małej redukcji (tak to jest, jak się wytacza opinie po samym screenie). Obiekt lampaslup.sco w edytorze pojawia się 10-15 metrów nad ziemią i co gorsze nie jest możliwe zaznaczenie obiektu po uprzednim odznaczeniu. Druga sprawa i najważniejsza. Spodziewałem się lekkich obiektów, a tu niestety okazuje się, że zbyt lekkie to one nie są. Siatka jest dość skomplikowana, ustawienie tychże słupów w bardziej zaludnionym miejscu na pewno spowoduje odczuwalny spadek FPSów. ![]()
Prosiłem o wpisywanie uwag w osobnym wątku. Niemniej odniosę się do uwag tutaj:
– obiekt lampaslup.sco jest na wysokości 10 metrów ze względu na to, że jest to lampa, która powinna być umieszczana tylko na tych słupach (według mnie lepiej zrobić jeden obiekt i sobie dopasować do słupa, niż zrobić dwa słupy z lampą i dwa bez). Poza tym jeśli chcesz ustawić na innej wysokości to cóż za problem go obniżyć w osi Z? – obiekty wykonałem bardzo oszczędnie, żeby były uproszczone do maksimum. Nie wiem co widzisz skomplikowanego w tej siatce. Oczywiście prosiłbym o ustawieniu tych słupów wraz z drutami w bardziej zaludnionym miejscu i wydanie wówczas opinii. ![]()
Zawsze najlepiej porównywać na konkretnym przykładzie. Akurat mam w posiadaniu podobny słup telefoniczny z wbudowaną lampą, którą wykonał dla mnie NightHauler.
Widok ogólny bez siatki: ![]() I porównanie siatki w tych samych miejscach (NightHauler po lewej, Patrykos po prawej): ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Do tego jeszcze porównanie jednego miejsca z zagranicznym słupem telefonicznym (Patrykos po prawej): ![]() ![]() Nie hejtuję, żeby zaraz ktoś "mądry" mi nie przygadał, bo użyję na mapie tych słupów po uprzednim zniżeniu, po prostu zwracam uwagę na mankamenty. ![]()
Kolego, znasz się na modelowaniu?
![]() ERRATA: Co do wysokości słupów, to masz rację eSeL. Dzięki za zwrócenie uwagi. Sugerowałem się katalogiem, gdzie była podana wysokość całego słupa (12m), a nie tego fragmentu, który wystaje z ziemi. Pogrzebałem w bardziej specjalistycznych katalogach z dokładnymi wymiarami. Zatem moje słupy są za wysokie o 3.9m.
(05.10.2014, 19:39)Patrykos napisał(a): Kolego, znasz się na modelowaniu? Silnik OMSI nie jest tak wydajny jak auran jet na którym działa trainz, więc nie ma co przesadzać z ilością trójkatów, 130kb jak na słup to dla omsi za dużo. Po drugie spokojnie możesz użyć do obiektu skompresowanej tekstury w formacie DDS, nieskompresowane tekstury szczególnie "zdjęciowe" to niepotrzebne zapychanie pamięci.
W MaSzynie jest najbardziej wydajny silnik, potem jest auran i na końcu OMSI. Więc jeśli w MaSzynie alpha nie jest preferowana, to w OMSI szczególnie.
W OMSI alpha właśnie jest preferowana i to potwierdzi każdy, kto zajmuje się chociażby tworzeniem obiektów do tego symulatora.
![]() | ||||||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
6 gości |