03.01.2015, 01:51
Projekt: Kuszynek
Wersja: 2.00, Final
Readme (1 MB): Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content. <2015-02-14>
Opis:
Dear All,
Po ośmiu miesiącach intensywnej pracy przedstawiam Wam jej owoc - Kuszynek wersja 2.00 - mapa niedużego, powiatowego miasteczka nad mazurskim jeziorem z rynkiem, dworcem PKS/PKP, zakładami kolejowymi oraz czterema liniami dziennymi i trzema nocnymi. Mam nadzieję, że nie będziecie rozczarowani.
LINIE
1 ► Dworzec – Cmentarz (Brama Główna) <kursy skrócone kończą na przystanku Stadion>
2 ► Zakłady Kolejowe – Szpital miejski <kursy skrócone kończą na przystanku Dworzec>
3 ► Stadion – Osiedle Piaski <kursy skrócone kończą na przystanku Rynek>
5 ► Dworzec – Stare Karnity
N11 ► Dworzec – Osiedle Piaski / Cmentarz (Brama Główna)
N12 ► Szpital miejski – Zajezdnia / Stadion
N15 ► Szpital miejski – Stare Karnity
TECHNIKALIA / REKOMENDOWANE USTAWIENIA
Mapa przygotowywana była w edytorze OMSI 2 i dla OMSI 2. Wobec uwag co do wydajności, wersja końcowa została odchudzona. Mapa do poprawnego działania wymaga zainstalowanego Projektu Szczecin w wersji co najmniej 4.0. Jeżeli ktoś już posiada na dysku wersję BETA, koniecznie należy usunąć folder "Kuszynek" z folderu "maps" i w jego miejsce wgrać nowy.
W celu uzyskania najlepszych warunków rozgrywki rekomenduję następujące ustawienia:
> wyłączyć opcję "Reduced multithreading"
> Max. object visibility distance: 750m
> Max. object complexity: 3 (to ważne - inaczej może dochodzić do kolizji z niewidzialnymi obiektami!)
> Road traffic max. count: 350
> Road traffic factor: 90%
> Humans max. count: 140
> Factor passengers at stations: 100%
> Schedule priority: 2 (autobusy miejskie, pociągi) lub 3 (autobusy miejskie, pociągi, PKS)
UWAGI
Z uwagi na dużą ilość skarg do wersji beta odnośnie wydajności, poczyniłem starania, aby wersja końcowa była lepsza. Uporządkowałem tekstury podłoża (zmniejszenie folderu z 83 MB do 39 MB) oraz w najcięższych miejscach wprowadziłem zróżnicowanie obiektów z uwagi na parametr "Map Complexity" - screen w miniaturze. U mnie na chwilę obecną FPS-y nie spadają poniżej 19. Skorygowane zostały też rozkłady jazdy i rozpiska kursów na jednej z brygad - 13. Pojawiły się dykty i tabliczki boczne - w MAN-ach od M&R pojawiają się tylko po wpisaniu kierunku z menu.
Aby autobusy PKS (Setra S215UL) prawidłowo wyświetlały kierunki i przewoziły pasażerów, do folderu Setry trzeba skopiować HOF z dowolnego innego autobusu.
Znanym błędem jest problem z obiektami z folderu "Addon_gcW" dystrybuowanym wraz z niektórymi niemieckimi mapami (m.in. Wankendorf, Spitterberg). Jeżeli nie ma komunikatu o braku obiektów/splinów a część mapy nie wczytuje się, może to oznaczać konieczność wgrania "oryginalnego" folderu. Uwaga ta może dotyczyć także innych modyfikowanych obiektów (dotyczy to szczególnie osób, które mają wiele niemieckich map).
PRAWA AUTORSKIE / ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Szerszy opis polityki praw autorskich znajduje się w pliku readme, który możecie pobrać, zanim jeszcze zdecydujecie się pobierać mapę. W tym miejscu chciałem podkreślić, że nie wyrażam zgody na upload mapy na inne serwery bez porozumienia ze mną. Tym niemniej wyrażam zgodę na przeniesienie linków do pobrania (obydwu - mapy oraz pliku readme) na inne fora ze wskazaniem autora mapy. Jako autor mapy w jej aktualnym kształcie oświadczam, iż dołożyłem wszelkich starań, aby ta działała prawidłowo i nie powodowała komplikacji. Jednakże z racji zróżnicowania sprzętu komputerowego i oprogramowania nie przyjmuję na siebie odpowiedzialności za jakiekolwiek problemy w działaniu lub uszkodzenia gry.
PODZIĘKOWANIA
Dziękuję wszystkim autorom obiektów wykorzystanych na mapie, którzy swoją otwartą postawą przyczyniają się do wzbogacania świata OMSI. Ponadto dziękuję użytkownikom, którzy zaoferowali pomoc przy tworzeniu mapy. Dziękuję również wszystkim, którzy swoimi wypowiedziami w temacie "Rozwój sceny OMSI" przyczynili się do ulepszenia tej mapy.
Prezentacja:
Ci, którzy zainstalowali już wersję beta, nie muszą pobierać folderu z obiektami. W tym przypadku wystarczy pobrać część 1 i część 2.
Ci, którzy nie posiadają wersji beta, powinni pobrać część 1, "Obiekty" i część 2, a następnie wgrać je do folderu gry w takiej właśnie kolejności. Pamiętajcie o dodatkowych elementach do pobrania z readme.