Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 14 Głosów - 3.36 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 2] Kuszynek (v2.00, Final)
Autor Wiadomość

Niespełniony twórca map
Użytkownicy
Liczba postów: 48
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 13
Post: #1
Kuszynek (v2.00, Final)
[Obrazek: 4NYuWgF.png]

Projekt: Kuszynek
Wersja: 2.00, Final

Readme (1 MB): Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content. <2015-02-14>


Opis:
Dear All,

Po ośmiu miesiącach intensywnej pracy przedstawiam Wam jej owoc - Kuszynek wersja 2.00 - mapa niedużego, powiatowego miasteczka nad mazurskim jeziorem z rynkiem, dworcem PKS/PKP, zakładami kolejowymi oraz czterema liniami dziennymi i trzema nocnymi. Mam nadzieję, że nie będziecie rozczarowani.

LINIE
1 ► Dworzec – Cmentarz (Brama Główna) <kursy skrócone kończą na przystanku Stadion>
2 ► Zakłady Kolejowe – Szpital miejski <kursy skrócone kończą na przystanku Dworzec>
3 ► Stadion – Osiedle Piaski <kursy skrócone kończą na przystanku Rynek>
5 ► Dworzec – Stare Karnity
N11 ► Dworzec – Osiedle Piaski / Cmentarz (Brama Główna)
N12 ► Szpital miejski – Zajezdnia / Stadion
N15 ► Szpital miejski – Stare Karnity

TECHNIKALIA / REKOMENDOWANE USTAWIENIA
Mapa przygotowywana była w edytorze OMSI 2 i dla OMSI 2. Wobec uwag co do wydajności, wersja końcowa została odchudzona. Mapa do poprawnego działania wymaga zainstalowanego Projektu Szczecin w wersji co najmniej 4.0. Jeżeli ktoś już posiada na dysku wersję BETA, koniecznie należy usunąć folder "Kuszynek" z folderu "maps" i w jego miejsce wgrać nowy.

W celu uzyskania najlepszych warunków rozgrywki rekomenduję następujące ustawienia:
> wyłączyć opcję "Reduced multithreading"
> Max. object visibility distance: 750m
> Max. object complexity: 3 (to ważne - inaczej może dochodzić do kolizji z niewidzialnymi obiektami!)
> Road traffic max. count: 350
> Road traffic factor: 90%
> Humans max. count: 140
> Factor passengers at stations: 100%
> Schedule priority: 2 (autobusy miejskie, pociągi) lub 3 (autobusy miejskie, pociągi, PKS)

UWAGI
Z uwagi na dużą ilość skarg do wersji beta odnośnie wydajności, poczyniłem starania, aby wersja końcowa była lepsza. Uporządkowałem tekstury podłoża (zmniejszenie folderu z 83 MB do 39 MB) oraz w najcięższych miejscach wprowadziłem zróżnicowanie obiektów z uwagi na parametr "Map Complexity" - screen w miniaturze. U mnie na chwilę obecną FPS-y nie spadają poniżej 19. Skorygowane zostały też rozkłady jazdy i rozpiska kursów na jednej z brygad - 13. Pojawiły się dykty i tabliczki boczne - w MAN-ach od M&R pojawiają się tylko po wpisaniu kierunku z menu.
Aby autobusy PKS (Setra S215UL) prawidłowo wyświetlały kierunki i przewoziły pasażerów, do folderu Setry trzeba skopiować HOF z dowolnego innego autobusu.
Znanym błędem jest problem z obiektami z folderu "Addon_gcW" dystrybuowanym wraz z niektórymi niemieckimi mapami (m.in. Wankendorf, Spitterberg). Jeżeli nie ma komunikatu o braku obiektów/splinów a część mapy nie wczytuje się, może to oznaczać konieczność wgrania "oryginalnego" folderu. Uwaga ta może dotyczyć także innych modyfikowanych obiektów (dotyczy to szczególnie osób, które mają wiele niemieckich map).

PRAWA AUTORSKIE / ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Szerszy opis polityki praw autorskich znajduje się w pliku readme, który możecie pobrać, zanim jeszcze zdecydujecie się pobierać mapę. W tym miejscu chciałem podkreślić, że nie wyrażam zgody na upload mapy na inne serwery bez porozumienia ze mną. Tym niemniej wyrażam zgodę na przeniesienie linków do pobrania (obydwu - mapy oraz pliku readme) na inne fora ze wskazaniem autora mapy. Jako autor mapy w jej aktualnym kształcie oświadczam, iż dołożyłem wszelkich starań, aby ta działała prawidłowo i nie powodowała komplikacji. Jednakże z racji zróżnicowania sprzętu komputerowego i oprogramowania nie przyjmuję na siebie odpowiedzialności za jakiekolwiek problemy w działaniu lub uszkodzenia gry.

PODZIĘKOWANIA
Dziękuję wszystkim autorom obiektów wykorzystanych na mapie, którzy swoją otwartą postawą przyczyniają się do wzbogacania świata OMSI. Ponadto dziękuję użytkownikom, którzy zaoferowali pomoc przy tworzeniu mapy. Dziękuję również wszystkim, którzy swoimi wypowiedziami w temacie "Rozwój sceny OMSI" przyczynili się do ulepszenia tej mapy.

Prezentacja:



Ci, którzy zainstalowali już wersję beta, nie muszą pobierać folderu z obiektami. W tym przypadku wystarczy pobrać część 1 i część 2.
Ci, którzy nie posiadają wersji beta, powinni pobrać część 1, "Obiekty" i część 2, a następnie wgrać je do folderu gry w takiej właśnie kolejności. Pamiętajcie o dodatkowych elementach do pobrania z readme.


Spons_ w dniu 07.08.2015 o 21:40 edytował tego posta. Powód zmian / notatka moderatorska:

Sprawdziłem linki, wprowadziłem drobne zmiany.



Załączone pliki Miniatury
   


.. Kuszynek - wersja 2.0 ..
[Obrazek: 99201651567579138090_thumb.jpg]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.02.2015 09:09 przez misiak.)
03.01.2015 01:51
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Pro123 , mattez , Spons_ , Sebal29

Ja chce tylko coś pobrać.
Użytkownicy
Liczba postów: 191
Dołączył: 12-2013
Podziękowań: 30
Post: #2
RE: Kuszynek - wersja 2.00 BETA
No to ja się przejechałem linią 3 i wypowiem się tak. Może będzie bezczelne to co powiem na początek ale mapa już wylądowała w koszu: z reszta nie ważne nikogo to nie interesuje. Wracając do mapy. Postawiłem na pętla na Stadionie MAN'a NL202. No i szok. FPS'y na poziomie 8-9... szok normalnie. Mapa jest tak bardzo ciężka. Jadąc dalej autobus prawie skakał. W pewnym momencie brakuje mi tekstur podłoża. W ogóle nie mam trawy. Mogę podziwiać niebo zamiast ziemi. Dojeżdżając do Osiedla... nazwy nie pamiętam FPS'y na poziomie 20. Stojąc już na pętli 30-31. Podsumowując mapka bardzo ładna z polskim klimatem ale dla mojego lapka jest za ciężka niestety. A szkoda myślałem że będzie lepiej... moja ocena 7/10. Mapę można polecić osobą z mocnymi kompami.


Podsumowanie mojej działalności w OMSI:

Zwiększanie liczby pobrań w dodatkach/modach.
03.01.2015 19:09
Szukaj postów Cytat

Niespełniony twórca map
Użytkownicy
Liczba postów: 48
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 13
Post: #3
RE: Kuszynek - wersja 2.00 BETA
@ibis19: Ja mam obecnie taki Internet, że upload zajmie jakieś 2,5h. Ale zobaczę, co da się zrobić.

EDIT: Wrzucam na MEGA w dwóch częściach. Jak będę miał nowe linki, dam znać.

@pogi: Przejrzyj proszę swoje ustawienia. Mapa faktycznie do lekkich nie należy, ale FPS na poziomie 8-9 to mi się nie zdarzyło. Bezpośrednio po wczytaniu autobusu są spadki FPS, ale nie powinno stać to aż tak nisko. W ramach poprawek postaram się trochę odchudzić tekstury i ewentualnie wyciąć trochę obiektów (ustawić im niższy priorytet).


.. Kuszynek - wersja 2.0 ..
[Obrazek: 99201651567579138090_thumb.jpg]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.01.2015 19:59 przez misiak.)
03.01.2015 19:56
Szukaj postów Cytat

Rozkładowca!
Użytkownicy
Liczba postów: 129
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 50
Post: #4
RE: Kuszynek - wersja 2.00 BETA
Mapka naprawdę fajna te brygady wieloliniowe aż chce się jeździć, ale nie da się przez optymalizację, jakbyś ją odchudził to byłoby super:D

03.01.2015 23:49
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 7
Dołączył: 04-2013
Podziękowań: 1
Post: #5
RE: Kuszynek - wersja 2.00 BETA
Mapka bardzo przyjemna, czuć klimat, dobrze zrobione zapowiedzi i malowania. Rzeczywiście nieco zasobożerna.

I mam jeden problem - na żadnej z linii nocnych nie chcą wsiadać pasażerowie. Wszystko mam na pewno dobrze ustawione, próbowałem też ustawić kierunek z menu alt-em, ale nawet nie podchodzą. Na dziennych wszystko hula.

mattez w dniu 05.01.2015 o 01:20 edytował tego posta. Powód zmian / notatka moderatorska:

W pobieralni nie mieszamy ocen z problemami technicznymi - od tego jest odpowiedni dział


04.01.2015 01:06
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 180
Dołączył: 06-2013
Podziękowań: 39
Post: #6
RE: Kuszynek - wersja 2.00 BETA
Czas na moją ocenę.

W mapie czuć ten polski klimat, a FPS (u mnie) są na poziomie 15-30. Wczoraj przejechałem... 5 przystanków na linii 2. Czemu? Brakuje tile'sa między Rycerską, a Stadionem. Podczas wczytywania nie wywalało żadnych braków. Na + dużo linii, wariantów i repaintów. Podobają mi się też brygady wieloliniowe. Dobrze, czas na ocenę: 7,5/10 (-2 i pół za brak tile'a).

EDIT: W edtorze gorzej - nie widzi ŻADNEGO tilesa!

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.01.2015 08:54 przez Zupa Pomidorowa.)
04.01.2015 08:30
Szukaj postów Cytat

Niespełniony twórca map
Użytkownicy
Liczba postów: 48
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 13
Post: #7
RE: Kuszynek - wersja 2.00 BETA
W ramach testów mapy skasowałem OMSI z komputera (oraz wszystkie dodatki), wgrałem na czysto a następnie dograłem paczkę z moją mapą, Projektem Szczecin i dodatki z pliku readme. Mapa działa bardzo dobrze, nie występują żadne błędy.

Jeżeli jednak nie instalujecie mapy na czystym OMSI, może się zdarzyć, że macie zmodyfikowane skryptowo niektóre obiekty, które nie generują błędów przy ładowaniu mapy, ale uniemożliwiają wczytanie poszczególnych tiles'ów (sam tego doświadczyłem po dograniu mapy Wankendorf - nagle połowa mapy przestała się wczytywać). W takiej sytuacji polecam włączyć ładowanie wszystkich kafli ("Load whole map at start"), uruchomić edytor a następnie wejść Extras >> Debug window >> List objects (nawet, jeżeli nie widać żadnego tile'a). Prawdopodobnie wyświetlą się obiekty, które generują błędy. Wtedy ich foldery należy pobrać na nowo i wgrać jako niezmodyfikowane.

Obok kafla z przystankiem "Stadion" występują właśnie m.in. nieprawidłowe obiekty z folderu Addon_gcW. Być może problem dotyczy też innych obiektów, ale ja ich nie doświadczyłem.

EDIT: @snaperpl: Po twoim poście przejechałem się linią N11 z Os. Piaski do Dworca. Pasażerowie normalnie wsiadają i kupują bilety. Upewnij się, czy wpisujesz właściwy kierunek (np. kurs N11 na dworzec może mieć route 02 lub 04). Dla kursu z Os. Piaski na Dworzec linią N11 wpisujemy: Line: 01135, Route: 04. Dla kursu z Cmentarza wpisujemy: Line: 01135, Route: 02.


.. Kuszynek - wersja 2.0 ..
[Obrazek: 99201651567579138090_thumb.jpg]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.01.2015 10:51 przez misiak.)
04.01.2015 10:31
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 737
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 112
Post: #8
RE: Kuszynek - wersja 2.00 BETA
Mapa może nie urywa 4 liter bo nie posiada jakiś większych innowacji ale jest bardzo dobra. Na duży plus zasługują spliny, niestety muszę się tu zgodzić z poprzednikami. Mapa niestety jest strasznie zoptymalizowana, na moim kombajnie jeździłem na minimalnych ustawieniach i średnio miałem 50FPSów. Lecz punkt kulminacyjny był w okolicach stadionu gdzie spadły do 30FPSów. Niby to dużo lecz większość osób ma o wiele słabsze komputery ode mnie co oznacza po prostu że będą mieli jak ktoś wyżej napisał od 8 do 10FPSów.


[Obrazek: 5VaNokk.jpg]
04.01.2015 11:58
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 757
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 146
Post: #9
RE: Kuszynek - wersja 2.00 BETA
No i ja przetestowałem tą mapę. Jest pięknie wykonana, nie ujrzałem żadnych uchybień z ruchem AI lub scenerią. Największa wada to oczywiście wydajność. Mapa piekielnie FPS-so żerna. Lagi są straszne. Nawet Berlin czy Gladbeck, są lepiej zoptymalizowane. Raczej dla osób, które mają sprzęt taki jak ja (słaby) lub gorszy to nie polecam jazdy po tej mapie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.01.2015 13:55 przez MAZak.)
04.01.2015 13:52
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 92
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 22
Post: #10
RE: Kuszynek - wersja 2.00 BETA
Mapa wygląda na ciekawą lecz wyklucza ją niestety FPSożerność... W okolicach Dworca miałem ok 5-6 fpsów. Ustawienia zmniejszone do zalecanych i nic. Dopóki autor lub ktoś tego nie poprawi mapa będzie leżała na dysku.

04.01.2015 19:25
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: