Strefa OMSI

Pełna wersja: Jak obsłużyć się kostką Bus Stop?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam.
W tym poradniku opiszę Wam jak obsłużyć kostkę Bus Stop.

Gdzie jest plik z kostką?
Plik znajduje się w folderze Generic w Sceneryobjects pod nazwą bus_stop.sco.

[Obrazek: OKCgi9U.png]

Jak ją ustawić na mapie?
W folderze Utilities w edytorze klikamy na plik kostki (Bus Stop) i stawiamy ją za pomocą klawisza N przy samym krawężniku, jak na tym zdjęciu:

[Obrazek: AHb9e6f.jpg]

UWAGA! Strzałki na kostce muszą być ustawione do kierunku jazdy!

Jak zmienić jej ustawienia?
Klikamy na naszą kostkę, aż podświetli się mocno na czerwono. Następnie klikamy przycisk Opcje, jak na tym zdjęciu:

[Obrazek: XpXV62x.jpg]

Pojawia się takie menu:

[Obrazek: ASMDXxU.png]

Teraz objaśnię każdą funkcję:
Nazwa - wpisujemy nazwę naszego przystanku (najlepiej bez polskich znaków).
Wprowadzenie maks. pasażerów - maksymalna liczba pasażerów na przystanku.
Wprowadzenie min. pasażerów - minimalna liczba pasażerów na przystanku.
Wyjście dla pasażerów - ilu maksymalnie pasażerów może wysiąść z autobusu (nie dotyczy przystanków końcowych, bo tam wszyscy wysiadają).
Długość dokowania przystanku/platformy - długość przystanku (w metrach).
Strefa wyjścia/wejścia, 0 - R, 1 - L, 2 - obydwa - z której strony mają wsiadać/wysiadać pasażerowie (0 - z prawej, 1 - z lewej, 2 - z obydwu stron [głównie dla pociągów]).
Podnazwa (przyrostek) przystanku - druga nazwa przystanku (NIEOBOWIĄZKOWE).

Kiedy wypełnimy wszystkie pola, klikamy OK by zatwierdzić zmiany.

Nie ma pasażerów na przystanku!
Należy ustawić wiatę, w której mogą się pojawić pasażerowie, a jeżeli takiej nie ma, to musimy ustawić obiekt, który jest w folderze Generic pod nazwą people_standing_small.sco. W edytorze powinien pojawić się pod nazwą People Standing 1x3. Ustawiamy go na naszym przystanku.

[Obrazek: GLZXwYT.jpg]

To tyle w tym poradniku, mam nadzieję że wszystko jest wyjaśnione odpowiednio. W razie uwag proszę pisać problemy pod tym postem.

Pozdrawiam,
KMSzczecin.
Mam taką małą uwagę co do "Długość dokowania przystanku/platformy - długość przystanku (w metrach).", mianowicie jeżeli ustawiamy kostkę tak jak na screenie to należy dać 0. Gdy jest 30, to autobus najedzie na trawę, tej opcji używa się głównie do zatoczek. Może coś się zmieniło w OMSI2, natomiast ja zawsze daję "0".
Nie wjedzie na trawę.
To ma główne znaczenie dla AI, jeżeli damy 30 to zacznie podjeżdżać do przystanku w odległości 30 metrów od kostki, jeśli 0 to podjedzie w ostatnim momencie blokując drogę.
Wydaje mi się, że to też znaczy w jakiej odległości mogą pojawiać się ludzie na przystanku, ważne na dworcach.
Pojazd zbliży się do krawężnika, ale nie wjedzie na trawę. Ta opcja służy do podawania długości przystanku, by pasażerowie wiedzieli, jak długa jest zatoka, i w jakim miejscu na przystanku mają wsiadać, a gdzie nie.
Poradnik został trochę poprawiony, zostały naprawione screeny.

Myślę że nie ma sensu łączenia postów, bo od ostatniego już dużo wody w Wiśle odpłynęło.
A jednak jak się ustawi 30 w Długość dokowania przystanku/platformy to wjeżdża na trawę więc trzeba 0 ustawić
Zależy od długości zatoczki.
Jak ustawisz 0 to pojazd AI zajeżdżając na przystanek prawdopodobnie zajedzie za daleko (nie zawsze tak jest). Ba. Tylko zwolni do minimalnej prędkości i pojedzie dalej. Nie radzę.
Ustawisz zero to jest możliwość,że autobus nawet sie nie zatrzyma na tym przystanku w niektorych przypadkach. Dokowanie jest w zasadzie tylko i wylacznie obslugiwane przez busy ai i sluzy bardziej regulacji momentu w ktorym autobus ma zaczac zjezdzac ze sciezki w kierunku kostki;) jeszcze nie wiem jak to jest mierzone od linijki ale u siebie modyfikowalem te wartosci i busy wzglednie poprawnie sie zachowują.
W ogóle mam problem, ponieważ zwykle po ustawieniu kostki i skonfigurowaniu, itp. jak już pojadę na linii to potrafią mi tylko wsiadać i wysiądą wszyscy na ostatnim przystanku, albo na odwrót - wsiądą tylko na pierwszym i będą na następnych wysiadać. Jak to rozwiązać?
Stron: 1 2
Przekierowanie