Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 5 Głosów - 4.2 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dodawanie pojazdów do ruchu AI (opis pliku ailists.cfg)
Autor Wiadomość

strefa-omsi.pl
Administratorzy
Liczba postów: 1,438
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 524
Post: #1
Dodawanie pojazdów do ruchu AI (opis pliku ailists.cfg)
Pojawia się coraz więcej pytań o dodawanie nowych autobusów do rotacji AI, więc czas na króciutki poradnik rozwiewający wszelkie wątpliwości (wg oficjalnego SDK do OMSI).

Otwieramy plik "ailists.cfg" znajdujący się w folderze interesującej nas mapy (ja posłużę się przykładem Grundorfu). Poniżej po kolei co oznaczają poszczególne linijki w pierwszej części tego pliku (nie wstawiam w znacznikach, żeby była większa przejrzystość):

[ailist] - słowo kluczowe
0 - klasa pojazdów
-1 - grupa pojazdów
29 - ilość wpisów pojazdów
vehicles\MAN_SD200\MAN_SD77.bus
vehicles\MAN_SD200\MAN_SD80.bus
[...]
vehicles\Citr_BX\BX.ovh - wpisy pojazdów

Interesuje nas na początek linijka "ilość wpisów pojazdów". Aby dodać do listy jeden autobus (lub inny pojazd) dodajemy po prostu "1" do tej wartości, jeśli dwa to dodajemy "2" itd. Drugą czynnością jest dodanie samego wpisu. Pojawia się pytanie, gdzie? Otóż najlepiej dodać taki wpis na samym końcu listy. Dodawana linijka ma postać:
vehicles\<folder_modelu>\<plik_modelu>.bus
np.
vehicles\LiAZ 677m\LiAZ 677m.bus

Poniżej przykład, dla tych, którzy jeszcze nie zrozumieli.

Interesująca nas część pliku ailists.cfg przed edycją:
Kod:
[ailist]
0
-1
29
vehicles\MAN_SD200\MAN_SD77.bus
vehicles\MAN_SD200\MAN_SD80.bus
vehicles\MAN_SD200\MAN_SD81.bus
vehicles\MAN_SD200\MAN_SD82.bus
vehicles\MAN_SD200\MAN_SD83.bus
vehicles\MAN_SD200\MAN_SD83_RLB.bus
vehicles\MAN_SD200\MAN_SD84.bus
vehicles\MAN_SD200\MAN_SD85.bus
vehicles\MAN_SD202\MAN_D86.bus
vehicles\MAN_SD202\MAN_D87.bus
vehicles\MAN_SD202\MAN_D88.bus
vehicles\MAN_SD202\MAN_D89.bus
vehicles\MAN_SD202\MAN_D92.bus
trains\br275_vollzug.zug
trains\transit.zug
vehicles\OHE\OHE_6.ovh
vehicles\b727\b727.ovh
vehicles\VW_Golf_2\AI_VW_Golf_2.bus
vehicles\VW_Golf_2\AI_VW_Golf_2.bus
vehicles\VW_Golf_2\AI_VW_Golf_2.bus
vehicles\MB_W123_230E\AI_mb_w123_230e.bus
vehicles\MB_W123_230E\AI_mb_w123_230e.bus
vehicles\MB_W123_230E\AI_mb_w123_230e.bus
vehicles\MAN_F90\AI_MAN_F90_Wechselbruecke.bus
vehicles\MB_W123_230E\AI_mb_w123_230e_cab.bus
vehicles\VW_T3\VW_T3_Van.ovh
vehicles\Opel_Manta_B\ai_opel_manta_b.ovh
vehicles\Citr_BX\BX.ovh
vehicles\Citr_BX\BX.ovh

Po edycji (dodaniu autobusu Liaz 677m do rotacji):
Kod:
[ailist]
0
-1
30
vehicles\MAN_SD200\MAN_SD77.bus
vehicles\MAN_SD200\MAN_SD80.bus
vehicles\MAN_SD200\MAN_SD81.bus
vehicles\MAN_SD200\MAN_SD82.bus
vehicles\MAN_SD200\MAN_SD83.bus
vehicles\MAN_SD200\MAN_SD83_RLB.bus
vehicles\MAN_SD200\MAN_SD84.bus
vehicles\MAN_SD200\MAN_SD85.bus
vehicles\MAN_SD202\MAN_D86.bus
vehicles\MAN_SD202\MAN_D87.bus
vehicles\MAN_SD202\MAN_D88.bus
vehicles\MAN_SD202\MAN_D89.bus
vehicles\MAN_SD202\MAN_D92.bus
vehicles\LiAZ 677m\LiAZ 677m.bus
trains\br275_vollzug.zug
trains\transit.zug
vehicles\OHE\OHE_6.ovh
vehicles\b727\b727.ovh
vehicles\VW_Golf_2\AI_VW_Golf_2.bus
vehicles\VW_Golf_2\AI_VW_Golf_2.bus
vehicles\VW_Golf_2\AI_VW_Golf_2.bus
vehicles\MB_W123_230E\AI_mb_w123_230e.bus
vehicles\MB_W123_230E\AI_mb_w123_230e.bus
vehicles\MB_W123_230E\AI_mb_w123_230e.bus
vehicles\MAN_F90\AI_MAN_F90_Wechselbruecke.bus
vehicles\MB_W123_230E\AI_mb_w123_230e_cab.bus
vehicles\VW_T3\VW_T3_Van.ovh
vehicles\Opel_Manta_B\ai_opel_manta_b.ovh
vehicles\Citr_BX\BX.ovh
vehicles\Citr_BX\BX.ovh

Szukamy teraz listy deklarującej przynależność do grupy autobusów, podobnej do poniższej:
Kod:
[aigroup]
Busses
13
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Projekt_Szczecin

Struktura pliku:
[aigroup] - słowo kluczowe
Busses - nazwa grupy
13 - ilość pojazdów w grupie
0
1
2
[...]
12 - numery pojazdów w tej grupie (na który wskazuje lista pod słowem ailist) - pojazdy numerujemy tam od zera, nie od jedynki!
Projekt_Szczecin - nazwa używanego przez grupę pliku .hof

Jeśli grupa nie wymaga pliku .hof (samoloty, pociągi) ostatnią linijkę należy pominąć.

Zawsze najbezpieczniej tworzyć nowe grupy i podpinać pod rozkład. Grupę pojazdów tworzymy dopisując do pliku linijki podobne do poniższych:
Kod:
[aigroup]
Nazwa_nowej_grupy
1
13
Projekt_Szczecin
A więc grupa zawiera jeden pojazd (LiAZ - bo przypominam numerujemy od 0) i będzie używała pliku .hof mapy Projekt Szczecin.

Wypadałoby teraz podpiąć nową grupę pod rozkład. Możemy to zrobić w dwojaki sposób - albo przez edytor map albo pliki rozkładowe. Przedstawię ten drugi sposób:
- otwieramy dany plik rozkładu (np. <główny_folder_OMSI>\maps\Projekt_Szczecin\TTData\<numer>.ttl - na przykład 57.ttl
- znajdujemy:
Kod:
[newtour]
1 (Pow)
Projekt_Szczecin MAXI-Szczecin
799
zmieniamy na:
Kod:
[newtour]
1 (Pow)
Nazwa_nowej_grupy
799

Tym samym na tej brygadzie będzie jeździć wyłącznie LiAZ ze szczecińskim plikiem .hof


♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.04.2013 18:29 przez skawek.)
30.12.2012 23:03
Szukaj postów Cytat

`
Zasłużeni
Liczba postów: 594
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 89
Post: #2
RE: Dodawanie pojazdów do ruchu AI (opis pliku ailists.cfg)
A gdyby ktoś był bardzo leniwy, polecam AI list Creator:)
W środku archiwum instrukcja, dosyć łatwa, nie chciało mi się tłumaczyć z Deutsche sprache...


Załączone pliki
.zip  AI List Creator.zip (Rozmiar: 10.53 KB / Pobrań: 1379)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.01.2013 16:00 przez siwy_Snk.)
05.01.2013 15:39
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 4
Dołączył: 03-2017
Podziękowań: 0
Post: #3
RE: Dodawanie pojazdów do ruchu AI (opis pliku ailists.cfg)
Sorry za odkop roku, ale plik który załączyłeś jest "niepoprawny", tak mi napisał Windows.


Procesor: Intel Xeon E5450 oc 4x3.6ghz
Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1050 2gb
RAM: 8gb ddr2
HDD: WD 500GB + WD 1TB
Cooler: Arctic Freezer 7 Pro Rev.2
MOBO: Gigabyte P43-ES3G
Zasilacz: SilentiumPC Vero 600W l2 bronze
OS: Windows 10
23.10.2017 19:50
Szukaj postów Cytat

w porzadalu
Super Moderatorzy
Liczba postów: 2,140
Dołączył: 08-2013
Podziękowań: 1255
Post: #4
RE: Dodawanie pojazdów do ruchu AI (opis pliku ailists.cfg)
Otwórz archiwum WinRARem lub 7-zipem.


Specyfikacja komputera: [Link]
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN!
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH!
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!

24.10.2017 15:15
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 104
Dołączył: 03-2023
Podziękowań: 37
Post: #5
RE: Dodawanie pojazdów do ruchu AI (opis pliku ailists.cfg)
Sorry, że pytam, ale nie mogę znaleźć odp. Pobrałem od mistersixa Mercedes_Sprinter i zgodnie z plikiem read me należy dodać do pliku ailists.cfg wpis: Vehicles\Mercedes_Sprinter_II_PL\Mercedes_Sprinter_II_PL_active.ovh i kolejne, ale w pliku ailists.cfg po lokalizacji odpowidnich plików są jeszcze cyferki np 50 jak na poniższym przykładzie, a z tej paczki od mistersixa nie ma żadnych cyferek za wpisem

MAPA - plik ailists.cfg ---->>>>> vehicles\VW_Golf_1\golf1.ovh 50
PACZKA DODATKOWA - plik ailists.cfg ---->>>>> Vehicles\Mercedes_Sprinter_II_PL\Mercedes_Sprinter_II_PL_active.ovh

Pytanie: czym jest ta cyferka na końcu i czy należy coś tam dodać czy zostawić bez ? I co to powoduje ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.04.2023 16:11 przez adamets2.)
16.04.2023 16:10
Szukaj postów Cytat

A serious rock fan
Eksperci
Liczba postów: 490
Dołączył: 03-2016
Podziękowań: 538
Post: #6
RE: Dodawanie pojazdów do ruchu AI (opis pliku ailists.cfg)
Cyfry te definiują częstotliwość występowania pojazdu względem reszty, jeżeli podasz jednemu pojazdowi liczbę 20 a drugiemu 40 to drugi pojazd będzie się pojawiał dwa razy częściej od pierwszego, jeżeli zostawisz to puste to pojazd będzie się pojawiał według kaprysu omsi.


Patrząc zawsze przed siebie, myśląc o tym, jak zrobić jeszcze więcej, osiągniesz stan umysłu, w którym nie ma rzeczy niemożliwych.
17.04.2023 21:32
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: adamets2

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 104
Dołączył: 03-2023
Podziękowań: 37
Post: #7
RE: Dodawanie pojazdów do ruchu AI (opis pliku ailists.cfg)
A jeszcze dopytam - a jak pozostawi się puste to będzie zerowe prawdopodobieństwo czy jakieś może domyślne ?

17.04.2023 21:38
Szukaj postów Cytat

A serious rock fan
Eksperci
Liczba postów: 490
Dołączył: 03-2016
Podziękowań: 538
Post: #8
RE: Dodawanie pojazdów do ruchu AI (opis pliku ailists.cfg)
(17.04.2023 21:32)Westu napisał(a):  ... jeżeli zostawisz to puste to pojazd będzie się pojawiał według kaprysu omsi.


Patrząc zawsze przed siebie, myśląc o tym, jak zrobić jeszcze więcej, osiągniesz stan umysłu, w którym nie ma rzeczy niemożliwych.
17.04.2023 21:43
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: adamets2

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 104
Dołączył: 03-2023
Podziękowań: 37
Post: #9
RE: Dodawanie pojazdów do ruchu AI (opis pliku ailists.cfg)
Jeszcze jak można mam takie pytania:

- gdzie lepiej umieszczać te pojazdy dodatkowe: w [aigroup_2] NormalCars czy [aigroup_2] Trucks ? Bo jak umieściłem w tej 2 grupie (trucks - same karetki) to nic nie jeździło

- czy dodawanie nowych pojazdów np. od mistersixa do istniejących map jakoś nie zaburzy ruchu pojazdów ? Np. wczoraj miałem taką sytuację na Golczewie, że karetka pogotowia właśnie z tej nowej paczki nie jechała tylko zablokowała ruch. W sumie to i realistyczne, pytanie tylko czy zaplanowane:) Inne karetki jeździły normalnie.

- nie do końca ogarniam jak działa to prawdopodobieństwo czy np wpis "10" oznacza 10% szans czy jak gdzieś wyczytałem trzeba wszystko zsumować i wychodzi np 10/800 ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.04.2023 20:21 przez adamets2.)
20.04.2023 20:20
Szukaj postów Cytat

A serious rock fan
Eksperci
Liczba postów: 490
Dołączył: 03-2016
Podziękowań: 538
Post: #10
RE: Dodawanie pojazdów do ruchu AI (opis pliku ailists.cfg)
1. Dodatkowe grupy ai bez rozkładu trzeba w edytorze samemu zdefiniować, a jaka będzie różnica? Można w ten sposób na konkretnej drodze zabronić wjazdu takowej grupie.
2. Jeżeli takowa karetka była w innej grupie mogła być skonigurowana w inny sposób.
3. Omsi najpierw bierze pod uwagę ustawienia ruchu, następnie sumuje wszystkie liczby i dobiera % do podziału a potem rozdysponuje auta na mapie.


Patrząc zawsze przed siebie, myśląc o tym, jak zrobić jeszcze więcej, osiągniesz stan umysłu, w którym nie ma rzeczy niemożliwych.
20.04.2023 23:35
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: adamets2
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: