Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Łączenie kolidujących modyfikacji
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 313
Dołączył: 10-2014
Podziękowań: 333
Post: #1
Łączenie kolidujących modyfikacji
Witam.:D

Postanowiłem napisać ten poradnik, ponieważ często spotykam się z treścią "Szkoda, że modyfikacja A i B dla autobusu X nie działają razem". Głównym powodem wykonania takiego informatora jest też pojawianie się takich informacji:
[Obrazek: poradnik7.png]

O co dokładnie chodzi?
Dany pojazd dzieli się na dwie kategorie:
  • Podstawa czyli pierwsza wersja pojazdu (np. Mercedesy Citaro Alterra)
  • Modyfikacje - wszelkie dodatki dla bazowego modelu (najczęściej wykonywane przez społeczności forum za zgodą pierwszego autora)

Modyfikacje.... zmora każdego początkującego użytkownika. Ściągasz kilka modyfikacji i zazwyczaj albo działa tylko jedna, albo żadna.

Mam na to radę:-)

Pierwsza rzecz, sprawdźmy czy można łączyć dane modyfikacje. Jak wyżej, Hochbahn Mod nie współpracuje z modyfikacją Morphiego, a ze swojego doświadczenia dowiedziałem się, że polska modyfikacja na Mercedesy Facelift nie współdziała z tą z Niemiec. Łączenie takich modyfikacji najczęściej skutkuje ponowną instalacją podstawy pojazdu. Jeśli już mówimy o instalacji...
Prawie każdy użytkownik, który modyfikuje dany pojazd robi to na bazowym pojeździe, więc i my tak zróbmy.:D
Odszukujemy w folderze Pobrane podstawę modelu (najłatwiej jest skorzystać z opcji Wyszukaj (Ctrl+F)). W przypadku nieznalezienia archiwum ponownie ściągamy bazę pojazdu. Otwieramy folder OMSI2/Vehicles, a następnie znalezione/ściągnięte archiwum.
[Obrazek: poradnik8.png]

Nie wrzucamy od razu folderu Vehicles tylko otwieramy go do miejsca gdzie mamy pliki podstawy (Model, Script, Texture, itd.)
[Obrazek: poradnik9.png]

W folderze Vehicles katalogu gry tworzymy nowy folder (może mieć on dowolną nazwę, ale lepiej, żeby miał nazwa podstawy_nazwa modyfikacji, abyśmy go mogli potem łatwo znaleźć).
Usuwamy wszystkie pliki .bus (jak ktoś woli można też usunąć pliki .model w (...)/Model), a następnie otwieramy archiwum z modyfikacją i tak samo jak w przypadku podstawy przechodzimy do plików autobusu i wrzucamy je do nowo utworzonego folderu.
Teraz mamy dwa foldery.
[Obrazek: poradnik10.png]
Z czego w pierwszym są oryginalne pliki .bus, natomiast w drugim (zrobionym przez nas) tylko pliki .bus z modyfikacji. Teraz można łączyć kilka modyfikacji bez obaw, że uszkodzą nam one podstawę, albo będą ze sobą kolidować:D

Pozdrawiam, Allison.

Poradnik został stworzony wyłącznie dla forum strefa-omsi.pl

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.07.2016 21:57 przez Allison.)
27.07.2016 21:42
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Organmistrzu , merced(r)esiarz
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: