Odpowiedź 
edycja tekstur w formacie .dds
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 13
Dołączył: 03-2020
Podziękowań: 3
Post: #1
edycja tekstur w formacie .dds
Witam,
proszę o podpowiedź jak otwierać tekstury z niektórych płatnych dodatków, np urbino_II, które są w formacie .dds. Widać co prawda teksturę, ale jest tak przykryta kanałem alfa, że prawie nić nie widać. Probowałem paint.net i gimp.

25.02.2022 14:47
Szukaj postów Cytat

Lakiernik od siedmiu boleści
Użytkownicy
Liczba postów: 434
Dołączył: 10-2014
Podziękowań: 416
Post: #2
RE: edycja tekstur w formacie .dds
Po pierwsze potrzebujesz szablonów. Jeśli chcesz stworzyć swoją, najłatwiej się z nich tworzy. Z białych tekstur najczęściej dostępnych w folderach Textur tylko w ostateczności trzeba korzystać.
Zazwyczaj są dołączone do modeli jednak czasami są osobnymi dodatkami. Trzeba je poszukać lub poprosić o nie w odpowiednim do tego miejscu.

Co do kanału alfa, to polecam kilka/kilkanaście razy wkleić obraz i powinno zadziałać.


Ten co nic nie kończy.
Robi co mu się żywnie podoba.
Ale jest Lakiernikiem od siedmiu boleści.
25.02.2022 15:12
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: