Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Format i rozmiar tekstur na pojazdach

#1

Mam takie ważne pytanie, bo OMSI u mnie już nie wyrabia. Chodzi o format i rozmiar tekstur na autobusy, który z nich pogodzi mały rozmiar, żeby nie katować karty graficznej oraz przyzwoity efekt końcowy? Chodzi o to, że na większych mapach, gdzie jest wiele tekstur to gra już nie wyrabia i autobusy mi jeżdżą czarne, a ja chciałbym przy tworzeniu malowania wiedzieć, że po jego nałożeniu będzie wszystko normalnie widać.
Odpowiedz

#2

Tekstura autobusu, którym jedziesz, ma dziesięciorzędne znaczenie. Zwiększ pamięć dla tekstur wysokiej jakości, zmniejsz liczbę autobusów i pojazdów AI, wyłącz wysoką jakość tekstur.
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Odpowiedz

#3

pamięć dla tektur mam wysoką, ai niskie ustawienia a jak klikam, żeby używać tylko tekstur niskiej rozdzielczości to fatalnie to wygląda
Odpowiedz

#4

No możesz też pokombinować z teksturami autobusów, np. z formatem .dds, ale opisany problem nie ustąpi. Możesz jeszcze zmniejszyć odległość rysowania obiektów czy rozdzielczość lusterek.
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Odpowiedz

#5

jeśli chodzi o liczbę kwadratów to mam na 1 a lusterka ekonomiczne. generalnie problem wystepuje ciagle w jednym i tym samym modelu (czasem w innych ale to po dluzszym czasie) gdzie tekstura jest w png. czy to cos zmieni jak dam ja na dds?
Odpowiedz

#6

Problemu nie wyeliminuje, aczkolwiek może zmniejszyć częstotliwość jego występowania, przynajmniej tak sam zauważyłem.
[Obrazek: sYPhfuv.png]
Moje projekty: Golczewo, Szczecin Prawobrzeże

[Obrazek: tbAFzek.png]
Zakład Północny w Gdyni, S.H. w Szczecinie
Odpowiedz

#7

czyli tekstura w dds = mniejsza szansa czarnych autobusow?
Odpowiedz

#8

Czysto teoretycznie jeśli wszystkie pliki tekstur gry byłyby w poprawnie zakodowanym formacie DDS z pełnym łańcuchem mipmap, czarne tekstury mogłyby nie występować wcale (plus, poprawiłoby też w pewnym stopniu czas ładowania i lagi przy doczytywaniu zawartości). W praktyce nikt tego nie robi, w tym nawet podstawowa zawartość z omsi i oficjalne DLC.
[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości