Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
How to convert 3D model to OMSI? Big tutorial
Autor Wiadomość

OmnibussimulatorProjectsStudio
Zasłużeni
Liczba postów: 915
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 872
Post: #1
How to convert 3D model to OMSI? Big tutorial
You have to download and install these programs:

- Blender ( version 2.49a )
- OmsiXConv
- MS Notepad
- OMSI Der Omnibussimulator

So, let's start

1) Download any 3D model from different game or create a model of a bus using any 3D software

2) Open Blender software

3) Import .3ds file as shown below:

[Obrazek: import.png]

4) Sometimes model can be too small or too large, so you will have to scale it

[Obrazek: 79972287.png]

Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.

Orginal tutorial in polish language here: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.


Do you have questions? Write here!


[Obrazek: 71972199532229830538.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.05.2013 17:17 przez Nick™.)
17.05.2013 16:39
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 7
Dołączył: 07-2013
Podziękowań: 0
Post: #2
RE: How to convert 3D model to OMSI? Big tutorial
I would really like to know how to make object as a collision mesh, since whatever i do, objects or models which i make for OMSI dont have a collision, everything can go thru them..

31.07.2013 23:34
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 5
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 0
Post: #3
RE: How to convert 3D model to OMSI? Big tutorial
Can you tell make glass?

08.10.2013 16:06
Szukaj postów Cytat

Administrator
Administratorzy
Liczba postów: 1,327
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 420
Post: #4
RE: How to convert 3D model to OMSI? Big tutorial
(31.07.2013 23:34)Dean Ericsson napisał(a):  I would really like to know how to make object as a collision mesh, since whatever i do, objects or models which i make for OMSI dont have a collision, everything can go thru them..

Correct me if I'm wrong, but I think the only one thing that decides if an object is a collision mesh is a [nocollision] entry in .sco file. If it's there you can go thru an object, if you delete this entry it should work fine then.

(08.10.2013 16:06)HaLiL21 napisał(a):  Can you tell make glass?

To make glass it should work if you just make a transparent texture (of course if you have you object prepared correctly, remember we are talking about conversion here, not creation). Remember to add proper entries in .cfg file, you can analize an original entry from MAN D92 of one of randomly choosed windows:
Kod:
################################################

Fenster von innen

[mesh]
D92\D92_Fenster_int.o3d

[viewpoint]
3

-----------------------------
[matl]
D92_03.bmp
0

[matl_transmap]
D86_trans.tga

[matl_alpha]
2

[matl_noZwrite]
-----------------------------
[matl]
Fenster_braun_int.tga
0

[matl_noZwrite]
 
[matl_envmap]
envmap.bmp
0.15
 
[matl_alpha]
2

-----------------------------
[matl]
regen.tga
0

[matl_alpha]
2

[alphascale]
Rain_Window_Norm_Wetness

[matl_noZwrite]
-----------------------------
[matl]
regen.tga
1

[matl_alpha]
2

[alphascale]
Rain_Window_Front_Wetness

[matl_noZwrite]
-----------------------------
[matl]
regen.tga
2

[matl_alpha]
2

[alphascale]
Rain_Window_Wiped_Wetness

[matl_noZwrite]
-----------------------------
[matl]
D_dreck.tga
0

[alphascale]
Dirt_Norm

[matl_alpha]
2

[matl_noZwrite]
-----------------------------
[matl]
D_dreck.tga
1

[alphascale]
Dirt_Wiped

[matl_alpha]
2

[matl_noZwrite]
-----------------------------


!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.10.2013 08:29 przez mattez.)
09.10.2013 08:28
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 4
Dołączył: 05-2015
Podziękowań: 0
Post: #5
RE: How to convert 3D model to OMSI? Big tutorial
Interesting tutorial, but i can't see pics in this tutorial. :S

mattez w dniu 07.03.2016 o 00:03 edytował tego posta. Powód zmian / notatka moderatorska:

Maybe it's because first post is almost three years old!


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.03.2016 18:39 przez AlleE652Brennero.)
06.03.2016 18:35
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 5
Dołączył: 08-2013
Podziękowań: 0
Post: #6
RE: How to convert 3D model to OMSI? Big tutorial
I and my friend building local city bus

our project based MAN NL 202 frenzymax

I very beginner level in modelling software but I solved "origin from mesh and anim rot " animation .

But gearbox contoller animation

Kod:
[newanim]
origin_from_mesh
anim_trans
cockpit_gang3
-0.021


I selected down corner of button model in blender and pivot point progres( cursor selection > object mode > center > cursor )

my button moving left direction not pressing button animaton

please help me

15.09.2016 23:50
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: