Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Import modelu do OMSI, odwrócony/przeniesiony przód

#1

Od razu sorry za dubla, ale nikt nic nie napisał, a ja mam nowe informacje.

Od jakiegoś czasu znudziła mi się juz sprawa z tymi Pythonami itp. Blender 2.71. niedawno zawitał na moim dysku i pracuje mi się w nim trochę trudniej, niż w 2.49a ale bez żadnych niespodzianek. Pytanie jednak jest nastepujace: Przy importowaniu modelu 3ds jest opcja size constraint. To jest prawdopodobnie skalowanie modelu (tego dowiedziałem się od specjalisty Blendera). Gdy ustawiam je na 15, 100 czy nawet 1000 model jest malutki i nic się nie zmienia. 2 pytanie to zaznaczanie obiektow autobusu. Światła, lusterka idą normalnie ale szyby listwy wyświetlacze zaznaczają się razem z tyłem autobusu, np szyba przednia z resztą szyb, wyświetlacz przedni z bocznym i z tylnym itp.

Odpowiedz

#2

Spróbuj sobie "s" zwiększyć. Co do drugiego to autor załączył je w jeden obiekt i dlatego są razem. Można je rozłączyć.
Odpowiedz

#3

A jeśli chodzi o skalowanie ręczne klawiszem s to jak sobie zrobię malutki model w Blenderze to czy w omsi też będzie taki mały? I jak rozłączyć te obiekty?

Odpowiedz

#4

Z tym 1 nie wiem bo nie konwertowałem. Zaznaczasz w trybie edycji wszystkie wierzchołki które chcesz odłączyć ("b" i przeciągasz myszką) i potem "p" i wybierasz selection (albo coś w tym menu, zależy od wersji)
 Podziękowania za post: Bart*28(+1)
Odpowiedz

#5

Dzięki wszystkim za porady. Już prawie mi się udało uruchomić model w OMSI 2, ale jak zwykle pech musiał mi przeszkodzić. Nie wiem czy to ja coś robię źle, ale po uruchomieniu modelu w grze przód autobusu, który właśnie skonwertowałem wygląda tak:

[Obrazek: 49212972574551386357.jpg]
[Obrazek: 79441159651764877518.jpg]
[Obrazek: 92903631638216117250.jpg]
[Obrazek: 28812743646757187481.jpg]
[Obrazek: 55957084259280490326.jpg]
Przypominam, że pracuję na wersji Blendera 2.71, więc prosiłbym o podawanie porad działających na tej wersji! Konwert był wykonany na bazie wideo-poradnika by Qla123 i poradnika według NickTM.

Odpowiedz

#6

Przy eksportowaniu modelu odznacz "flip z" i zaznacz "flip normal". Mi to pomogło:)
Odpowiedz

#7

Zaznaczenie "flip normals" skutkuje przeniesieniem modeli na drugą stronę ściany. Nie zaznaczaj tego, wystarczy "flip z".
:spi:
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN!
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH!
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!

Odpowiedz

#8

@pause1: Po tym zabiegu w ogóle nie widać przodu w modelu:(

Odpowiedz

#9

A na pewno masz odznaczone wszystko w tej górnej części?
Odpowiedz

#10

A czy zmiana jakichkolwiek ustawień w OMSI-X-Conventer coś da?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości