Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Jak ustawić obiekt w autobusie ?

#1

Witam,
próbuję "przeszczepić" bileterkę z jednego autobusu do drugiego. Odpowiednio zmodyfikowałem plik CFG i bileterka pojawiła się, ale niestety poza autobusem :wsciane: Które wartości w CFG odpowiadają za ustawienie lokalizacji, w której ta bileterka ma się pojawić ?
Jeżeli pomogłem, kliknij Rep+ pod postem;)
Odpowiedz

#2

Za ustawienie obiektu w OMSI odpowiada lokalizacja obiektu w programie Blender. Bez przeniesienia lub posiadania pliku do Blendera nic nie zrobisz.
[Obrazek: 71972199532229830538.png]
Odpowiedz

#3

Myślałem o tym, żeby zrobić to w Blenderze. Tylko niestety, nie wiem jak się zabrać za konwert plików .o3d
Jeżeli pomogłem, kliknij Rep+ pod postem;)
Odpowiedz

#4

Z pomocą przyjdzie Ci instrukcja dostępna na forum...
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
Odpowiedz

#5

Istnieje też inny myk.;) Ponieważ OMSI działa na directx, da się pomocą specjalnego programu przechwycić obiekty, podczas wczytanej gry i wyeksportować do .obj. Wtedy ustawiasz w blenderze i już;) Podejrzewam jednak, że to nielegalne:)

A z przeszczepianiem bawiłem się sam ;p Udało mi się ustawić bileterke, ale straciła ona swoje wszelkie funkcje, ponieważ problem umiejscowienia rozwiązałem dopisując skrypt, że po kliknięciu na kase przesuwa się ona do autobusu.


W załączniku widać efekt.

Załączone pliki Miniatury
   

[Obrazek: 8801936400_1404898186.jpg]
Odpowiedz

#6

Dobra, mam już pliki .rip w folderze. Tylko tych plików jest 602, i jak sprawdzić bez otwierania każdego z osobna, który/które odpowiadają za bileterkę ?
Jeżeli pomogłem, kliknij Rep+ pod postem;)
Odpowiedz

#7

A mi się wydaje, że wciąż prościej by było po prostu dopisać skrypt na animację, która odpalając się po wczytaniu modelu automatycznie przesuwała by bileterkę w określone animacją miejsce.
Odpowiedz

#8
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.02.2015, 22:23 przez Kuba L..)

Tylko że w skryptach jestem zielony jak mundur pogranicznika. Ale jest to dobry pomysł, muszę z tym popróbować;)
I powtarzam jeszcze moje wcześniejsze pytanie - jak sprawdzić bez otwierania osobno każdego z 602 plików, który/które odpowiadają za bileterkę ?
Jeżeli pomogłem, kliknij Rep+ pod postem;)
Odpowiedz

#9

Pobierz program Noesis, wskaż folder z ripami i szukaj po rozmiarach. Wiadomo, że bileterka nie będzie ważyć 1KB. Szukanie zajmie Ci około 5 minut. Jeśli bawisz się z Emarem 105 nicka, to jest rozbity na Trzy modele body, i klawisze, jeśli z czymś innym, to nie wiem;) poszukaj też kokpitu, importuj do blenda i do niego dopasowywuj położenie bileterki. jeśli nie umiesz skryptować, to bez sensu w sumie to wszystko, bo nie będziesz umiał tego umieścić w grze;) ale warto się nauczyć.
[Obrazek: 8801936400_1404898186.jpg]
Odpowiedz

#10
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.02.2015, 23:09 przez Kuba L..)

Akurat Blender umiem obsługiwać, ale folder Scripts to dla mnie czarna magia:P Plik CFG modelu bez problemu ogarniam.
Jeżeli pomogłem, kliknij Rep+ pod postem;)
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości