Jak zrobić "zmieniające się" wyświetlacze? | |||
Witam
Chciałbym się dowiedzieć czy w OMSI można zrobić, aby wyświetlacz po wybraniu kierunku wyświetlał np. Częstochowa, a po chwili wyświetlił się napis "Przez *nazwa miejscowości/przystanku*" i tak na w kółko?
Można i to w bardzo prosty sposób, nie tylko w wyświetlaczach typu BUSE. Odpowiada za to plik z rozszerzeniem .hof, a konkretniej wpisy [addterminus], w grze widziane jako zeil (cel).
Na początek, zerknijmy do konstrukcji tego wpisu: Kod: [addterminus] [1] - kod cyfrowy zeil [2] - nazwa przystanku, który jest tytułowym celem, zgodna z tą wpisaną w kostce busstop [3] - nie pamiętam i w sumie to chyba nigdy z tego nie korzystałem xD [4] - górna linijka wyświetlacza [5] - dolna linijka wyświetlacza [6] - tekst wyświetlany w wyświetlaczu, który ma tylko jedną linijkę (dotyczy nielicznych autobusów) [7] - nazwa pliku tekstury rollbandu [8] - nazwa kierunku wyświetlana na sterowniku w autobusie Pierwsza sprawa to kod zeil [1]. Zazwyczaj jest on trzycyfrowy i te trzy cyfry wpisujemy w sterowniku w autobusie, w edytorze itd. Wygląda, powiedzmy, tak: 123 Jeśli chcemy, aby ten sam kierunek był zmienny, dublujemy cały wpis, a zdublowany kod powiększa się o kolejną liczbę i wygląda tak: 1123 W zdublowanym wpisie należy wpisać to, co ma się nam wyświetlać "po zmianie". Operujemy tylko wpisami [4], [5], [6]. Gotowy "zmienny" wpis powinien w całości wyglądać tak (na powyższym przykładzie): Kod: [addterminus] Mam nadzieję, że wyjaśniłem rzecz w sposób jak najbardziej przejrzysty. ![]()
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Zrobiłem tak jak napisałeś, ale muszę w innym autobusie spróbować, bo w Crosswayu LE nie działa, wyświetlacz nic nie pokazuje
| |||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |