Odpowiedź 
Jak zrobić "zmieniające się" wyświetlacze?
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 20
Dołączył: 05-2019
Podziękowań: 16
Post: #1
Jak zrobić "zmieniające się" wyświetlacze?
Witam
Chciałbym się dowiedzieć czy w OMSI można zrobić, aby wyświetlacz po wybraniu kierunku wyświetlał np.
Częstochowa, a po chwili wyświetlił się napis "Przez *nazwa miejscowości/przystanku*" i tak na w kółko?

05.04.2020 09:48
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 416
Dołączył: 04-2013
Podziękowań: 621
Post: #2
RE: Jak zrobić "zmieniające się" wyświetlacze?
Można, wyświetlacze BUSE (np. z Karos) tak mają.
Dokładnie ci nie powiem co i jak bo się nie znam, ale dać się da.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.04.2020 10:05 przez Szaqql.)
05.04.2020 10:05
Szukaj postów Cytat

Hejter przodowy
Super Moderatorzy
Liczba postów: 652
Dołączył: 06-2014
Podziękowań: 702
Post: #3
RE: Jak zrobić "zmieniające się" wyświetlacze?
Można i to w bardzo prosty sposób, nie tylko w wyświetlaczach typu BUSE. Odpowiada za to plik z rozszerzeniem .hof, a konkretniej wpisy [addterminus], w grze widziane jako zeil (cel).
Na początek, zerknijmy do konstrukcji tego wpisu:
Kod:
[addterminus]
102                [1]
Dworzec Autobusowy [2]
DWORZEC AUTOBUS.   [3]
     DWORZEC       [4]
    AUTOBUSOWY     [5]
DWORZEC AUTOBUS.   [6]
wroclawda.tga      [7]
Dworzec Autobusowy [8]

[1] - kod cyfrowy zeil
[2] - nazwa przystanku, który jest tytułowym celem, zgodna z tą wpisaną w kostce busstop
[3] - nie pamiętam i w sumie to chyba nigdy z tego nie korzystałem xD
[4] - górna linijka wyświetlacza
[5] - dolna linijka wyświetlacza
[6] - tekst wyświetlany w wyświetlaczu, który ma tylko jedną linijkę (dotyczy nielicznych autobusów)
[7] - nazwa pliku tekstury rollbandu
[8] - nazwa kierunku wyświetlana na sterowniku w autobusie

Pierwsza sprawa to kod zeil [1].
Zazwyczaj jest on trzycyfrowy i te trzy cyfry wpisujemy w sterowniku w autobusie, w edytorze itd.
Wygląda, powiedzmy, tak:
123
Jeśli chcemy, aby ten sam kierunek był zmienny, dublujemy cały wpis, a zdublowany kod powiększa się o kolejną liczbę i wygląda tak:
1123
W zdublowanym wpisie należy wpisać to, co ma się nam wyświetlać "po zmianie". Operujemy tylko wpisami [4], [5], [6].

Gotowy "zmienny" wpis powinien w całości wyglądać tak (na powyższym przykładzie):
Kod:
[addterminus]
102
Dworzec Autobusowy
DWORZEC AUTOBUS.
     DWORZEC
    AUTOBUSOWY
DWORZEC AUTOBUS.
wroclawda.tga
Dworzec Autobusowy
.........................

[addterminus]
1102
Dworzec Autobusowy
DWORZEC AUTOBUS.
DW.AUTOBUSOWY
PRZEZ PIERDZISZEWO
DW.A. P.PIER.
wroclawda.tga
Dworzec Autobusowy
.........................

Mam nadzieję, że wyjaśniłem rzecz w sposób jak najbardziej przejrzysty.:D


Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.04.2020 16:22 przez Jestem Szymek.)
05.04.2020 16:08
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Jakuba , Sebal29 , DonRemko , czarny_4568 , sTaChUzDaChu123 , uzytkownikbezsensu

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 20
Dołączył: 05-2019
Podziękowań: 16
Post: #4
RE: Jak zrobić "zmieniające się" wyświetlacze?
Zrobiłem tak jak napisałeś, ale muszę w innym autobusie spróbować, bo w Crosswayu LE nie działa, wyświetlacz nic nie pokazuje

05.04.2020 17:32
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: