Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Jelcz 120MM/1 - Stare dobre czasy

#1

Witam.

Co sądzicie o Jelczu 120MM/1 który jest jako zabytkiem autobusowym w Toruniu?
Daje zdjęcia:
http://phototrans.pl/14,633552,0,Jelcz_120MM_1_413.html
http://phototrans.pl/14,633583,0,Jelcz_120MM_1_413.html
http://phototrans.pl/14,633603,0,Jelcz_120MM_1_413.html
http://phototrans.pl/14,633654,0,Jelcz_120MM_1_413.html
P.S Na stronie MZK TORUŃ na samym dole można też zobaczyć również i zmienioną nazwę zabytkowego Jelcza 120MM/1 na Jelcz PR120M.
Odpowiedz

#2

A to się nie nazywa Jelcz 120mm? 120mm/1 był produkowany w latach 1993-1998 i miał inny przód. Z takimi kwadratowymi lampami i siedzenia też miał inne. Tak mi się wydaje.
Procesor: -
RAM: -
Karta Graficzna: -
System Operacyjny: -

https://www.youtube.com/watch?v=-VRtaqCh-08
Odpowiedz

#3

Nazywa się Jelcz 120MM/1.
Zmodernizowali go bo złapał gumę na Okrężnej gdy podnosili go na holownik złamała mu się kratownica czyli cały szkielet autobusu.
Odpowiedz

#4

Czy w nim też stosowano takie wadliwe kratownice jak w PR110M?
Procesor: -
RAM: -
Karta Graficzna: -
System Operacyjny: -

https://www.youtube.com/watch?v=-VRtaqCh-08
Odpowiedz

#5
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.01.2015, 16:49 przez szmelcedes.)

120MM/1 to jest 120M z manowskim silnikiem Euro-1 (120MM to Euro 0, na dodatek D2866, a nie D0826). Kratownica w porównaniu z peerą jest wzmocniona, i nie wygina się aż tak (no i silniki MAN-a są lżejsze), ale nadal potrafi pękać jak jest za bardzo zgnita. W sumie to już w PR110 w 1984 roku skończyła się era kratownic pękających po symbolicznym przebiegu. Jeśli już pękały, to po długich latach jazdy.

120MM/1 i 120MM (oraz 120M) do 1995 roku wyglądały identycznie - w berlietowskiej budzie. Od 1996 roku stosowano wklejane szyby boczne, nowe zderzaki, nowe drzwi, nową ścianę tylną. W 1995 roku powstało trochę wozów-hybryd - miały plastikowe zderzaki przedni i tylny, ale buda nadal pozostała berlietowska, z szybami w uszczelkach i starymi drzwiami. Światła tylne były nowe, ale przednie - stare, okrągłe (ale zderzak nowy, tylko przystosowany).
Marszałek polny Bernard Law Montgomery:
" Ja sam przebiłem sobie drogę przez Afrykę i uczestniczyłem w wielu bitwach. Myślę jednak, że to, co osiągnąłem, nie dorównuje temu, co osiągnął marszałek Rokossowski."
Odpowiedz

#6

Idzie się pogubić. Dobrze, że jest ktoś kto ma tak szczegółowe informacje. Niedawno byłem w Tarnowie, a tam po Otokarach Kent 290 LF i Jelczach PR110M to najczęściej występujący autobus. Zastanowił mnie zmodernizowany przód i szyby jak w PR110M. Ale to nie mogła być hybryda bo tarnowskie Jelcze są z lat 1996-1997 a hybrydy powstały w 1995. Z tego co wiem to ogóle w tych jelczach były skrzynie ZF 4HP500. Jaka jest w tym z 1 postu?
Procesor: -
RAM: -
Karta Graficzna: -
System Operacyjny: -

https://www.youtube.com/watch?v=-VRtaqCh-08
Odpowiedz

#7

To tak: tarnowskie miały naprawę główną i dostały nowe, kombinowane budy. W tym z pierwszego postu jest silnik MAN D0826 i skrzynka ZF 4 HP 500, w 120M z ręczną skrzynką natomiast są to FPS S4-95 gwoli ścisłości (jelcze ex. PKS Grodzisk Mazowiecki często mają S6-90, jak L120, i most z pierwszych 120M).
Marszałek polny Bernard Law Montgomery:
" Ja sam przebiłem sobie drogę przez Afrykę i uczestniczyłem w wielu bitwach. Myślę jednak, że to, co osiągnąłem, nie dorównuje temu, co osiągnął marszałek Rokossowski."
Odpowiedz

#8

Mój ukochany 120MM #4299 przez wiele lat mnie cieszył.
http://phototrans.eu/14,509898,0,Jelcz_120MM_4299.html
[Obrazek: gx8fp]
['O'] N-D800 / N-D40
0> - Σ 24-70 f2.8 IF DG EX HSM / Σ 120-400 f4.5-5.6 APO DG SO HSM / N 50 f1.8G / N 18-55
Odpowiedz

#9

To już nie wróci
Procesor: -
RAM: -
Karta Graficzna: -
System Operacyjny: -

https://www.youtube.com/watch?v=-VRtaqCh-08
Odpowiedz

#10
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.02.2015, 18:36 przez Mervin.)

Można zobaczyć jak masakrują Jelcza z PKMu Katowice. Doszukam się filmu, to dam.
blah
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości