Komentarze i oceny dotyczące OMSI 2 |
Dużo modeli ma tekstury w dds.
Tutaj cytat z forum VBUS'a Cytat:A format DDS ma kilka zalet, z czego najważniejsze to: jest sprzętowo wspierany przez GPU i jego dekompresja w pamięci karty jest bardzo szybka; druga sprawa to to, że przy tworzeniu takiej tekstury od razu można wygenerować mip-mapy, dzięki temu nie trzeba tego robić przy wczytywaniu tekstury. A co do wielkości... nasz dzisiejszy sprzęt ma tyle pamięci, zarówno RAM jak i VRAM, że rozmiar tekstur nie jest tu problemem. Podsumowując - jak by nie było - format DDS powstał z myślą o teksturach więc ma predyspozycje do takiego zastosowania - jest sprzętowo wspierany przez karty graficzne.
No a niby dlaczego mają nie działać? Już od dawna wiadomo, że wszystkie dodatki z jedynki będą kompatybilne z dwójką.
Windows 10 Enterprise x64
Intel® Core i7-6700K @ 4.20GHz | Cryorig H5 Ultimate | MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 3G 192bit | ASRock Z170 Extreme4 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz | Samsung 850 EVO M.2 120GB | Western Digital Blue 1TB 7200RPM | Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold | NZXT H440
Patrzcie co zauważyłem!
Tu powyżej w 4:59 widać Trabanta który stoi krzywo! Tzn, jedno koło na asfalcie, drugie na chodniku. To z pewnością coś nowego. Może można będzie wreszcie obracać obiekty do góy nogami? lol POST 260! Czyli post z numerem Ikarusa 260.04! ![]() ![]() / / pause1 / <- dzięki za autograf ![]()
Funkcja obracania obiektów po każdej osi w edytorze jest już od dawna potwierdzona.
♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Nie, tramwaje to osobny projekt Juliana, który jest rozwijany już od jakiegoś czasu w OMSI.
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
No muszę uprzedzić co niektórych, że wydajność nie podskoczyła super i przegub zabiera o 3-6 FPSów więcej niż NL202/SD'ki. Było to do przewidzenia, aczkolwiek wolę podać 100% sprawdzoną informację. Pamiętajmy, że wydajność w głównej mierze zależy od specyfiki komputera, a u mnie w tym przypadku procesor to stary gniot, stąd mniejszy efekt...
W dodatku nie można grać na mapach stworzonych do OMSI 1. Powód szczerze mi nie jest znany, jedynie mogę się domyślać, że mapę należałoby wczytać z poziomu edytora w OMSI 2 i ją zapisać -> mapę nie można wczytać nawet w edytorze! Jeszcze nie przeglądałem się możliwościom OMSI 2. Będę na dniach wszystko szperał, sprawdzał, może jakieś "łatki" wydam. Warto też wspomnieć, że u mnie deszcz zjada jeszcze więcej FPSów niż w OMSI 1 - z tym to do końca nie jest jasne, aczkolwiek takie odnoszę wrażenie. W dodatku mam pewne wątpliwości co do parametru "-nolog". Przypominam, że należy go umieścić w Biblioteka -> OMSI 2 -> właściwości -> ustaw opcje uruchamiania. Dlaczego wątpliwości? Ponieważ nie do końca wiem czy odpowiednio to działa. Co prawda logi się już nie tworzą, aczkolwiek w dalszym ciągu wczytywanie obiektów leży podczas jazdy w porównaniu do OMSI 1. W OMSI 1 znacznie lepiej było i działało ![]() Grę nie chciałbym pochopnie oceniać, dlatego jeśli ktoś będzie żądał ode mnie udzielenia odpowiedzi ws. OMSI 2, nie zawsze może być ona precyzyjna.
Pora na kilka gorzkich słów ode mnie.
Jedni wyraźnie zauważają poprawę wydajności gry, nie narzekają, ba, są zadowoleni. Inni nie - w tym ja. To chyba zależy od komputera, ale u mnie jest dokładnie na opak. FPSy mi spadły, i to znacznie. Przykład? Szczecin, pętla Kołłątaja. W "jedynce" chodziła płynnie, nie licząc zwiech podczas wczytywania się tej dużej ilości autobusów, ale to normalne. W "dwójce"? Masakra, 5-10 FPSów, nie więcej. To jeszcze można by było znieść, ale jest jeszcze gorzej. Nie tylko mi, ale wielu osobom, gra po 5-10 minutach po prostu się zawiesza. Na amen. Ctrl+alt+delete, nie ma innej opcji. I za to trzeba płacić 130 zł... Co do dodatków z "jedynki". Testowałem Szczecin. Chodzi bez problemu (pomijając ogólne mankamenty drugiej części), po uprzednim skonwertowaniu w edytorze. Wystarczy mapę wczytać, wyskoczy komunikat i sama się skonwertuje. Więc żaden problem. Później tylko trzeba skopiować plik humans.txt, żeby mieć nowych pasażerów i jakoś się uporać z ciężarówkami pchającymi się w wąskie uliczki. Poza tym - bez problemu. Nowa mapa i autobusy? Cuda. Tylko co z tego, skoro nie można się nimi pobawić dłużej niż 10 minut, i to w fatalnych warunkach kilku FPSów? Jak dla mnie, bez porządnego patcha ta gra nie istnieje. Tak, żałuję, że kupiłem ją tak szybko. Ale przynajmniej będę mieć kupno z głowy, kiedy wyjdzie jakaś łatka. Jak na razie radzę się z kupnem wstrzymać, nie ma po co psuć sobie nerwów. Owszem, istnieje szansa, że gra będzie fajnie chodzić (jest kilka osób, która nie ma żadnych problemów z dwójką), ale równie duża jest szansa, że po prostu gra będzie chodzić nieprawidłowo. Do tego te wszystkie bugi... Pożyjemy, zobaczymy, tyle powiem.
Cześć!
Według mnie mapa, jak i przegub świetne!! ![]() |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |