Konstal 105Na i 805Na |
W tym roku definitywnie mają zniknąć wszystkie helmuty, powinno się to też korzystnie (dla społeczeństwa) odbić na ilostanie stozłomek.
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Czy 105Na miały w oryginale w pełni przeszklone drzwi - górną część i dolną?
Bo 105N tak.
@up oryginalnie? Raczej tak, ale to chyba zależy od danego przewoźnika. Z czego kojarzę (możecie mnie poprawić), ZKM Gdańsk miał 105Na bez przeszklenia dolnej części drzwi.
Człowiek człowiekowi zgotował ten los.
Wtedy nic nie zależało od danego przewoźnika, poza zastosowanym rozstawem osi. Konstal robił czerwone 105Na i 805Na, które przyjeżdżały do miasta x i jeździły. Stopiątki oryginalnie miały dwie szybki na płat drzwi plus okienka nad portalem drzwiowym, później te drugie zostały zlikwidowane. Plastikowe płaty drzwi z jedną (górną) szybką pojawiły się fabrycznie w 105Nb, a wiele miast (najszerzej w Poznaniu i Gdańsku) stosowało takie przy modernizacjach i remontach wagonów. Ogólnie historia stopiątek jest całkiem ciekawa i warto sobie conieco o nich poczytać, tutaj dość warszawocentrycznie, ale z odnośnikami do wielu różnych akrobacji typu 105Nb/e i opisami coraz to nowszych modernizacji, a tutaj w spojrzeniu ogólnopolskim.
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |