Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Konstal 105Na i 805Na

#11

W tym roku definitywnie mają zniknąć wszystkie helmuty, powinno się to też korzystnie (dla społeczeństwa) odbić na ilostanie stozłomek.
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

Odpowiedz

#12

Czy 105Na miały w oryginale w pełni przeszklone drzwi - górną część i dolną?
Bo 105N tak.
Odpowiedz

#13

@up oryginalnie? Raczej tak, ale to chyba zależy od danego przewoźnika. Z czego kojarzę (możecie mnie poprawić), ZKM Gdańsk miał 105Na bez przeszklenia dolnej części drzwi.
Człowiek człowiekowi zgotował ten los.
Odpowiedz

#14

Wtedy nic nie zależało od danego przewoźnika, poza zastosowanym rozstawem osi. Konstal robił czerwone 105Na i 805Na, które przyjeżdżały do miasta x i jeździły. Stopiątki oryginalnie miały dwie szybki na płat drzwi plus okienka nad portalem drzwiowym, później te drugie zostały zlikwidowane. Plastikowe płaty drzwi z jedną (górną) szybką pojawiły się fabrycznie w 105Nb, a wiele miast (najszerzej w Poznaniu i Gdańsku) stosowało takie przy modernizacjach i remontach wagonów. Ogólnie historia stopiątek jest całkiem ciekawa i warto sobie conieco o nich poczytać, tutaj dość warszawocentrycznie, ale z odnośnikami do wielu różnych akrobacji typu 105Nb/e i opisami coraz to nowszych modernizacji, a tutaj w spojrzeniu ogólnopolskim.
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości