Krakowiaczki |
Nie wprowadzą tych tablic aż do wymienienia taboru bez GPS (Jelcze, Scanie, MANy) na nowy, czyli do 2020 - myśląc optymistycznie
![]() ![]() Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN! Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH! Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!
@up: Na niego nie trafiłem, ale ten zdaje się być głośniejszy niż nim jechałem w sierpniu.
blah
![]() Od 8 października pasażerowie krakowskiej komunikacji miejskiej mają do dyspozycji nowoczesną, multimedialną wiatę na przystanku Teatr Bagatela, przy ul. Karmelickiej. Czekając na tramwaj znajdą pod nią nie tylko schronienie przed deszczem i śniegiem. Wiata zaprojektowana przez firmę Novamedia Innovision Sp. z o.o. została wyposażona w innowacyjny system informacji pasażerskiej składający się z dwóch dużych ekranów, paska informacji i głośników. Na jednym z ekranów pasażerowie sprawdzą rozkłady jazdy wszystkich linii zatrzymujących się na przystanku Teatr Bagatela. Będzie się tam także wyświetlał czas oczekiwania na najbliższe kursy a na pasku informacyjnym pojawią komunikaty dotyczące zmian w komunikacji i dane o stanie powietrza w Krakowie. Co więcej, czekając na tramwaj pasażerowie sprawdzą pogodę – temperaturę, ciśnienie i siłę wiatru. Drugi ekran, który jest ekranem dotykowym zapewni pasażerom dostęp do wielu przydatnych informacji dotyczących funkcjonowania komunikacji miejskiej, w tym cenników i przepisów obowiązujących podczas podróży w tramwajach i autobusach. Dodatkowo pasażerowie znajdą na mapie adresy krakowskich urzędów, szpitali, muzeów, restauracji, kin a nawet bankomatów. Pasażerowie, którzy znajdą się na tym przystanku z pewnością nie będą się nudzić – kilkuminutowe oczekiwanie na przyjazd tramwaju mogą spędzić… grając w gry. Wystarczy, że dotkną na ekranie ikony „gra”. Wiata została wyposażona także w głośniki. Zostaną wykorzystane do nadawania ważnych komunikatów głosowych dla pasażerów, a także muzyki, która umili czas oczekiwania na przyjazd tramwaju. Już z daleka będzie natomiast widoczna informacja wyświetlana na specjalnym pasku LED, który został umieszczony wokół dachu wiaty. Oprócz nowoczesnej informacji pasażerskiej i nietypowego designu zadbano także o bezpieczeństwo pasażerów znajdujących się w obrębie wiaty. Dzięki kamerze obejmującej obszar całego przystanku dyspozytorzy MPK SA będą mogli obserwować wszystko co się tam dzieje. Taki podgląd umożliwi im szybką reakcję w sytuacji, gdy trzeba będzie wezwać służy ratunkowe lub porządkowe. Multimedialna wiata to nie jedyne udogodnienie przygotowane dla pasażerów przez MPK SA. Krakowski przewoźnik wydrukował specjalne ulotki informacyjne dla turystów i mieszkańców. Każdy folder przedstawia informacje dotyczące jednej linii tramwajowej lub autobusowej. W niewielkiej broszurze o formacie A4 zebrano wszelkie niezbędne informacje dotyczące linii komunikacyjnych. Są tu: cennik biletów, spis przystanków, spis linii przesiadkowych, czasy przejazdu, a także częstotliwość kursowania. Na odwrocie umieszczono fragment mapy Krakowa z naniesionym przebiegiem linii oraz przystankami. Dołączono również zdjęcia atrakcyjnych miejsc, które warto odwiedzić. Nie zapomniano o umieszczeniu QR kodu, pozwalającego przy pomocy urządzeń mobilnych na przeglądanie zawsze aktualnego rozkładu jazdy danej linii. Całość publikacji została przygotowana w dwujęzycznej wersji: polskiej i angielskiej. Foldery są już dostępne w punktach sprzedaży biletów, w punktach informacji miejskiej. Źródło : mpk.krakow.pl P.S : Kto z tego korzystał ? I jak się podoba wam praca tego urządzenia ? Proszę o subiektywne wypowiedzi.
UWAGA! W sobotę (17.10) odbędzie się w godzinach 10-18 impreza z udziałem Ikarusa 260.04 #45151. Więcej informacji tutaj: http://blog.fotozajezdnia.pl/2015/09/jes...rusem-260/
Pzdr. //EDIT: Brak wolnych miejsc.
blah
W Krakowie już 9 Krakowiaków. 8 W ruchu, 9ty składany do kupy.
Właśnie 7,8,9 były robione razem o 10 jeszcze nikt nie słyszał, więc obawiam się, że tak kolorowo nie jest
![]() ![]() Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN! Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH! Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA! |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
2 gości |