Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


[Mapa]  Projekt Szczecin (v4.0.1, 20150315)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.09.2022, 14:49 przez Dziunia_Turbo.)

Dobra misie kolorowe, mam do Was pytanko grubego kalibru. Otóż postanowiłam sobie lekko zmodyfikować ruch AI na tej mapie (ailist oraz parklist gdzie pododawałam pojazdy z innych map dlc jak i dlc z pojazdami) oraz powywalałam te stare autobusy co były domyślnie i tak: jako przegubowe z zajezdni Police powsadzałam many nl313-15, resztę z zajezdni Police normalne nl263 (dlc MAN Citybus Series), zajezdnia Dąbie powstawiałam Solarisy 2 generacji z dlc Urbino Stadtbusfamilie, zajezdnia Klonowica poszły solarki z paczki od Crahera, jako przegub Solaris 15, jako maxi Solarisy 12 a jako midi poszły Solarisy 12 4 generacji z dlc Ruhr Metropole, jako brygady PKS poszły stare Merce Citaro z dlc Hamburg. I teraz mam pytanie bo nie potrafię tego ogarnąć. Chciałabym aby każda zajezdnia jeździła w swoim malowaniu (Police wiadomo, Dąbie i Klonowica też każdy wie i PKS jako białe pekaesowe malowanie). Czy da radę jakoś przypisać malowania do każdej zajezdni? Z przypisaniem malowania do każdej linii nie mam problemu (według tego poradnika https://strefa-omsi.pl/Watek-OMSI-1-2-Wl...inii--2278) ale na jednej linii potrafią jeździć dwie zajezdnie np linia A obsługiwana jest przez Klonowica jak i Dąbie. Będę wdzięczna za każdą chęć pomocy i i cennych porad:-)
sie jedzie sie
Odpowiedz

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.09.2022, 08:58 przez Ikarus 132.)

W zasadzie to wszystko w wyczerpujący sposób tłumaczy poradnik. Musisz sobie zdefiniować w ailist.cfg grupy pojazdów, przykładowo:
Kod:
[aigroup_depot]
Klonowica 12 m
<nazwa pliku hof>
Pod grupą wpisujesz konkretne modele i tekstury autobusów. Następnie trzeba przypisać w edytorze grupy pojazdów do konkretnej brygady - i to w sumie tyle.
Jeśli zrobisz wszystko na podstawie podlinkowanego posta, to nie powinno być problemów. Sam się właśnie z tego uczyłem.
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Odpowiedz


(27.09.2022, 08:53)Ikarus 132 napisał(a): W zasadzie to wszystko w wyczerpujący sposób tłumaczy poradnik. Musisz sobie zdefiniować w ailist.cfg grupy pojazdów, przykładowo:
Kod:
[aigroup_depot]
Klonowica 12 m
<nazwa pliku hof>
Pod grupą wpisujesz konkretne modele i tekstury autobusów. Następnie trzeba przypisać w edytorze grupy pojazdów do konkretnej brygady - i to w sumie tyle.
Jeśli zrobisz wszystko na podstawie podlinkowanego posta, to nie powinno być problemów. Sam się właśnie z tego uczyłem.

Ja patrzyłam na ten poradnik (https://strefa-omsi.pl/Watek-Ruch-AI-i-k...299?page=3) a szczególnie to co pisał kolega pause1, robiłam wszystko tak jak jest napisane a i tak autobusy jeżdżą w losowych malowaniach. Popatrzę jeszcze na to co podesłałeś, dzięki.
sie jedzie sie
Odpowiedz


Warto też dodać, że losowe malowania mogą wynikać z tego, że w ailist użyto niewłaściwej nazwy tekstury lub wpisano ich po prostu za mało w stosunku do ilości autobusów na mapie.
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Odpowiedz


Czemu w menu gry na liście nie widnieje do wyboru mapa, skoro wszystkie wymagane foldery po pobraniu zainstalowałem w katalogu gry ?
Odpowiedz


Ponieważ nie posiada ona pliku laststn.osn. Wiedziałbyś, co z tym zrobić, gdybyś przeczytał plik readme dołączony do mapy.
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

Odpowiedz


Przeczytałem kilka razy instrukcję i nic tam nie ma o braku pliku laststn.osn. Skąd go wziąć ?
Odpowiedz


Jest to plik, który powinien być zawarty w podstawowej grze, zrób spójność plików gry na Steamie.
[Obrazek: anim_6860e33c-7b83-7f44-f5eb-37388a12ccd0.gif]


Pomogłem? daj rep+
Odpowiedz

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.10.2022, 15:58 przez Goppel.)

Nie, jest to plik odpowiedzialny za ostatnią sytuację na mapie. Kiedy go nie ma, nie można skorzystać z opcji "wczytaj ostatnią sytuację".
[Obrazek: qoWXPhP.png]

Problem po raz pierwszy został opisany w tym wątku 23.03.2015r., a to oznacza, że ten post właśnie poszedłby do szkoły i uczył się czytania ze zrozumieniem.

https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...7#pid55807
https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...4#pid62164
https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...4#pid65134
https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...8#pid65478
https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...9#pid65489
https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...5#pid67535
https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...7#pid67537
https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...2#pid77482
https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...7#pid89707
https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...3#pid89743
https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...3#pid90343
https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...#pid126900
https://strefa-omsi.pl/Watek-Mapa-Projek...#pid150508
Powyżej odnośniki do każdego postu (tylko w tym wątku, a kilka razy tyle zostało już wydzielonych!), w którym ktoś zadał dokładnie to samo pytanie i uzyskał odpowiedź.
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

 Podziękowania za post: Ikarus 132(+1)
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości