27.10.2015, 17:31(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.10.2015, 17:52 przez Magister.)
Takie małe info dot. linii cmentarnych w tym roku.
„801”: CMENTARZ BATOWICE – Strzelców – Lublańska – Brogi – Al. 29 Listopada – CMENTARZ RAKOWICKI ZACHÓD – Nowy Kleparz – Wrocławska – Stachiewicza – Różyckiego – Azory – Conrada – Rondo Ofiar Katynia – PASTERNIK CMENTARZ – RZĄSKA CMENTARZ, co 15 minut,
„802”: CMENTARZ BATOWICE – Strzelców – Lublańska – Al. 29 Listopada – CMENTARZ RAKOWICKI ZACHÓD – Aleje Trzech Wieszczów – Konopnickiej – Rondo Grunwaldzkie – Kapelanka – Grota-Roweckiego – Kobierzyńska » Rostworowskiego – Bobrzyńskiego – Czerwone Maki, co 10 minut,
„803”: CMENTARZ BATOWICE – Strzelców – Lublańska – Pilotów – Rondo Mogilskie – Rondo Grzegórzeckie – Kotlarska – Klimeckiego – Powstańców Wielkopolskich – CMENTARZ PODGÓRSKI – Wielicka – Dworzec Płaszów, co 10 minut,
„804”: CMENTARZ BATOWICE – Strzelców – Lublańska – Pilotów – Rondo Mogilskie – Rondo Grzegórzeckie – Kotlarska – Klimeckiego – Powstańców Wielkopolskich – CMENTARZ PODGÓRSKI – Wielicka – Bieżanowska – PROKOCIM CMENTARZ – Barbary – Mała Góra – BIEŻANÓW CMENTARZ – Wieliczka Krakowska – WIELICZKA CMENTARZ – Wieliczka Kampus, co 20 minut,
„805”: Dworzec Główny Zachód – CMENTARZ RAKOWICKI ZACHÓD – Al. 29 Listopada – Lublańska – Strzelców – CMENTARZ BATOWICE, co 4 minuty (zamiast linii „105/405”),
„806”: CMENTARZ BATOWICE – Strzelców – Dobrego Pasterza – Al. Gen. Andersa – Plac Centralny – Al. Jana Pawła II – CMENTARZ MOGIŁA – Bulwarowa – Kombinat – Ujastek – Łowińskiego – Blokowa – CMENTARZ GRĘBAŁÓW (powrót: Darwina – Kocmyrzowska – Łowińskiego), co 20 minut,
„809”: CMENTARZ BATOWICE – Strzelców – Dobrego Pasterza – Al. 29 Listopada – CMENTARZ RAKOWICKI ZACHÓD – Nowy Kleparz – Aleje Trzech Wieszczów – Czarnowiejska – Cichy Kącik – Królowej Jadwigi – Olszanicka – Olszanica / CMENTARZ OLSZANICA, co 20 minut,
„810”: CMENTARZ BATOWICE – Powstańców – Piasta Kołodzieja – Mikołajczyka – Obrońców Krzyża – Kocmyrzowska – Łowińskiego – Blokowa – CMENTARZ GRĘBAŁÓW (powrót: Darwina – Kocmyrzowska), co 5 minut,
„811”: Pleszów – Igołomska – Wyciąska – Jeziorko – RUSZCZA CMENTARZ – Ruszcza, co 60 minut,
„851”: Borek Fałęcki – Zawiła – ZAWIŁA CMENTARZ – Borkowska – Bartla – Pod Fortem – Forteczna – Judyma – Judyma Szkoła, co 40 minut,
„854”: Prądnik Biały – Pachońskiego – Batalionu „Skała” AK – Łokietka – Wybickiego – Nowy Kleparz – Al. Słowackiego – CMENTARZ RAKOWICKI ZACHÓD – Wita Stwosza – Dworzec Główny Wschód, co 20 minut (zamiast linii „154”),
„863”: Rżąka – Wielicka – Dom Spokojnej Starości – Teligi – Bieżanowska – Złocień – Półłanki – CMENTARZ PÓŁŁANKI – Klasztorna – CMENTARZ MOGIŁA – Bulwarowa – Orkana – Struga – Żeromskiego – Obrońców Krzyża – Kocmyrzowska – Łowińskiego – Blokowa – CMENTARZ GRĘBAŁÓW (powrót: Darwina – Kocmyrzowska), co 20 minut (nowy autobus, zamiast linii „163” i „183”),
„872”: Mydlniki / CMENTARZ MYDLNIKI – Balicka – Bronowice Małe – Rondo Ofiar Katynia – Conrada – Opolska – Lublańska – Strzelców – CMENTARZ BATOWICE, co 20 minut,
„874”: Os. Kurdwanów – Halszki – Beskidzka – Malborska – Wielicka – CMENTARZ PODGÓRSKI – Nowohucka – Al. Pokoju – Rondo Czyżyńskie – Al. Jana Pawła II (w obie strony) – Plac Centralny – Al. Jana Pawła II – CMENTARZ MOGIŁA – Bulwarowa – Łowińskiego – Blokowa – CMENTARZ GRĘBAŁÓW (powrót: Darwina – Kocmyrzowska – Łowińskiego), co 20 minut (zamiast linii „174”),
„884”: Os. Kurdwanów – Halszki – Witosa – Łużycka – Malborska – Kamieńskiego – Rondo Grunwaldzkie – Dietla – Rondo Grzegórzeckie – Rondo Mogilskie – Pilotów – Lublańska – Strzelców – CMENTARZ BATOWICE, co 10 minut (zamiast linii „184”).
+zwiększona częstotliwość 128, 142 i 193. Możliwe, że tak jak w poprzednich latach 250, 260, 270 i 280 będzie miało skrócone kursy właśnie do Cm. Batowice.
Info pochodzi z Kraboka, więc raczej sprawdzone. No cóż, zabieram się za barykadowanie okien, aby uniknąć hałasu przejeżdżającego co 2min pod oknem autobusu.
W tym tygodniu tematem przewodnim są tramwaje firmy PESA. Nie inaczej będzie w dniu dzisiejszym. W nocy do naszego miasta dotarł bowiem kolejny, szósty wagon 2014N. Tramwaj po rozładowaniu w Podgórzu i połączeniu w całość, pozostanie w tej zajezdni na stałe. W naszym mieście będzie nosił numer RG903.
Tym razem po raz pierwszy, transport z PESY przybył do Krakowa w inną noc niż z soboty na niedzielę. Dodatkowo, przyjazd lawet z tramwajem nastąpił kilka dni po poprzednim. Przypomnijmy, że w nocy z soboty na niedzielę przywieziono do Krakowa piątego "Krakowiaka", który wczoraj debiutował na linii numer 52. Wciąż jednak w naszym mieście znajduje się zaledwie 6 z 36 zamówionych tramwajów. Miejmy nadzieję, że teraz dostawy wozów 2014N zintensyfikują się.
Kontynuujemy temat tygodnia dotyczący tramwajów firmy PESA w Krakowie. W dniu dzisiejszym, poza przybyciem szóstego wagonu tego typu do Krakowa, byliśmy również świadkami kolejnego debiutu. Tym razem wóz HG915 pojawił się testowo na linii numer 3. Jutro natomiast pierwsze PESY skierowane zostaną do obsługi linii numer 4.
Trwają testy wagonów 2014N na poszczególnych liniach tramwajowych w Krakowie. Po jednym dniu kursowania na linii 18 i dwóch dniach na linii 52, przyszła kolej na jednodniowe testy na linii numer 3. W dniu dzisiejszym wóz HG915 został wystawiony do obsługi brygady 3-03.
Już na jutrzejszy dzień zapowiedziano natomiast skierowanie pierwszych „Krakowiaków” do obsługi linii numer 4, z myślą o której tramwaje te zostały zakupione. Decyzja ta jest dość ryzykowna. W przypadku chociażby wozów NGT8, w pierwszym roku eksploatacji starano się ich nie wysyłać na linie obsługujące rejon cmentarzy w okresie dnia Wszystkich Świętych. W tym roku zdecydowano jednak inaczej. Miejmy więc nadzieję, że jutro czy pojutrze nie dojedzie do sytuacji, jak w dniu dzisiejszy, gdy wóz HG917 najpierw zepsuł się podczas obsługi kursu na linii 50, a później podczas awaryjnego zjazdu do zajezdni zablokował przejazd na Placu Centralnym.
Powoli zaczyna wyglądać na to, że miałem racje z tymi 120 nowymi busami. Jeśli moje słowa mają się potwierdzić, to musi być przetarg na kolejne 60 busów, ale przegubowych. Co jak co, po wrażeniach z C2jką, chętnie ją bym zobaczył w Krakowie.
02.11.2015, 19:06(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.11.2015, 19:09 przez matz123.)
Cztery autobusy elektryczne dla Krakowa
W poniedziałek przedstawiciele MPK oraz firmy Solaris podpisali umowę na dostawę autobusów elektrycznych. Polski producent dostarczy do naszego miasta cztery nowe pojazdy Solarisy Urbino Electric.
O kontrakt z miejskim przewoźnikiem, warty 7,5 mln złotych, walczyły dwie firmy. Producent z Wielkopolski najpóźniej do lipca przyszłego roku musi dostarczyć do Małopolski pojazdy zamówione przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.
Autobusy są w pełni elektryczne. Będzie można je uzupełniać energią elektryczną na dwa sposoby: z ładowarek typu plug-in zlokalizowanych w zajezdni lub z wykorzystaniem pantografu na specjalnej stacji ładowania zbudowanej przy ulicy Pawiej, wykorzystującej zasilanie z trakcji tramwajowej.
Cztery autobusy elektryczne wyjadą na linię w połowie przyszłego roku i będą kursować do ścisłego centrum miasta.
02.11.2015, 19:30(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.11.2015, 19:31 przez Mervin.)
Ajjj szkoda mi #DJ 638. Fajne wozidło było... Dobrze, niech kasują Lohnery! Ciekaw jestem, jak wypadną SU electric, ale do tego jeszcze daleka droga. Wczoraj Pesa 2014N #HG 917 widziana na 50.
PS. Scania #PE095 jest dawczynią dla "Sety", więc nie skasowana.
Dziś w nocy do naszego miasta dotarł siódmy wagon PESA 2014N. Tramwaj podzielony na dwie części stoi obecnie w zajezdni Podgórze i czeka na rozładunek. Tym samym do dostarczenia pozostało jeszcze 29 wagonów tego typu.