Modyfikacja wnętrza dla danego malowania. |
Cześć,
Chciałbym się zapytać was w jaki sposób mogę edytować wszelakie tekstury, które są we wnętrzu autobusu w taki sposób aby były one dostępne tylko dla tego malowania, które robię? Przykładowo, Volvo 7700 ma kilka malowań, np. wrocławskie i z zewnątrz jak i wewnątrz posiada coś z Wrocławia. Jednak gdy robię swoje malowanie to w środku autobusu to jest np. tekstura biletomatu z wrocławskimi logotypami, a chciałbym aby były inne, na które sobie zmienię. I chcę aby te tekstury biletomatu, które stworzę, były tylko w moim malowaniu, a we wrocławskim pozostały te wrocławskie. Chodzi o jakieś dopiski w pliku .cti czy jak? Proszę o dokładną pomoc. Pozdrawiam! ![]()
Szukaj tekstur zawierających te elementy, edytuj i w przypadku wydania dodaj je jako alternatywne pliki.
![]() (18.03.2017, 21:21)Nick™ napisał(a): Szukaj tekstur zawierających te elementy, edytuj i w przypadku wydania dodaj je jako alternatywne pliki. Rozumiem, wiem jakie to pliki, z tym, że jak je edytuję na swoje tekstury to te moje będą na każdym malowaniu, a chodzi o to aby te moje tekstury przypisać tylko do mojego malowania.
Musisz każdą modyfikowaną teksturę dodać w pliku model.cfg danego autobusu. Jak dobrze pamiętam to w moim poradniku dokładnie opisałem jak to zrobić.
![]() Drugi poradnik dotyczący plików .cti oraz modyfikowania innych tekstur http://strefa-omsi.pl/Watek-OMSI-2-Wielk...tur--16437
To trzebaby zmodyfikować początek pliku cfg dodając nowe CTCTextures. Przejrzyj to, to zawiera informacje które tekstury mają się zmienić na te przypisane w pliku .cti. Dodaj nowe linijki na wzór starych i zrób to samo w piku cti.
![]()
Czyli to jakby miało wyglądać? W configu jest tak:
Kod: ######################################## Dajmy na to biletomat. Jakie komendy muszę tu dopisać aby podpisać pod moje malowanie zmienioną jego teksturę? Dodam, że w folderze autobusu nie ma takich plików jak "prawo.jpg", "tyl prosty.jpg" i inne wymienione wyżej z tym formatem.
Musisz znać nazwę tekstury, załóżmy, że biletomat ma teksturę "biletomat.png". Otwierasz model.cfg i pod tym, co zacytowałeś powyżej, czyli
Kod: [CTCTexture] Kod: [CTCTexture]
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Okej, a jak mam się dowiedzieć jak się nazywa zmienna? Dopisałem do volvo.cfg:
Kod: [CTCTexture] I nie działa :/ Spróbowałem jeszcze dać do repaints.cti (plik, w którym są też inne tekstury, np. wrocławskie, gdyńskie itp..): Kod: [item] I też nie działa. Poszukałem cokolwiek związanego z tym biletomatem w volvo.cfg i mamy coś takiego: Kod: [mesh] A więc tak to wygląda, może coś innego wpisać? Jakieś pomysły co teraz? Proszę o pomoc. ![]()
W modelu podajesz nazwę podstawowej tekstury. Czy aż tak trudno opisałem w swoim poradniku jak należy modyfikować te tekstury? Każdy z powyższych osób podaje prawidłowe informacje, ale nadal chyba jest to za trudne dla Ciebie.
Dokładniej to miejsce: ![]() W sumie Goppel napisał to samo, ale może patrząc drugi raz na tą samą treść zauważysz co zrobiłeś nie tak. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |