Odpowiedź 
[Narzędzie/mod OMSI] OMSI .o3d Exporter for Blender
Autor Wiadomość

A serious rock fan
Eksperci
Liczba postów: 490
Dołączył: 03-2016
Podziękowań: 538
Post: #1
OMSI .o3d Exporter for Blender
Chciałbym zgłosić błąd, eksporter nie potrafi w moim przypadku zapisać wiatrołapów (problem z eksportem przezroczystych obiektów?)

Zapis z konsoli
Kod:
Unable to load non-power-of-two DXT image resolution, falling back to uncompressed
Traceback (most recent call last):
  File "C:\Users\Kuba\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.79\scripts\addons\io_mesh_o3d\__init__.py", line 223, in execute
    return export(context, **keywords)
  File "C:\Users\Kuba\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.79\scripts\addons\io_mesh_o3d\__init__.py", line 162, in export
    f.write(io_mesh_o3d.o3dstruct.export_o3d ( vertices, polygons, converted_materials, matrix ) )
  File "C:\Users\Kuba\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.79\scripts\addons\io_mesh_o3d\o3dstruct.py", line 65, in export_o3d
    a = a + export_vertex_list( vertices ) + export_triangle_list( triangles ) + export_material_list( materials ) + export_bone_list( weights ) + export_transform( transform )
  File "C:\Users\Kuba\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.79\scripts\addons\io_mesh_o3d\o3dstruct.py", line 56, in export_material_list
    a = a + export_material( m[1], m[2], m[3], m[4] )
  File "C:\Users\Kuba\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\2.79\scripts\addons\io_mesh_o3d\o3dstruct.py", line 9, in export_material
    return struct.pack( "<fffffffffff{0}p".format( len( texture_name ) + 1 ), diffuse[0], diffuse[1], diffuse[2], diffuse[3], specular[0], specular[1], specular[2], 0.0, 0.0, 0.0, specularity, texture_name.encode('cp1252'))
  File "E:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Blender\2.79\python\lib\encodings\cp1252.py", line 12, in encode
    return codecs.charmap_encode(input,errors,encoding_table)
UnicodeEncodeError: 'charmap' codec can't encode characters in position 2-3: character maps to <undefined>

200 post :party:


Patrząc zawsze przed siebie, myśląc o tym, jak zrobić jeszcze więcej, osiągniesz stan umysłu, w którym nie ma rzeczy niemożliwych.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.06.2019 15:48 przez Westu.)
09.06.2019 17:01
Szukaj postów Cytat

Lepi Mica
Użytkownicy
Liczba postów: 68
Dołączył: 02-2014
Podziękowań: 13
Post: #2
RE: OMSI .o3d Exporter for Blender
Zmień plik na taki o rozdzielczości będącej wielokrotnością 2

MichauSto w dniu 15.06.2019 o 07:19 edytował tego posta. Powód zmian / notatka moderatorska:

Potęgą 2, takie 666 np. jest wielokrotnością 2 a nie zadziała:P



[Obrazek: 76561198117779318.png]

Ryzen 9 7950X
RTX 4090
128GB RAM
2TB NVMe + 2TB NVMe + 256GB SSD + 1TB HDD + 3TB HDD + 4TB HDD
10.06.2019 15:40
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Westu

Manul
Użytkownicy
Liczba postów: 219
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 628
Post: #3
RE: OMSI .o3d Exporter for Blender
Rozdzielczość tekstury nie powinna uniemożliwiać eksportu, niemniej i tak zaleca się zmianę rozmiaru ze względu na wydajność gry. Zgaduję, że używasz w nazwie tekstury znaków spoza tablicy kodowej Windows-1252, wtedy pojawiają się podobne błędy.


[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
12.06.2019 19:49
Szukaj postów Cytat

A serious rock fan
Eksperci
Liczba postów: 490
Dołączył: 03-2016
Podziękowań: 538
Post: #4
RE: OMSI .o3d Exporter for Blender
Akurat nazwę tekstury dostosowałem tak by mogła być zastosowana w każdym języku, po podmianie tekstury na większą udało się skonwertować. Ciekawe ponieważ to były nieco zmodyfikowane wiatrołapy z megapacka z domyślnymi teksturami.


Patrząc zawsze przed siebie, myśląc o tym, jak zrobić jeszcze więcej, osiągniesz stan umysłu, w którym nie ma rzeczy niemożliwych.
13.06.2019 00:02
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 32
Dołączył: 02-2018
Podziękowań: 0
Post: #5
RE: OMSI .o3d Exporter for Blender
Witam.
Przepraszam że się pytam w tym dziale ale mam jedną prośbę.
Czy może mi ktoś wysłać ten dodatek OMSI o3d import/export bo przegapiłem go gdy był wydany.:(
Chciałem go pobrać i okazało się że link wygasł:(
A może mi się przydać.:)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.01.2021 08:10 przez jedrek1966.)
07.01.2021 07:56
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: