Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Numery taborowe pojazdu

#1
Question 

Witam.

Bawię się z bratem w dodawanie numerów taborowych do autobusów. Nie jest to trudne ale nie możemy dojść do zmiany koloru numerów. Jak zrobić aby czcionka numeru taborowego na tylnej ścianie była np. żółta tak jak w SU10, a nie czarna?

Próbowałem się bawić różnymi wpisami w pliku cfg modeli ale to nic nie daje. Podejrzewam więc że trzeba to zrobić w programie graficznym. Tylko jak?

Z góry dzięki za sugestie:)
Odpowiedz

#2

Raczej nie w programie graficznym, jeśli czcionka dodawana jest dynamicznie, a nie statycznie z określonej puli zawartej w pliku graficznym.

Jeśli nie dodajesz tego na malowaniu to przy [useTextTexture] musisz sprawdzić numer czcionki, a potem w 2 sekcji model.cfg zatytuowanej TextTextures odnaleźć tę czcionkę i zmienił jej kolor. Za kolor odpowiadają przeważnie ostatnie 3 linijki, jako że kolor zapisany jest w systemie RGB, kodowanym za pomocą składowych kolorów: Red, Green, Blue.

W ogóle, to opisz w jaki sposób to dodajesz, na malowanie nakładasz czy nakładasz obiekt na autobus i zmieniasz go w text-teksturę.
Odpowiedz

#3

Wykonałem w pliku 3d prostokąty na które nałożyłem teksturę "D_wagennummer.bmp". Metodą prób i błędów ułożyłem prostokąty w odpowiednich miejscach na bryle modelu. W pliku cfg (niech będzie na przykładzie SU12 CNB) dodałem taki wpis:
Kod:
###########################
     Numery Taborowe
###########################

[mesh]
Solaris\wagennumer2.o3d

[matl]
D_wagennummer.bmp
0

[useTextTexture]
0

[matl_alpha]
2

-------------------

[matl]
D_wagennummer.bmp
1

[useTextTexture]
0

[matl_alpha]
2

Przeglądając pliki cfg modeli próbowałem dodać kolorystykę RGB pod [useTextTexture] co wyglądało mniej więcej tak:

Kod:
###########################
     Numery Taborowe
###########################

[mesh]
Solaris\wagennumer2.o3d

[matl]
D_wagennummer.bmp
0

[useTextTexture]
0
255
255
255

[matl_alpha]
2

-------------------

[matl]
D_wagennummer.bmp
1

[useTextTexture]
0
255
255
255

[matl_alpha]
2
Efektu brak. Próbowałem też zmienić kolor tekstury tzn. zmiana koloru samych cyferek czy całego pliku graficznego "D_wagennummer.bmp". Efektu również brak. Cyfry zawsze były czarne.
Odpowiedz

#4

Oj majster majster...

Pierwszy wpis niech zostanie w .cfg. Ten drugi z tym [usetexttexture] usuń w całości.

Otóż już tłumaczę, w pierwszym Twoim wpisie masz wpis:

Kod:
[useTextTexture]
0

On zawiera liczbę która się łączy z wpisem na samym początku .cfg czyli w tym przypadku:

Kod:
###################
Text-Texturen:
###################
Nummer:
0
[texttexture_enh]
number
Kennz_DtAlt
64
64
1
0
0
0

A teraz oznaczenie:

Kod:
###################
Text-Texturen:
###################
Nummer:
0    < To jest cyfra z [usetexttexture] i musi być taka sama jak w wpisie od obiektu .o3d
[texttexture_enh]
number   < nazwa która wskazuje, do czego ma służyć "czcionka"
Kennz_DtAlt     < Nazwa czcionki z folderu Fonts z głownego katalogu OMSI
64 < Rozmiar wysokości czcionki według 32,64,128,256 ( im większa tym czcionka staje się mniejsza )
64 < Rozmiar szerokości czcionki według 32,64,128,256 ( im większa tym czcionka staje się mniejsza )
1  < Ta liczba przeważnie jest jako cyfra 1 ewentualnie 0
0 < Kolor czerwony według RGB
0 < Kolor zielony według RGB
0 < Kolor niebieski według RGB

I właśnie w takim wpisie na początku pliku .cfg musisz zmienić kolor a więc nawet na łatwiznę masz gotowy wpis z żółtą czcionką:

Kod:
Nummer:
9
[texttexture_enh]
number
Kennz_DtAlt
64
64
1
232
220
0
3
1

I ten wpis podmień za podobny który się znajduje w pliku .cfg na samym początku:)
[Obrazek: 71972199532229830538.png]
 Podziękowania za post: Soap(+1)
Odpowiedz

#5

(03.10.2013, 05:12)Nick™ napisał(a): Oj majster majster...
Oj żebyś wiedział że majster ;>

Więc tak. Wklejałem, zmieniałem, wycinałem itd. itp. . Raz autobus się wczytywał, raz miliardy błędów wyskakiwały, a raz coś innego nie działało. No ale w końcu się udało:D Kolor czcionki się zmienił:D Coś zawsze było nie tak dopóki we wpisie
Kod:
Nummer:
0
[texttexture_enh]
number
Kennz_DtAlt
64
64
1
0
0
0
trzecią cyfrą była "1". Po zmianie na "0" zaczęło działać.

Dziękuje za pomoc:)
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości