To ja może pozwolę sobie na pierwszą recenzję mapy Great Grundorf 2. Testowałem na OMSI 2.
EDIT: zaktualizowano recenzję po instalacji patcha do OMSI 2.
=============================================================================
DOKUMENTACJA - 3/3
Pierwszy znak dbałości o użytkownika - dokumentacja. Starannie opracowany podręcznik dwujęzyczny o objętości 60 stron, ze szczegółowym opisem tras, IBIS-kodów, szacowanym poziomem trudności - to daje dobry pogląd na zaangażowanie twórców w projekt (który, jak sami twierdzą, miał trwać trzy lata). Do tego bardzo dobry film promocyjny.
URUCHOMIENIE GRY I PARAMETRY TECHNICZNE - 3/5
Po uruchomieniu gry największe wrażenie robi wielkość - 350 kafli, w zasadzie tyle samo co na mapie Berlin-Spandau. Optymalizacja jest nieco słabsza. Mapa ładuje się dość długo, a
FPS-y utrzymują się na poziomie 11-12 (w obszarach zabudowanych) i 15-16 (autostrada). Dla porównania - podobne parametry osiągam w okolicach ratusza w Berlinie, w Szczecinie nie schodzę poniżej 16 FPS. Te parametry nie dają pełnego komfortu przejażdżki po mapie, ale autobusy nie skaczą i "da się" grać.
Po instalacji patcha wydajność mapy nieco się poprawiła.
WRAŻENIA Z JAZDY - 5,5/7
Zagubienie - to słowo kluczowe. Najtrudniej jest zacząć grę. Na pewno nie warto zaczynać od wyboru linii, którą pojedziemy - krańców jest za dużo, a przy ich nazwach nie podano linii, którymi można z nich wyruszyć.
Mapa jest bardzo intrygująca, odbiega od standardów OMSI. Układ mapy, charakter tras i wygląd otoczenia niezmiernie
kojarzą mi się z... no właśnie - GTA. Nie jest to absolutnie wadą, natomiast purystom może nie spodobać się wielojęzyczność mapy (np. trasa Peninsula Beach-Tak Wo-Bauernhof). Osobiście czułem się w niej zdezorientowany - mnogość linii, kierunków, języków... OMSI przyzwyczaiło mnie do identyfikowania mapy z określonym kawałkiem świata, a tutaj mamy Hong-Kong, Kalifornię i Schwarzwald w jednym
Na mapie znalazło się sporo niestandardowych obiektów - to uatrakcyjnia rozgrywkę.
I jeszcze jedna drobna rada - nie ustawiajcie zbyt dużej ilości osób w ustawieniach. Przy ustawieniu na poziomie 140 na pętli Hong Shing Port było tylu pasażerów, że wsiadali przez prawie 4 minuty. W ogóle ludzi na przystankach jest mnówstwo, wymiana pasażerów zabiera sporo czasu.
AUTOBUSY - 4,5/5
Po mapie kursują wyłącznie
MAN-y D92 z dedykowanymi malowaniami i
Dennisy Enviro (rzadki widok). To dobry pomysł, ratujący resztki optymalizacji. Malowania autobusów są dopracowane, a wyróżnienie pomarańczowych linii lotniskowych i pozostałych w kolorze morskim pozwala trochę lepiej zrozumieć, co się na mapie dzieje. Dla mapy przygotowano zapowiedzi głosowe przystanków w dwóch językach - fantastyczne!
BŁĘDY - 3,5/5
Przy takim rozmiarze mapy nie udało się uniknąć błędów:
1. Dla mnie najpoważniejszym zarzutem jest
niemożność samodzielnej realizacji (przynajmniej niektórych) kursów - autobusami P1 i P2 nie udało mi się o własnych siłach wjechać na autostradę (za stromy wjazd) i musiałem oddać kurs komputerowi, a po wjechaniu na górę przejąć ponownie kierownicę.
2. Na tej mapie zaliczyłem wyjątkowo sporo wpadek - mam wrażenie, że pojazdy AI nie stosują się do europejskich standardów kultury jazdy i można zostać trafionym przy zmianie pasa lub skręcie na skrzyżowaniu. Warto o tym pamiętać goniąc za rozkładem.
PODSUMOWANIE - 19,5/25
Projekt ciekawy, odrywający się od standardów OMSI, pozwalający zaznać czegoś odmiennego od niemieckich i polskich miast i wsi. Mapa ciężka, ale zważając na jej fizyczne rozmiary wykonana bardzo starannie. Egzotyczne nazwy przystanków i pętli, zróżnicowane trasy (miejskie, autostradowe) i bogactwo nowych obiektów. Mapa zagości u mnie na dłużej i będę próbował obniżać parametry gry, aby przejechać się wszystkimi 37 liniami.
W mojej ocenie - warto spróbować!