Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


[OMSI 1 & 2]  Mapa Wrocławia (v0.2, BETA, by Siroccoxp)

#31

Czekałem, czekałem i w końcu się doczekałem. Mapa jest naprawdę dobrze zrobiona, ma świetny i przede wszystkim polski klimat, AI zachowuje się zaskakująco dobrze oraz jest dużo nowych obiektów, dzięki czemu otoczenie wygląda bardzo ładnie.

Niestety zawsze jest jakieś ale i w tym przypadku jest to największa ułomność Omsi, czyli niewykorzystywanie całych zasobów komputera. Najgorzej jest oczywiście w okolicach FATu i na dworcu autobusowym. Na skrzyżowaniu koło FATu, jadąc w stronę Alei Piastów, klatki spadają u mnie do 13 i mniej więcej na tym poziomie się utrzymują, dopóki stamtąd nie wyjadę. Na dworcu jest trochę lepiej bo jest to 15 klatek, ale też szału nie ma. Jeżeli chodzi o resztę mapy, to wydajność jest bardzo dobra, poza drobnymi przycięciami na doczytanie tekstur.

Powyższe wartości może nie byłyby straszne, gdyby nie to, że:
- gram bez lusterek
- widocznośc ustawiona na 450
- reflexion i bump map off
- efekty bufora off
- złożoność mapy i obiektów 0
- bloki terenu 1
- tekstury ograniczone do 256px
- samochody AI (te zaparkowane też) z mapy Berlina
- autobus AI to U10

A teraz sprzęt:
AMD Athlon II X4 640 3GHz
HIS Radeon HD5770 1GB GDDR5 128bit
4GB RAM 800MHz
Reszty nie podaję, bo jest bez znaczenia.

Proponuje coś z tym FATem pokombinować, bo klatki na całej mapie utrzymują się w granicach 25-35, co jest naprawdę sporo, jak na taki stopień rozbudowy a jak się tam wjeżdża to nagle jest taki drop jakbym spadł ze schodów. Mam nadzieję, że z każdą kolejną wersją mapy wydajność będzie wzrastać albo przynajmniej zostanie taka jaka jest.
Windows 11 Pro x64

AMD Ryzen 9 7950X3D @ 4.20GHz | NZXT Kraken Elite 360 RGB | Gigabyte GeForce RTX 4070 SUPER Gaming OC 12GB GDDR6X 192bit | ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | Kingston Fury Beast 32GB DDR5 6000MHz CL30 | 2 x Lexar NM790 2TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen4 NVMe | be quiet! Pure Power 12 M 650W | NZXT H7 Elite Black

#32
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.11.2013, 23:42 przez siroccoxp.)

NIestety z Fatem nieda się zrobić nic z tego względu iż zajmuje on sporą powierzchnię i autobus jedzie tam praktycznie z 4 kierunków tak więc nie można sobie pozwolić żeby w tym rejonie fragment mapy był ułomniejszy od reszty mapy. Jedynym rozwiązaniem jest stworzenie od nowa dedykowanych obiektów i uproszczeniem ich jak najbardziej gdyż zapewne jest w nich wiele niepotrzebnych trójkątów co skutkuję wczytaniem obiektu (biała bryła) i dopiero później wczytaniem tekstur. Jak pokazał eSel usuwając te obiekty z FAT-u Fps-y są na zadowalającym poziomie. Poza tym ja osobiście czekam na OMSI 2 jeżeli nie będzie widać, żadnej różnicy trzeba będzie rozważyć jakąś koncepcje.

Znany nam kolega wrzucił film z mapy aczkolwiek przesadził trochę z ilością dodatkowego AI xD Pisze, że miał 20FPS no tak ale jeżeli korzysta się z tylu wariantów aut to ja się nie dziwie:D


Dzięki za 700 plusów :lol:

#33

Więc nie pozostaje nic innego, jak mieć nadzieję, że Omsi 2 coś w tym temacie zmieni. Tak czy inaczej należą Ci się wielkie brawa :brawo:
Windows 11 Pro x64

AMD Ryzen 9 7950X3D @ 4.20GHz | NZXT Kraken Elite 360 RGB | Gigabyte GeForce RTX 4070 SUPER Gaming OC 12GB GDDR6X 192bit | ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | Kingston Fury Beast 32GB DDR5 6000MHz CL30 | 2 x Lexar NM790 2TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen4 NVMe | be quiet! Pure Power 12 M 650W | NZXT H7 Elite Black

#34

Aby zapowiedzi koncowych przystankow dzialaly, trzeba dodac koncowke "_#terminus".
"aleja piastow_#terminus" i "Dworzec Autobusowy_#terminus" zadzialaly dzisiaj w Citaro:D
Nie mam polskich znakow...:(

#35
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.11.2013, 16:08 przez Solaris.)

Mapka super! Tylko w niektórych miejscach się tnie (szczególnie w odcinkach z budynkami). Da się to naprawić?
Stadtverkehr Lübeck

İmageİmage

#36

Prawdopodobnie OMSI 2 coś tu poradzi, jeżeli nie będzie trzeba pokombinować.

A tak btw. Prowadzone są prace nad AI. Dodany zostanie mercedes Citaro z kilkoma wariantami malowania. Plus kolejne, na inne autobusu. Prawdopodobnie paczka będzie jeszcze dzisiaj o ile uda mi się hurtem zrobić nowe malowania. Wersja lekka AI czyli podstawowe auta z Berlina bez piętrusów plus nowe autobusy) rozbudowana czyli to co teraz plus nowe Warianty autobusów.

PZDR siroccoxp
Dzięki za 700 plusów :lol:

#37
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.11.2013, 17:51 przez Puchalke.)

W plikach tile_7_14.map, tile_8_16.map i tile_6_16.map wstawione są trzy pojazdy - Fiat Ducato, Mercedes-Benz W210 i Volkswagen LT. Jeżeli komuś, podczas wczytywania obiektów wyświetla się błąd "Zugriffsverletzung bei adresse", to niech sprawdzi czy ma te pojazdy w folderze Vehicles. Nawet jeżeli nie ma ich w plikach parklist i AI_list, to trzeba je mieć, bo służą jako obiekty scenerii. Oczywiście można je z mapy usunąć, ale polecam to rozwiązanie tylko tym, którzy wiedzą "z czym to się je".
Windows 11 Pro x64

AMD Ryzen 9 7950X3D @ 4.20GHz | NZXT Kraken Elite 360 RGB | Gigabyte GeForce RTX 4070 SUPER Gaming OC 12GB GDDR6X 192bit | ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | Kingston Fury Beast 32GB DDR5 6000MHz CL30 | 2 x Lexar NM790 2TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen4 NVMe | be quiet! Pure Power 12 M 650W | NZXT H7 Elite Black

#38

Gra nie ma kompatybilności wstecznej. Jeżeli gra ma wyższą łatę to powinno pójść.
Dzięki za 700 plusów :lol:

#39

Stawiam Ci flaszkę za tą mape! Dobra robota, czekam na pełną wersje mapy.:)
[Obrazek: icon_dog_walk.svg]
Kliknij, pomóż!

#40

Mi na wersji 1.06 chodzi bez problemu, troszeczkę tylko się przycina przy FAT i Dw. Głównym a tak jest git:)




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości