Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 1 & 2] OMSI Tree2Tree Konwerter Drzew
Autor Wiadomość

Manul
Użytkownicy
Liczba postów: 219
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 628
Post: #1
OMSI Tree2Tree Konwerter Drzew
[Obrazek: 2cckXkB.png]

Projekt: Tree2Tree OMSI Tree Converter
Wersja: 20190205_01
Autor: MichauSto
Źródło: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
Wymagania: .NET Framework w wersji 4.0+
Download: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.


Opis:
Program do konwersji standardowych teksturowych drzew OMSI na modele 3D. Tworzy pliki sco, obsługuje masową konwersję i losowe rozmiary, opcjonalnie pozwala na kolizje z pniem drzewa.

Utworzone obiekty znajdują się w tym samym folderze co oryginalne, z nazwami w schemacie: tg_nazwaoryginalna_szer_wys.sco.

Dlaczego opłaca się używać?:
W przeciwieństwie do zwykłych obiektów 3D, drzewa OMSI charakteryzują się znaczącym negatywnym wpływem na stabilność i płynność gry.


[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.05.2021 12:22 przez MichauSto.)
05.02.2019 15:06
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: kolertr , pause1

Manul
Użytkownicy
Liczba postów: 219
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 628
Post: #2
RE: OMSI Tree2Tree Konwerter Drzew
W pierwszym poście pojawiła się aktualizacja, naprawiająca błąd objawiający się permanentnym zawieszeniem programu na polskojęzycznej wersji Windowsa.


[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
05.02.2019 19:41
Szukaj postów Cytat

Jolliee
Zasłużeni
Liczba postów: 76
Dołączył: 05-2015
Podziękowań: 473
Post: #3
RE: OMSI Tree2Tree Konwerter Drzew
Przeprowadziłem kilka testów i chętnie się podzielę wynikami, bo mogą być zaskakujące;)


Zacznę od garści danych:
Sprzęt na jakim testuję:
Kod:
procesor: Intel Core i5 3470
karta graficzna: Gigabyte Radeon HD7850 2GB
RAM: 8GB 1600MHz
Windows 8.1
pozostałe parametry komputera są mało istotne
Wersja omsi 2: najnowsza
autobus testowy: 8004: MAN Stadtbus A21 - NL263-3 - Solobus - Gelb

Do testów wziąłem sobie 28 rodzajów drzew.
Kod:
    'tree_avenue_01',
    'tree_avenue_02',
    'tree_avenue_03',
    'tree_avenue_04',
    'tree_large_01',
    'tree_large_02',
    'tree_large_03',
    'tree_large_04',
    'tree_large_05',
    'tree_large_06',
    'tree_medium_01',
    'tree_medium_02',
    'tree_medium_03',
    'tree_medium_04',
    'tree_medium_05',
    'tree_medium_06',
    'tree_medium_07',
    'tree_medium_08',
    'tree_medium_09',
    'Tree_Small_01',
    'Tree_Small_02',
    'Tree_Small_03',
    'Tree_Small_04',
    'Tree_Small_05',
    'Tree_Small_06',
    'Tree_Small_07',
    'Tree_Small_08',
    'Tree_Small_09'

Test 5000
Na mapie zostały ustawione w sposób losowy 5000 drzew z tej listy (ok. 178 powtórzeń każdego gatunku).

Próba testowa 1 - drzewa oryginalne
Zawiera drzewa domyślne (od Marcela w oryginalnej formie)

- Pozycja testowa 1 (po ukosie obejmująca całą planszę)
[Obrazek: 1.png]
pomiar: 165 fps

- Pozycja testowa 2 (autobus na przekątnej, pozycja w narożniku, w ruchu, kamera wewnątrz)
[Obrazek: 2.jpg]
pomiar: 87 fps

- Pozycja testowa 3 (autobus na przekątnej, pozycja na śrdoku planszy, bez ruchu, kamera wewnątrz)
[Obrazek: 3.jpg]
pomiar: 76 fps

- Pozycja testowa 4 (autobus na przekątnej, pozycja na śrdoku planszy, bez ruchu, kamera zewnątrz od dołu)
[Obrazek: 8.jpg]
pomiar: 163 fps

Średni fps podczas jazdy z kamerą wewnątrz: 81 fps

Próba testowa 2 - drzewa przekonwertowane programem z tematu
Wybrałem identyczne drzewa i przekonwertowałem je tym programikiem. Z każdego z nich wybrałem po jednym egzemplarzu (różnice w wielkości), aby ilość sztuk była identyczna.
Podmienilem pliki, żeby uzyskać te same pozycje dla każdego drzewa.

- Pozycja testowa 1 (po ukosie obejmująca całą planszę)
[Obrazek: 4.jpg]
pomiar: 38 fps

- Pozycja testowa 2 (autobus na przekątnej, pozycja w narożniku, w ruchu, kamera wewnątrz)
[Obrazek: 5.jpg]
pomiar: 33 fps

- Pozycja testowa 3 (autobus na przekątnej, pozycja na śrdoku planszy, bez ruchu, kamera wewnątrz)
[Obrazek: 6.jpg]
pomiar: 42 fps

- Pozycja testowa 4 (autobus na przekątnej, pozycja na śrdoku planszy, bez ruchu, kamera zewnątrz od dołu)
[Obrazek: 7.jpg]
pomiar: 38 fps

Średni fps podczas jazdy z kamerą wewnątrz: 37 fps

Mapa:
Kod:
http://mmiki26.nstrefa.pl/omsi/testy/test/tile_0_0.map


Subiektywnie:
Wyniki są odwrotne do tych, jakich spodziewałem się na początku. Jak widać omsi zdecydowanie u mnie lepiej sobie radzi z oryginiałami, zatem póki co program traktuje jako ciekawostkę i raczej nie widzę póki co powodów, aby go używać do optymalizacji, skoro niestety efekty są odwrotne.;) Przy okazji odkryłem jak istotne jest poprawne mapowanie tekstur z przezroczystością w omsi, dlatego mam informację dla głodnych maperskich porad: unikajcie jak ognia moich/Heira krzaków 3d (Dodatkowe busze Heir\Krzak [1-3] - [12fps w teście 5000]) oraz lasu 3d z podmiejskiej ([8fps w teście 5000]) - żre to fpsy na potęgę.


[Obrazek: sygna.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.02.2019 19:07 przez mmiki26.)
16.02.2019 19:05
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: mati555 , Niupelek , sebag23
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: