Projekt: Tree2Tree OMSI Tree Converter
Wersja: 20190205_01
Autor: MichauSto
Źródło: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
Wymagania: .NET Framework w wersji 4.0+
Download: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
Opis:
Program do konwersji standardowych teksturowych drzew OMSI na modele 3D. Tworzy pliki sco, obsługuje masową konwersję i losowe rozmiary, opcjonalnie pozwala na kolizje z pniem drzewa.
Utworzone obiekty znajdują się w tym samym folderze co oryginalne, z nazwami w schemacie: tg_nazwaoryginalna_szer_wys.sco.
Dlaczego opłaca się używać?:
W przeciwieństwie do zwykłych obiektów 3D, drzewa OMSI charakteryzują się znaczącym negatywnym wpływem na stabilność i płynność gry.
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.05.2021 12:22 przez MichauSto.)
Test 5000
Na mapie zostały ustawione w sposób losowy 5000 drzew z tej listy (ok. 178 powtórzeń każdego gatunku).
Próba testowa 1 - drzewa oryginalne
Zawiera drzewa domyślne (od Marcela w oryginalnej formie)
- Pozycja testowa 1 (po ukosie obejmująca całą planszę)
pomiar: 165 fps
- Pozycja testowa 2 (autobus na przekątnej, pozycja w narożniku, w ruchu, kamera wewnątrz)
pomiar: 87 fps
- Pozycja testowa 3 (autobus na przekątnej, pozycja na śrdoku planszy, bez ruchu, kamera wewnątrz)
pomiar: 76 fps
- Pozycja testowa 4 (autobus na przekątnej, pozycja na śrdoku planszy, bez ruchu, kamera zewnątrz od dołu)
pomiar: 163 fps
Średni fps podczas jazdy z kamerą wewnątrz: 81 fps
Próba testowa 2 - drzewa przekonwertowane programem z tematu
Wybrałem identyczne drzewa i przekonwertowałem je tym programikiem. Z każdego z nich wybrałem po jednym egzemplarzu (różnice w wielkości), aby ilość sztuk była identyczna.
Podmienilem pliki, żeby uzyskać te same pozycje dla każdego drzewa.
- Pozycja testowa 1 (po ukosie obejmująca całą planszę)
pomiar: 38 fps
- Pozycja testowa 2 (autobus na przekątnej, pozycja w narożniku, w ruchu, kamera wewnątrz)
pomiar: 33 fps
- Pozycja testowa 3 (autobus na przekątnej, pozycja na śrdoku planszy, bez ruchu, kamera wewnątrz)
pomiar: 42 fps
- Pozycja testowa 4 (autobus na przekątnej, pozycja na śrdoku planszy, bez ruchu, kamera zewnątrz od dołu)
pomiar: 38 fps
Średni fps podczas jazdy z kamerą wewnątrz: 37 fps
Subiektywnie:
Wyniki są odwrotne do tych, jakich spodziewałem się na początku. Jak widać omsi zdecydowanie u mnie lepiej sobie radzi z oryginiałami, zatem póki co program traktuje jako ciekawostkę i raczej nie widzę póki co powodów, aby go używać do optymalizacji, skoro niestety efekty są odwrotne. Przy okazji odkryłem jak istotne jest poprawne mapowanie tekstur z przezroczystością w omsi, dlatego mam informację dla głodnych maperskich porad: unikajcie jak ognia moich/Heira krzaków 3d (Dodatkowe busze Heir\Krzak [1-3] - [12fps w teście 5000]) oraz lasu 3d z podmiejskiej ([8fps w teście 5000]) - żre to fpsy na potęgę.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.02.2019 19:07 przez mmiki26.)